Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+5 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN, Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üniversite eğitiminde kazanılan bilgi ve becerilerin sektör uygulamaları ile yapılandırılmasına fırsat sağlamak ve öğrencilerin iş yaşamı tutumlarını geliştirmektir. Dersi seçen öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifika Programına katılır. Programa katıldığına dair belgeyi staja başlamadan önce Dekanlık'a ibraz etmek zorundadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi,İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme,İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları,İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması,Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı,Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler,Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği, Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar,Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi,Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş süreçlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir. | 14, 6 | H |
İşyeri güvenlik önlemlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Zaman yönetimini geliştirir. | 6 | H |
Takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 14, 6 | H |
Alanında proje yürütme yetkinliği kazanır. | 12, 14, 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi | Paylaşılan web sitelerinin incelenmesi |
2 | İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme | Paylaşılan kurum web sitelerinin incelenmesi |
3 | İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları | Paylaşılan dosyanın incelenmesi |
4 | İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması | Sektörel iş ilanlarının incelenmesi |
5 | Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı | Mesleki uygulama yönergesinin okunması |
6 | Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler | Paylaşılan dosyanın incelenmesi |
7 | Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği | İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Dokümanlarının İncelenmesi |
8 | Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar | İletişim sektörü etik kodlarının incelenmesi |
9 | Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi | Mesleki uygulama tecrübesine ilişkin sunum hazırlanması |
10 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
11 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
12 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
13 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
14 | Genel Değerlendirme | Mesleki uygulama süreci hakkında geribildirim hazırlanması |
Kaynak |
Gavin Ambrose ve Paul Harris, Grafik Tasarımın Temelleri Dizisi, Literatür Yayınları Steven Heller ve Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayınları Kürşat Çağıltay, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği, Seçkin Yayıncılık Kerem Rızvanoğlu, Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayıncılık E. H. Gombrich, İmge ve Göz, Yapı Kredi Yayınları John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+5 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN, Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üniversite eğitiminde kazanılan bilgi ve becerilerin sektör uygulamaları ile yapılandırılmasına fırsat sağlamak ve öğrencilerin iş yaşamı tutumlarını geliştirmektir. Dersi seçen öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifika Programına katılır. Programa katıldığına dair belgeyi staja başlamadan önce Dekanlık'a ibraz etmek zorundadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi,İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme,İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları,İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması,Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı,Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler,Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği, Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar,Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi,Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş süreçlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir. | 14, 6 | H |
İşyeri güvenlik önlemlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Zaman yönetimini geliştirir. | 6 | H |
Takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 14, 6 | H |
Alanında proje yürütme yetkinliği kazanır. | 12, 14, 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi | Paylaşılan web sitelerinin incelenmesi |
2 | İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme | Paylaşılan kurum web sitelerinin incelenmesi |
3 | İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları | Paylaşılan dosyanın incelenmesi |
4 | İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması | Sektörel iş ilanlarının incelenmesi |
5 | Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı | Mesleki uygulama yönergesinin okunması |
6 | Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler | Paylaşılan dosyanın incelenmesi |
7 | Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği | İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Dokümanlarının İncelenmesi |
8 | Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar | İletişim sektörü etik kodlarının incelenmesi |
9 | Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi | Mesleki uygulama tecrübesine ilişkin sunum hazırlanması |
10 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
11 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
12 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
13 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
14 | Genel Değerlendirme | Mesleki uygulama süreci hakkında geribildirim hazırlanması |
Kaynak |
Gavin Ambrose ve Paul Harris, Grafik Tasarımın Temelleri Dizisi, Literatür Yayınları Steven Heller ve Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayınları Kürşat Çağıltay, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği, Seçkin Yayıncılık Kerem Rızvanoğlu, Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayıncılık E. H. Gombrich, İmge ve Göz, Yapı Kredi Yayınları John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |