Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİLM YAPIMCILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Film yapım süreçlerini ele alarak, öğrencinin bu süreçlerdeki farklı rolleri ve fonksiyonlarla ilgili kapsamlı bir altyapı kazanmasını sağlar. Aynı zamanda filmin yapım aşamalarının kavranması adına olası senaryolardan giderek, bu senaryolar kapsamında teknik çözümler üretmeleri için bir platform sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kahramanın doğuşu,Hikayeden hareketli görüntüye; Film ve görsel çözümleme.,Hareketli görüntü ve görselin fonksiyonu.,Storyboard'a giriş.,Tretmana hazırlık,Senaryo Kırmak ve Çekim Hazırlığı,Bütçe Yapım Teknikleri,Film Çekim Ekibi Kurulumu.,Film için lokasyon tarama,Prodüksiyon aşaması ,Prodüksiyon aşaması,Dijital video aktarım ve arşiv yönetimi,Kurgu süreçlerine genel bakış.,Proje izleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Storyboard gibi prodüksiyon öncesi aşamalarda gerekli kritik müdahalelere hakim olur. | 16, 9 | E, F, H |
Fikri görsele götüren aşamalar hakkında bilgi sahibi olur. | 12, 16, 2, 20, 3, 37, 9 | E, F, H |
Birlikte sette çalışma pratiklerini kazanır. | 10, 11, 15, 16, 4, 5, 6, 8, 9 | F, H |
Görsel çözümlemeler konusunda proje kritik eder. | 10, 12, 16, 20, 4, 9 | |
Prodüksiyon sonrası yapıcı eleştirilerde bulunur ve kalite değerlendirmesi yapar. | 10, 16, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kahramanın doğuşu | Örnek bir film üzerine internet araştırması. |
2 | Hikayeden hareketli görüntüye; Film ve görsel çözümleme. | Örnek bir animasyon film bulunması. |
3 | Hareketli görüntü ve görselin fonksiyonu. | Bir sekansın hazırlanması. |
4 | Storyboard'a giriş. | Storyboard üzerine İnternet araştırması. |
5 | Tretmana hazırlık | Storyboard'un yazılı metne dökülmesi. |
6 | Senaryo Kırmak ve Çekim Hazırlığı | Örnek bir senaryo hazırlanır. |
7 | Bütçe Yapım Teknikleri | Temel excel bilgisinin güncellenmesi için internet üzerinden güncel kaynak taraması. |
8 | Film Çekim Ekibi Kurulumu. | Rol dağılımı için karar verirlmesi. |
9 | Film için lokasyon tarama | Olası lokasyonların listelenmesi. |
10 | Prodüksiyon aşaması | Teknik kontrollerin sağlanması. |
11 | Prodüksiyon aşaması | Teknik kontrollerin sağlanması. |
12 | Dijital video aktarım ve arşiv yönetimi | Harddisk durumunun kontrol edilir. |
13 | Kurgu süreçlerine genel bakış. | Kurgu yazılımlarının güncellenmesi |
14 | Proje izleme | İzleme için hazırlık yapılır. |
Kaynak |
1. No Film School: https://nofilmschool.com/ 2. IndieWire: https://www.indiewire.com/ 3. Film School Rejects: https://filmschoolrejects.com/ 4. The Film Stage: https://thefilmstage.com/ 5. Filmmaker Magazine: https://filmmakermagazine.com/ 6. Screen Rant: https://screenrant.com/movies/ 7. Collider: https://collider.com/movies/ 8. Slash Film: https://www.slashfilm.com/ 9. MovieMaker Magazine: https://www.moviemaker.com/ 10. Raindance Film Festival Blog: https://www.raindance.org/blog/ |
Güncel çevrimiçi kaynaklar ders esnasında sağlanır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(153/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİLM YAPIMCILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Film yapım süreçlerini ele alarak, öğrencinin bu süreçlerdeki farklı rolleri ve fonksiyonlarla ilgili kapsamlı bir altyapı kazanmasını sağlar. Aynı zamanda filmin yapım aşamalarının kavranması adına olası senaryolardan giderek, bu senaryolar kapsamında teknik çözümler üretmeleri için bir platform sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kahramanın doğuşu,Hikayeden hareketli görüntüye; Film ve görsel çözümleme.,Hareketli görüntü ve görselin fonksiyonu.,Storyboard'a giriş.,Tretmana hazırlık,Senaryo Kırmak ve Çekim Hazırlığı,Bütçe Yapım Teknikleri,Film Çekim Ekibi Kurulumu.,Film için lokasyon tarama,Prodüksiyon aşaması ,Prodüksiyon aşaması,Dijital video aktarım ve arşiv yönetimi,Kurgu süreçlerine genel bakış.,Proje izleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Storyboard gibi prodüksiyon öncesi aşamalarda gerekli kritik müdahalelere hakim olur. | 16, 9 | E, F, H |
Fikri görsele götüren aşamalar hakkında bilgi sahibi olur. | 12, 16, 2, 20, 3, 37, 9 | E, F, H |
Birlikte sette çalışma pratiklerini kazanır. | 10, 11, 15, 16, 4, 5, 6, 8, 9 | F, H |
Görsel çözümlemeler konusunda proje kritik eder. | 10, 12, 16, 20, 4, 9 | |
Prodüksiyon sonrası yapıcı eleştirilerde bulunur ve kalite değerlendirmesi yapar. | 10, 16, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kahramanın doğuşu | Örnek bir film üzerine internet araştırması. |
2 | Hikayeden hareketli görüntüye; Film ve görsel çözümleme. | Örnek bir animasyon film bulunması. |
3 | Hareketli görüntü ve görselin fonksiyonu. | Bir sekansın hazırlanması. |
4 | Storyboard'a giriş. | Storyboard üzerine İnternet araştırması. |
5 | Tretmana hazırlık | Storyboard'un yazılı metne dökülmesi. |
6 | Senaryo Kırmak ve Çekim Hazırlığı | Örnek bir senaryo hazırlanır. |
7 | Bütçe Yapım Teknikleri | Temel excel bilgisinin güncellenmesi için internet üzerinden güncel kaynak taraması. |
8 | Film Çekim Ekibi Kurulumu. | Rol dağılımı için karar verirlmesi. |
9 | Film için lokasyon tarama | Olası lokasyonların listelenmesi. |
10 | Prodüksiyon aşaması | Teknik kontrollerin sağlanması. |
11 | Prodüksiyon aşaması | Teknik kontrollerin sağlanması. |
12 | Dijital video aktarım ve arşiv yönetimi | Harddisk durumunun kontrol edilir. |
13 | Kurgu süreçlerine genel bakış. | Kurgu yazılımlarının güncellenmesi |
14 | Proje izleme | İzleme için hazırlık yapılır. |
Kaynak |
1. No Film School: https://nofilmschool.com/ 2. IndieWire: https://www.indiewire.com/ 3. Film School Rejects: https://filmschoolrejects.com/ 4. The Film Stage: https://thefilmstage.com/ 5. Filmmaker Magazine: https://filmmakermagazine.com/ 6. Screen Rant: https://screenrant.com/movies/ 7. Collider: https://collider.com/movies/ 8. Slash Film: https://www.slashfilm.com/ 9. MovieMaker Magazine: https://www.moviemaker.com/ 10. Raindance Film Festival Blog: https://www.raindance.org/blog/ |
Güncel çevrimiçi kaynaklar ders esnasında sağlanır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |