Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişim Engelleri,Kültür ve İletişim,Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme,Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmaları,İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi,İletişim Modelleri,İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim,İkna Edici İletişim ve Etik,Sözsüz İletişim ve Beden Dili,Yeni İletişim Teknolojileri,Konu özetleme ve tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.10, 16, 9A
İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini açıklar.16, 9A
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.16, 9A
İletişimi etkin bir şekilde kullanır.16, 9A
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.16, 9A
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.16, 9A
İletişim modellerini açıklar.16, 9A
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.16, 9A
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.16, 9A
İletişimin kültür, ideoloji ve teknoloji ile ilişkisini açıklar.16, 9A
Siyasal, ekonomik ve toplumsal olayları iletişim ile ilişkilendirir.16, 9A
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ile İlgili Temel KavramlarKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2 İletişim Sürecinin ÖzellikleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3 İletişim TürleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4 İletişim EngelleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Kültür ve İletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Sözlü İletişim - Konuşma ve DinlemeKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmalarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8İletişim Biçimleri: Kitle İletişimiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9İletişim ModelleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11İkna Edici İletişim ve EtikKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Sözsüz İletişim ve Beden DiliKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Yeni İletişim TeknolojileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Konu özetleme ve tartışmalarKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
İletişim Fakültesi öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.
Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı3721
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)187
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişim Engelleri,Kültür ve İletişim,Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme,Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmaları,İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi,İletişim Modelleri,İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim,İkna Edici İletişim ve Etik,Sözsüz İletişim ve Beden Dili,Yeni İletişim Teknolojileri,Konu özetleme ve tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.10, 16, 9A
İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini açıklar.16, 9A
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.16, 9A
İletişimi etkin bir şekilde kullanır.16, 9A
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.16, 9A
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.16, 9A
İletişim modellerini açıklar.16, 9A
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.16, 9A
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.16, 9A
İletişimin kültür, ideoloji ve teknoloji ile ilişkisini açıklar.16, 9A
Siyasal, ekonomik ve toplumsal olayları iletişim ile ilişkilendirir.16, 9A
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ile İlgili Temel KavramlarKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2 İletişim Sürecinin ÖzellikleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3 İletişim TürleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4 İletişim EngelleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Kültür ve İletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Sözlü İletişim - Konuşma ve DinlemeKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmalarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8İletişim Biçimleri: Kitle İletişimiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9İletişim ModelleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11İkna Edici İletişim ve EtikKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Sözsüz İletişim ve Beden DiliKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Yeni İletişim TeknolojileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Konu özetleme ve tartışmalarKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
İletişim Fakültesi öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.
Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16