Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL KÜLTÜRMGS3215595Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Cumartesi 12:00-12:45

Cumartesi 12:45-13:30

Cumartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, görsel kültürün çeşitli boyutlarını eleştirel ve analitik bir perspektifle incelemeyi amaçlamaktadır. Görüntüler, nesneler ve medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkileri üzerine yoğunlaşan ders, sanat ve medya üzerinden soyutlama, kavramsal düşünme ve yaratıcı ifade stratejileri geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Görsellerin Yorumlanması,Görsel Özne,Sanat ve günlük nesneler arasındaki sınırlar,Tartışmalı görüntüler ve sansür,Şimdideki Geçmiş,Romantik dönemde nesnelerin anlamı,Ara Sınav,Nesnelere yüklenilen dini ve kültürel anlamlar,Medyanın iletişimdeki rolü,Soyut sanat ve izleyici arasındaki ilişki,Teknoloji ve sanat,Görsel kültürün eleştirel bir değerlendirmesi,Genel değerlendirme,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel kültür ögelerini analiz eder.
Görsel algı ve düşünce arasındaki bağları değerlendirir.
Sanat ve medyada görsel düşünmenin etkilerini açıklar.
Soyutlama ve kavramsal düşünme becerilerini görsel örneklerle uygular.10, 13, 14
Görsel ögeleri kullanarak yaratıcı ve etkili iletişim stratejileri geliştirir.10, 13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişArnheim, Görsel Düşünme, Önsöz
2Görsellerin YorumlanmasıArnheim, Görsel Düşünme, Birinci Bölüm
3Görsel ÖzneBölüm 2
4Sanat ve günlük nesneler arasındaki sınırlarBölüm 3
5Tartışmalı görüntüler ve sansürBölüm 4
6Şimdideki GeçmişBölüm 5
7Romantik dönemde nesnelerin anlamıBölüm 6
8Ara Sınavİlk yedi haftanın tüm konuları
9Nesnelere yüklenilen dini ve kültürel anlamlarBölüm 7
10Medyanın iletişimdeki rolüBölüm 8
11Soyut sanat ve izleyici arasındaki ilişkiBölüm 9 ve 10
12Teknoloji ve sanatBölüm 11 ve 12
13Görsel kültürün eleştirel bir değerlendirmesiBölüm 13
14Genel değerlendirmeBölüm 14
15Genel SınavSınav tüm konuları içeren bir analiz sorusundan oluşacaktır.
Kaynak
- W. J. T. Mitchell, What Do Pictures Want?: The Lives and Loves of Images. Chicago, IL: U of Chicago P, 2005 - Rudolf Arnheim, *Görsel Düşünme* (Metis Yayınları) - Nicholas Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture (Routledge) - John Berger, Görme Biçimleri (Metis Yayınları) - Ek okumalar ve makaleler ders içerisinde paylaşılacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL KÜLTÜRMGS3215595Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Cumartesi 12:00-12:45

Cumartesi 12:45-13:30

Cumartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, görsel kültürün çeşitli boyutlarını eleştirel ve analitik bir perspektifle incelemeyi amaçlamaktadır. Görüntüler, nesneler ve medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkileri üzerine yoğunlaşan ders, sanat ve medya üzerinden soyutlama, kavramsal düşünme ve yaratıcı ifade stratejileri geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Görsellerin Yorumlanması,Görsel Özne,Sanat ve günlük nesneler arasındaki sınırlar,Tartışmalı görüntüler ve sansür,Şimdideki Geçmiş,Romantik dönemde nesnelerin anlamı,Ara Sınav,Nesnelere yüklenilen dini ve kültürel anlamlar,Medyanın iletişimdeki rolü,Soyut sanat ve izleyici arasındaki ilişki,Teknoloji ve sanat,Görsel kültürün eleştirel bir değerlendirmesi,Genel değerlendirme,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel kültür ögelerini analiz eder.
Görsel algı ve düşünce arasındaki bağları değerlendirir.
Sanat ve medyada görsel düşünmenin etkilerini açıklar.
Soyutlama ve kavramsal düşünme becerilerini görsel örneklerle uygular.10, 13, 14
Görsel ögeleri kullanarak yaratıcı ve etkili iletişim stratejileri geliştirir.10, 13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişArnheim, Görsel Düşünme, Önsöz
2Görsellerin YorumlanmasıArnheim, Görsel Düşünme, Birinci Bölüm
3Görsel ÖzneBölüm 2
4Sanat ve günlük nesneler arasındaki sınırlarBölüm 3
5Tartışmalı görüntüler ve sansürBölüm 4
6Şimdideki GeçmişBölüm 5
7Romantik dönemde nesnelerin anlamıBölüm 6
8Ara Sınavİlk yedi haftanın tüm konuları
9Nesnelere yüklenilen dini ve kültürel anlamlarBölüm 7
10Medyanın iletişimdeki rolüBölüm 8
11Soyut sanat ve izleyici arasındaki ilişkiBölüm 9 ve 10
12Teknoloji ve sanatBölüm 11 ve 12
13Görsel kültürün eleştirel bir değerlendirmesiBölüm 13
14Genel değerlendirmeBölüm 14
15Genel SınavSınav tüm konuları içeren bir analiz sorusundan oluşacaktır.
Kaynak
- W. J. T. Mitchell, What Do Pictures Want?: The Lives and Loves of Images. Chicago, IL: U of Chicago P, 2005 - Rudolf Arnheim, *Görsel Düşünme* (Metis Yayınları) - Nicholas Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture (Routledge) - John Berger, Görme Biçimleri (Metis Yayınları) - Ek okumalar ve makaleler ders içerisinde paylaşılacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05