Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel efekt ve uygulamaları dersinin amacı, öğrencilerin görsel efekt teknikleri ve dijital efekt uygulamalarıyla görsel projeler ortaya koymalarını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.,Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar ,Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.,Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler ,Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. ,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam,After Effects Green Screen çalımaları uygulama ,After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi,Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. ,After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. ,Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.,Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt verir.14, 17, 18, 5, 9A, E
Özel efekt uygulamaları yapar.14, 17, 18, 5, 9A, E
Kısa reklamlarda efekt programlarını uygular.14, 17, 18, 5, 9A, E
Görsel Efekt ve Tasarım Etik ve Mesleki Uygulamalarını analiz eder.14, 17, 18, 5, 9A, E
Görsel Efekt ve Tasarım Projesi yaratır.14, 17, 18, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
2Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
3Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
8Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9After Effects Green Screen çalımaları uygulama Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati6530
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4520
Proje Sunumu / Seminer4520
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı5630
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı8540
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel efekt ve uygulamaları dersinin amacı, öğrencilerin görsel efekt teknikleri ve dijital efekt uygulamalarıyla görsel projeler ortaya koymalarını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.,Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar ,Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.,Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler ,Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. ,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam,After Effects Green Screen çalımaları uygulama ,After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi,Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. ,After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. ,Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.,Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt verir.14, 17, 18, 5, 9A, E
Özel efekt uygulamaları yapar.14, 17, 18, 5, 9A, E
Kısa reklamlarda efekt programlarını uygular.14, 17, 18, 5, 9A, E
Görsel Efekt ve Tasarım Etik ve Mesleki Uygulamalarını analiz eder.14, 17, 18, 5, 9A, E
Görsel Efekt ve Tasarım Projesi yaratır.14, 17, 18, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
2Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
3Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
8Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9After Effects Green Screen çalımaları uygulama Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16