Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV'DE YAPIM YÖNETİMİ-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bahtiyar SİS
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişim fakültesi RTS öğrencilerinin tüm eğitim süresince kazanmaları gereken en önemli bilgi ve uygulama zorunluluklarından birisi olan TV’de yapım ve yönetim süreçlerini en etkili şekilde özümsemeleri, öğrenmeleridir. Bu dersin amacı, TV’de yapım süreçleri ve yapımcılığın kavranması, öğrencilerin yönetim süreçleri ve yönetmenlik konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olabilmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yapım nasıl geliştirilir?,Yapım süreçlerini anlamak,TV’de yapım ekibi.,TV için proje geliştirmek; fikir.,TV için proje geliştirmek; Görsel Çözümleme.,TV için proje geliştirmek; prodüksiyon tasarımı,Storyboard ve pre prodüksiyon aşamalarına giriş,TV prodüksiyon teknolojilerine giriş,Prodüksiyon süreci; Set,Prodüksiyon süreci; Ses,Prodüksiyon süreci; Görüntü,Prodüksiyon Süreci; Kurgu,Ürün değerlendirme,Genel izleme süreci.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TV prodüksiyonunda güncel teknolojilerin kullanım metodları öğrenilir11, 6
İçerik üretimi süreçleri öğrenilir.11, 6, 9E
Ses ve görüntü tasarımında içeriğin ilişkisi öğrenilir.10, 11, 15, 6, 9H
TV prodüksiyonunda rol dağılımı öğrenilir.10, 11, 16, 6, 9E, F, H
Modern medya endüstrisi için tv için prodüksiyonun önemi öğrenilir.10, 11, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yapım nasıl geliştirilir?İlgi çekici güncel yapımlar üzerine bir ön araştırma yapılır.
2Yapım süreçlerini anlamakProdüksiyon aşamaları hakkında internet araştırması
3TV’de yapım ekibi.Prodüksiyon süreçlerindeki olası roller adına bir internet araştırması yapılır.
4TV için proje geliştirmek; fikir.Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programı fikri düşünülmelidir.
5TV için proje geliştirmek; Görsel Çözümleme.Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programının görsel çözümlemesi düşünülmelidir.
6TV için proje geliştirmek; prodüksiyon tasarımıYaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programının prodüksiyon tasarımı düşünülmelidir.
7Storyboard ve pre prodüksiyon aşamalarına girişKült filmlerin storyboardları incelenmelidir.
8TV prodüksiyon teknolojilerine girişGüncel medya teknolojilerine dair örnekler üzerine internet araştırması
9Prodüksiyon süreci; SetProdüksiyon için teknik kontrol
10Prodüksiyon süreci; SesProdüksiyon için teknik kontrol
11Prodüksiyon süreci; GörüntüProdüksiyon için teknik kontrol
12Prodüksiyon Süreci; KurguProdüksiyon için teknik kontrol
13Ürün değerlendirmeKurgu sürecinin bitirilmesi gerekir.
14Genel izleme süreci.Teknik altyapı değerlendirilmesi
Kaynak
MasterClass - TV Writing https://www.masterclass.com/classes/ No Film School - TV Production https://nofilmschool.com Script Reader Pro - TV Writing https://www.scriptreaderpro.com Writers Guild of America (WGA) https://www.wga.org Film Courage - YouTube Channel https://www.youtube.com/@filmcourage StudioBinder Blog https://www.studiobinder.com/blog/ TV Tropes - Writing Series https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MostWritersAreWriters ScreenCraft - TV Writing https://screencraft.org/pilot/ The Script Lab - TV Writing https://thescriptlab.com BBC Writers Room https://www.bbc.co.uk/writers

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV'DE YAPIM YÖNETİMİ-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bahtiyar SİS
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişim fakültesi RTS öğrencilerinin tüm eğitim süresince kazanmaları gereken en önemli bilgi ve uygulama zorunluluklarından birisi olan TV’de yapım ve yönetim süreçlerini en etkili şekilde özümsemeleri, öğrenmeleridir. Bu dersin amacı, TV’de yapım süreçleri ve yapımcılığın kavranması, öğrencilerin yönetim süreçleri ve yönetmenlik konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olabilmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yapım nasıl geliştirilir?,Yapım süreçlerini anlamak,TV’de yapım ekibi.,TV için proje geliştirmek; fikir.,TV için proje geliştirmek; Görsel Çözümleme.,TV için proje geliştirmek; prodüksiyon tasarımı,Storyboard ve pre prodüksiyon aşamalarına giriş,TV prodüksiyon teknolojilerine giriş,Prodüksiyon süreci; Set,Prodüksiyon süreci; Ses,Prodüksiyon süreci; Görüntü,Prodüksiyon Süreci; Kurgu,Ürün değerlendirme,Genel izleme süreci.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TV prodüksiyonunda güncel teknolojilerin kullanım metodları öğrenilir11, 6
İçerik üretimi süreçleri öğrenilir.11, 6, 9E
Ses ve görüntü tasarımında içeriğin ilişkisi öğrenilir.10, 11, 15, 6, 9H
TV prodüksiyonunda rol dağılımı öğrenilir.10, 11, 16, 6, 9E, F, H
Modern medya endüstrisi için tv için prodüksiyonun önemi öğrenilir.10, 11, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yapım nasıl geliştirilir?İlgi çekici güncel yapımlar üzerine bir ön araştırma yapılır.
2Yapım süreçlerini anlamakProdüksiyon aşamaları hakkında internet araştırması
3TV’de yapım ekibi.Prodüksiyon süreçlerindeki olası roller adına bir internet araştırması yapılır.
4TV için proje geliştirmek; fikir.Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programı fikri düşünülmelidir.
5TV için proje geliştirmek; Görsel Çözümleme.Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programının görsel çözümlemesi düşünülmelidir.
6TV için proje geliştirmek; prodüksiyon tasarımıYaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programının prodüksiyon tasarımı düşünülmelidir.
7Storyboard ve pre prodüksiyon aşamalarına girişKült filmlerin storyboardları incelenmelidir.
8TV prodüksiyon teknolojilerine girişGüncel medya teknolojilerine dair örnekler üzerine internet araştırması
9Prodüksiyon süreci; SetProdüksiyon için teknik kontrol
10Prodüksiyon süreci; SesProdüksiyon için teknik kontrol
11Prodüksiyon süreci; GörüntüProdüksiyon için teknik kontrol
12Prodüksiyon Süreci; KurguProdüksiyon için teknik kontrol
13Ürün değerlendirmeKurgu sürecinin bitirilmesi gerekir.
14Genel izleme süreci.Teknik altyapı değerlendirilmesi
Kaynak
MasterClass - TV Writing https://www.masterclass.com/classes/ No Film School - TV Production https://nofilmschool.com Script Reader Pro - TV Writing https://www.scriptreaderpro.com Writers Guild of America (WGA) https://www.wga.org Film Courage - YouTube Channel https://www.youtube.com/@filmcourage StudioBinder Blog https://www.studiobinder.com/blog/ TV Tropes - Writing Series https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MostWritersAreWriters ScreenCraft - TV Writing https://screencraft.org/pilot/ The Script Lab - TV Writing https://thescriptlab.com BBC Writers Room https://www.bbc.co.uk/writers

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16