Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMERA VE IŞIKLANDIRMA UYGULAMALARI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tevfik ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKamera ve ışık kullanımının film yapımındaki önemine dair öğrenciye teorik ve pratik bilgi sunmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kamera ve Işık film yapımında nasıl ve ne şekillerde kullanılır?,Kamera kullanımı ve tarzı bir filmi nasıl etkiler?,Sinematografiye giriş,Sinematografiye teorik ve pratik örnekler,Işık bilgisine giriş,Bir filmin sinematografik çözümlemesi,Kompozisyon ve çerçeveleme,Lens seçimi, pozlama, diyafram, alan derinliği, kamera operatörlüğü,Hareket eden kamera estetiği,Işık ve duygu,Çekim ve devamlılık kuralları,Işık egzersizleri,Kamera ve ışık egzersizleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kamera ve ışığa dair temel kavramları tanımlayabilir.10, 12, 14, 16, 19, 2, 4, 6, 9
Temel düzeyde sinematografiye hakim olabilir10, 12, 14, 16, 18, 19, 4, 6, 9
Kamera ve ışık bilgisini ve temel kurallarını örneklerle açıklayabilir10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 6, 9E, F
Bir filmi sinematografik açıdan çözümleyebilir10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 4, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kamera ve Işık film yapımında nasıl ve ne şekillerde kullanılır?
2Kamera kullanımı ve tarzı bir filmi nasıl etkiler?
3Sinematografiye giriş
4Sinematografiye teorik ve pratik örnekler
5Işık bilgisine giriş
6Bir filmin sinematografik çözümlemesi
7Kompozisyon ve çerçeveleme
8Lens seçimi, pozlama, diyafram, alan derinliği, kamera operatörlüğü
9Hareket eden kamera estetiği
10Işık ve duygu
11Çekim ve devamlılık kuralları
12Işık egzersizleri
13Kamera ve ışık egzersizleri
14Genel değerlendirme
Kaynak
Bordwell, David, and Kristin Thompson. Film Art: An Introduction. Boston: McGraw-Hill, 2004. Thompson, K., & Bordwell, D. (1994). Film history: An introduction. New York: McGraw-Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMERA VE IŞIKLANDIRMA UYGULAMALARI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tevfik ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKamera ve ışık kullanımının film yapımındaki önemine dair öğrenciye teorik ve pratik bilgi sunmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kamera ve Işık film yapımında nasıl ve ne şekillerde kullanılır?,Kamera kullanımı ve tarzı bir filmi nasıl etkiler?,Sinematografiye giriş,Sinematografiye teorik ve pratik örnekler,Işık bilgisine giriş,Bir filmin sinematografik çözümlemesi,Kompozisyon ve çerçeveleme,Lens seçimi, pozlama, diyafram, alan derinliği, kamera operatörlüğü,Hareket eden kamera estetiği,Işık ve duygu,Çekim ve devamlılık kuralları,Işık egzersizleri,Kamera ve ışık egzersizleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kamera ve ışığa dair temel kavramları tanımlayabilir.10, 12, 14, 16, 19, 2, 4, 6, 9
Temel düzeyde sinematografiye hakim olabilir10, 12, 14, 16, 18, 19, 4, 6, 9
Kamera ve ışık bilgisini ve temel kurallarını örneklerle açıklayabilir10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 6, 9E, F
Bir filmi sinematografik açıdan çözümleyebilir10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 4, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kamera ve Işık film yapımında nasıl ve ne şekillerde kullanılır?
2Kamera kullanımı ve tarzı bir filmi nasıl etkiler?
3Sinematografiye giriş
4Sinematografiye teorik ve pratik örnekler
5Işık bilgisine giriş
6Bir filmin sinematografik çözümlemesi
7Kompozisyon ve çerçeveleme
8Lens seçimi, pozlama, diyafram, alan derinliği, kamera operatörlüğü
9Hareket eden kamera estetiği
10Işık ve duygu
11Çekim ve devamlılık kuralları
12Işık egzersizleri
13Kamera ve ışık egzersizleri
14Genel değerlendirme
Kaynak
Bordwell, David, and Kristin Thompson. Film Art: An Introduction. Boston: McGraw-Hill, 2004. Thompson, K., & Bordwell, D. (1994). Film history: An introduction. New York: McGraw-Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16