Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştirmek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimciliğin Temelleri ve İnovasyon nedir?,Doğru fikir için araştırma adımları (Durum analizi, sorun ve çözüm belirleme, SWOT),Rekabet Analizi , konumlandırma,Yakın/uzak rakip incelemeleri, hedef kitlenin profillemesi,Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama,Bir iş planının Hazırlanması ,Uygulama ve zaman takvimi hazırlığı,Küresel Girişimcilik , Franchising,Geçen haftanın konularının tekrarı,Pazarlama Planı E-ticaret,Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar,Girişimcilik ve Fikri Mülkiyet, Etik ve Sosyal Sorumluluk,Etkili sunum teknikleri,Proje işbirliği belirlenmesi,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular.
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder.
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar.
Liderlik kavramını bütünleşik olarak açıklar.
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimciliğin Temelleri ve İnovasyon nedir?Temel kavramlar incelenebilir.
2Doğru fikir için araştırma adımları (Durum analizi, sorun ve çözüm belirleme, SWOT)Ders kavramları incelenebilir
3Rekabet Analizi , konumlandırma,Yakın/uzak rakip incelemeleri, hedef kitlenin profillemesi'İnovasyon Seferi' kitabından ilk bölüm okunabilir.
4Fizibilite Raporu ve İş Modeli HazırlamaGeçen haftaki kitabın devamı incelenebilir.
5Bir iş planının Hazırlanması 'Fikir Virüsü' kitabı incelenebilir.
6Uygulama ve zaman takvimi hazırlığıGrup çalışması hazırlıkları 1
7Küresel Girişimcilik , FranchisingGünümüz iş örnekleri incelenebilir.
8Geçen haftanın konularının tekrarıDers kavramları incelenebilir
9Pazarlama Planı E-ticaretGrup çalışması 2
10Nakit Akışı ve Finansal KaynaklarTemel kavramlar incelenebilir
11Girişimcilik ve Fikri Mülkiyet, Etik ve Sosyal Sorumluluk'Girişimcilik' kitabı 1-2 bölüm okunabilir.
12Etkili sunum teknikleriÖrnek videolar izlenebilir.
13Proje işbirliği belirlenmesiGrup çalışması hazırlıkları 3
14SunumlarProje hazırlıkları yapılabilir.
Kaynak
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon Seferi, GijsVan Wulfen, Optimist Yayınları, 2013 3. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 4. Fikir Virüsü, Seth Godin, Rota Yayınları, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11414
Proje Sunumu / Seminer21428
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı21428
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştirmek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimciliğin Temelleri ve İnovasyon nedir?,Doğru fikir için araştırma adımları (Durum analizi, sorun ve çözüm belirleme, SWOT),Rekabet Analizi , konumlandırma,Yakın/uzak rakip incelemeleri, hedef kitlenin profillemesi,Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama,Bir iş planının Hazırlanması ,Uygulama ve zaman takvimi hazırlığı,Küresel Girişimcilik , Franchising,Geçen haftanın konularının tekrarı,Pazarlama Planı E-ticaret,Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar,Girişimcilik ve Fikri Mülkiyet, Etik ve Sosyal Sorumluluk,Etkili sunum teknikleri,Proje işbirliği belirlenmesi,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular.
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder.
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar.
Liderlik kavramını bütünleşik olarak açıklar.
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimciliğin Temelleri ve İnovasyon nedir?Temel kavramlar incelenebilir.
2Doğru fikir için araştırma adımları (Durum analizi, sorun ve çözüm belirleme, SWOT)Ders kavramları incelenebilir
3Rekabet Analizi , konumlandırma,Yakın/uzak rakip incelemeleri, hedef kitlenin profillemesi'İnovasyon Seferi' kitabından ilk bölüm okunabilir.
4Fizibilite Raporu ve İş Modeli HazırlamaGeçen haftaki kitabın devamı incelenebilir.
5Bir iş planının Hazırlanması 'Fikir Virüsü' kitabı incelenebilir.
6Uygulama ve zaman takvimi hazırlığıGrup çalışması hazırlıkları 1
7Küresel Girişimcilik , FranchisingGünümüz iş örnekleri incelenebilir.
8Geçen haftanın konularının tekrarıDers kavramları incelenebilir
9Pazarlama Planı E-ticaretGrup çalışması 2
10Nakit Akışı ve Finansal KaynaklarTemel kavramlar incelenebilir
11Girişimcilik ve Fikri Mülkiyet, Etik ve Sosyal Sorumluluk'Girişimcilik' kitabı 1-2 bölüm okunabilir.
12Etkili sunum teknikleriÖrnek videolar izlenebilir.
13Proje işbirliği belirlenmesiGrup çalışması hazırlıkları 3
14SunumlarProje hazırlıkları yapılabilir.
Kaynak
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon Seferi, GijsVan Wulfen, Optimist Yayınları, 2013 3. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 4. Fikir Virüsü, Seth Godin, Rota Yayınları, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16