Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİLM YAPIMCILIĞI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFilm yapım süreçlerini ele alarak, öğrencinin bu süreçlerdeki farklı rolleri ve fonksiyonlarla ilgili kapsamlı bir altyapı kazanmasını sağlar. Aynı zamanda filmin yapım aşamalarının kavranması adına olası senaryolardan giderek, bu senaryolar kapsamında teknik çözümler üretmeleri için bir platform sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kahramanın doğuşu,Hikayeden hareketli görüntüye; Film ve görsel çözümleme.,Hareketli görüntü ve görselin fonksiyonu.,Storyboard'a giriş.,Tretmana hazırlık,Senaryo Kırmak ve Çekim Hazırlığı,Bütçe Yapım Teknikleri,Film Çekim Ekibi Kurulumu.,Film için lokasyon tarama,Prodüksiyon aşaması ,Prodüksiyon aşaması,Dijital video aktarım ve arşiv yönetimi,Kurgu süreçlerine genel bakış.,Proje izleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Storyboard gibi prodüksiyon öncesi aşamalarda gerekli kritik müdahalelere hakim olur.16, 9E, F, H
Fikri görsele götüren aşamalar hakkında bilgi sahibi olur.12, 16, 2, 20, 3, 37, 9E, F, H
Birlikte sette çalışma pratiklerini kazanır.10, 11, 15, 16, 4, 5, 6, 8, 9F, H
Görsel çözümlemeler konusunda proje kritik eder.10, 12, 16, 20, 4, 9
Prodüksiyon sonrası yapıcı eleştirilerde bulunur ve kalite değerlendirmesi yapar.10, 16, 4, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kahramanın doğuşuÖrnek bir film üzerine internet araştırması.
2Hikayeden hareketli görüntüye; Film ve görsel çözümleme.Örnek bir animasyon film bulunması.
3Hareketli görüntü ve görselin fonksiyonu.Bir sekansın hazırlanması.
4Storyboard'a giriş.Storyboard üzerine İnternet araştırması.
5Tretmana hazırlıkStoryboard'un yazılı metne dökülmesi.
6Senaryo Kırmak ve Çekim HazırlığıÖrnek bir senaryo hazırlanır.
7Bütçe Yapım TeknikleriTemel excel bilgisinin güncellenmesi için internet üzerinden güncel kaynak taraması.
8Film Çekim Ekibi Kurulumu.Rol dağılımı için karar verirlmesi.
9Film için lokasyon taramaOlası lokasyonların listelenmesi.
10Prodüksiyon aşaması Teknik kontrollerin sağlanması.
11Prodüksiyon aşamasıTeknik kontrollerin sağlanması.
12Dijital video aktarım ve arşiv yönetimiHarddisk durumunun kontrol edilir.
13Kurgu süreçlerine genel bakış.Kurgu yazılımlarının güncellenmesi
14Proje izlemeİzleme için hazırlık yapılır.
Kaynak
1. No Film School: https://nofilmschool.com/ 2. IndieWire: https://www.indiewire.com/ 3. Film School Rejects: https://filmschoolrejects.com/ 4. The Film Stage: https://thefilmstage.com/ 5. Filmmaker Magazine: https://filmmakermagazine.com/ 6. Screen Rant: https://screenrant.com/movies/ 7. Collider: https://collider.com/movies/ 8. Slash Film: https://www.slashfilm.com/ 9. MovieMaker Magazine: https://www.moviemaker.com/ 10. Raindance Film Festival Blog: https://www.raindance.org/blog/
Güncel çevrimiçi kaynaklar ders esnasında sağlanır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)153
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(153/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİLM YAPIMCILIĞI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFilm yapım süreçlerini ele alarak, öğrencinin bu süreçlerdeki farklı rolleri ve fonksiyonlarla ilgili kapsamlı bir altyapı kazanmasını sağlar. Aynı zamanda filmin yapım aşamalarının kavranması adına olası senaryolardan giderek, bu senaryolar kapsamında teknik çözümler üretmeleri için bir platform sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kahramanın doğuşu,Hikayeden hareketli görüntüye; Film ve görsel çözümleme.,Hareketli görüntü ve görselin fonksiyonu.,Storyboard'a giriş.,Tretmana hazırlık,Senaryo Kırmak ve Çekim Hazırlığı,Bütçe Yapım Teknikleri,Film Çekim Ekibi Kurulumu.,Film için lokasyon tarama,Prodüksiyon aşaması ,Prodüksiyon aşaması,Dijital video aktarım ve arşiv yönetimi,Kurgu süreçlerine genel bakış.,Proje izleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Storyboard gibi prodüksiyon öncesi aşamalarda gerekli kritik müdahalelere hakim olur.16, 9E, F, H
Fikri görsele götüren aşamalar hakkında bilgi sahibi olur.12, 16, 2, 20, 3, 37, 9E, F, H
Birlikte sette çalışma pratiklerini kazanır.10, 11, 15, 16, 4, 5, 6, 8, 9F, H
Görsel çözümlemeler konusunda proje kritik eder.10, 12, 16, 20, 4, 9
Prodüksiyon sonrası yapıcı eleştirilerde bulunur ve kalite değerlendirmesi yapar.10, 16, 4, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kahramanın doğuşuÖrnek bir film üzerine internet araştırması.
2Hikayeden hareketli görüntüye; Film ve görsel çözümleme.Örnek bir animasyon film bulunması.
3Hareketli görüntü ve görselin fonksiyonu.Bir sekansın hazırlanması.
4Storyboard'a giriş.Storyboard üzerine İnternet araştırması.
5Tretmana hazırlıkStoryboard'un yazılı metne dökülmesi.
6Senaryo Kırmak ve Çekim HazırlığıÖrnek bir senaryo hazırlanır.
7Bütçe Yapım TeknikleriTemel excel bilgisinin güncellenmesi için internet üzerinden güncel kaynak taraması.
8Film Çekim Ekibi Kurulumu.Rol dağılımı için karar verirlmesi.
9Film için lokasyon taramaOlası lokasyonların listelenmesi.
10Prodüksiyon aşaması Teknik kontrollerin sağlanması.
11Prodüksiyon aşamasıTeknik kontrollerin sağlanması.
12Dijital video aktarım ve arşiv yönetimiHarddisk durumunun kontrol edilir.
13Kurgu süreçlerine genel bakış.Kurgu yazılımlarının güncellenmesi
14Proje izlemeİzleme için hazırlık yapılır.
Kaynak
1. No Film School: https://nofilmschool.com/ 2. IndieWire: https://www.indiewire.com/ 3. Film School Rejects: https://filmschoolrejects.com/ 4. The Film Stage: https://thefilmstage.com/ 5. Filmmaker Magazine: https://filmmakermagazine.com/ 6. Screen Rant: https://screenrant.com/movies/ 7. Collider: https://collider.com/movies/ 8. Slash Film: https://www.slashfilm.com/ 9. MovieMaker Magazine: https://www.moviemaker.com/ 10. Raindance Film Festival Blog: https://www.raindance.org/blog/
Güncel çevrimiçi kaynaklar ders esnasında sağlanır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16