Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3D ANİMASYON II -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGrafik Animasyon dersinin öğrencilere üç boyutlu animasyonun temel ilkelerini, tekniklerini ve uygulamalarını öğretir. Öğrencilerin film, video oyunları, reklamcılık alanlarında kariyer sahibi olmalarını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Blender'a giriş,Blender arayüzünün tanıtılması,Mesh Tool ile Low Poly Oyun Sahnesi Tasarımı ve Edit Mode Kullanımı,Object Mode ve Edit Mode Kullanarak Karakter ve Sahne Tasarımı,Üç Boyutlu Soyut Tasarım,Farklı Türlerde Üç Boyutlu Yazı Animasyonu,High Poly Karakter Tasarımına Giriş,High Poly Karakter Tasarımına devam,Blender ile Organik Modelleme (Sculpt Mode),Üç Boyutlu Ürün Tasarımı ve Ürünü Reklam Animasyonuna Dönüştürme,Reklamcılık İçin Ürün Tasarımı ve UV Açma,Çizgi Film Karakteri Modelleme ve Rigleme ,Eklentilerle Animasyon Yapma ,Final projesi için uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üç boyutlu modelleme yazılımlarını (blender, cinema 4d) kullanarak nesneleri, karakterleri ve sahneleri oluşturur. 16, 9A, E, F
Nesne ve sahneleri hareketlendirmeyi, karakterlere animasyon vermeyi uygular.11, 16, 6A, E, F
Film, video oyun ve reklamcılık alanlarında animasyonu kullanır11, 16, 6, 8, 9A, E, F
3D animasyon projelerini planlama, zaman yönetimi ve işbirliğiyle sürdürme becerilerini kazanır. 14, 16, 5, 9E, F
Sahneleri aydınlatma ve malzemeleri kullanarak gerçekçi ve atmosferik görüntüler oluşturUR.16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Blender'a girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
2Blender arayüzünün tanıtılmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Mesh Tool ile Low Poly Oyun Sahnesi Tasarımı ve Edit Mode KullanımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Object Mode ve Edit Mode Kullanarak Karakter ve Sahne TasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5Üç Boyutlu Soyut TasarımVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
6Farklı Türlerde Üç Boyutlu Yazı AnimasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7High Poly Karakter Tasarımına GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8High Poly Karakter Tasarımına devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
9Blender ile Organik Modelleme (Sculpt Mode)Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10Üç Boyutlu Ürün Tasarımı ve Ürünü Reklam Animasyonuna DönüştürmeVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Reklamcılık İçin Ürün Tasarımı ve UV AçmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12Çizgi Film Karakteri Modelleme ve Rigleme Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
13Eklentilerle Animasyon Yapma Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
14Final projesi için uygulamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
Kaynak
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7535
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3D ANİMASYON II -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGrafik Animasyon dersinin öğrencilere üç boyutlu animasyonun temel ilkelerini, tekniklerini ve uygulamalarını öğretir. Öğrencilerin film, video oyunları, reklamcılık alanlarında kariyer sahibi olmalarını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Blender'a giriş,Blender arayüzünün tanıtılması,Mesh Tool ile Low Poly Oyun Sahnesi Tasarımı ve Edit Mode Kullanımı,Object Mode ve Edit Mode Kullanarak Karakter ve Sahne Tasarımı,Üç Boyutlu Soyut Tasarım,Farklı Türlerde Üç Boyutlu Yazı Animasyonu,High Poly Karakter Tasarımına Giriş,High Poly Karakter Tasarımına devam,Blender ile Organik Modelleme (Sculpt Mode),Üç Boyutlu Ürün Tasarımı ve Ürünü Reklam Animasyonuna Dönüştürme,Reklamcılık İçin Ürün Tasarımı ve UV Açma,Çizgi Film Karakteri Modelleme ve Rigleme ,Eklentilerle Animasyon Yapma ,Final projesi için uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üç boyutlu modelleme yazılımlarını (blender, cinema 4d) kullanarak nesneleri, karakterleri ve sahneleri oluşturur. 16, 9A, E, F
Nesne ve sahneleri hareketlendirmeyi, karakterlere animasyon vermeyi uygular.11, 16, 6A, E, F
Film, video oyun ve reklamcılık alanlarında animasyonu kullanır11, 16, 6, 8, 9A, E, F
3D animasyon projelerini planlama, zaman yönetimi ve işbirliğiyle sürdürme becerilerini kazanır. 14, 16, 5, 9E, F
Sahneleri aydınlatma ve malzemeleri kullanarak gerçekçi ve atmosferik görüntüler oluşturUR.16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Blender'a girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
2Blender arayüzünün tanıtılmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Mesh Tool ile Low Poly Oyun Sahnesi Tasarımı ve Edit Mode KullanımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Object Mode ve Edit Mode Kullanarak Karakter ve Sahne TasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5Üç Boyutlu Soyut TasarımVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
6Farklı Türlerde Üç Boyutlu Yazı AnimasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7High Poly Karakter Tasarımına GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8High Poly Karakter Tasarımına devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
9Blender ile Organik Modelleme (Sculpt Mode)Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10Üç Boyutlu Ürün Tasarımı ve Ürünü Reklam Animasyonuna DönüştürmeVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Reklamcılık İçin Ürün Tasarımı ve UV AçmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12Çizgi Film Karakteri Modelleme ve Rigleme Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
13Eklentilerle Animasyon Yapma Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
14Final projesi için uygulamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
Kaynak
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16