Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZİK ENDÜSTRİSİ | MGS4114124 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı müzik sosyolojisi ekseninde dijitalleşme ile birlikte değişen müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı, bu yapıya hizmet eden organizasyon ve yönetim sürecini analiz etmelerini sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş,Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümü,Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzik,Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı ,Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeç,Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzik,Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürü,Eleştirel Yaklaşımlar,Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksu,Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilik,Müzik ve Yabancılaşma,Müzik sosyolojisi ve siyaset,Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşüm,Müzik endüstrisi ve dijital müzik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Müzik, sosyolojisi, felsefe ve estetik ilişkisini analiz eder | 10, 16, 9 | A, E |
Müzik sosyolojisinde toplumsallaşma sürecinde müziğin etkisini analiz eder. | 10, 16, 9 | F |
Dijitalleşen dünyada müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı değerlendirir. | 10, 16 | F |
Kültür ve gündelik hayat ilişkisini ve müzikte yabancılaşmayı irdeler. | 10, 16, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
2 | Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümü | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
3 | Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzik | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
4 | Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
5 | Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeç | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
6 | Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzik | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
7 | Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürü | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
8 | Eleştirel Yaklaşımlar | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
9 | Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksu | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
10 | Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilik | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
11 | Müzik ve Yabancılaşma | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
12 | Müzik sosyolojisi ve siyaset | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
13 | Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşüm | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
14 | Müzik endüstrisi ve dijital müzik | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
Kaynak |
Günay, E. (2006). Müzik sosyolojisi. Ankara: Bağlam Yayıncılık. Kutluk. F. (1997). Müzik ve politika. Ankara: Doruk Yayıncılık. Oskay, Ü.(1995). Müzik ve Yabancılaşma. İstanbul: Der Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 5 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 5 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 3 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZİK ENDÜSTRİSİ | MGS4114124 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı müzik sosyolojisi ekseninde dijitalleşme ile birlikte değişen müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı, bu yapıya hizmet eden organizasyon ve yönetim sürecini analiz etmelerini sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş,Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümü,Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzik,Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı ,Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeç,Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzik,Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürü,Eleştirel Yaklaşımlar,Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksu,Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilik,Müzik ve Yabancılaşma,Müzik sosyolojisi ve siyaset,Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşüm,Müzik endüstrisi ve dijital müzik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Müzik, sosyolojisi, felsefe ve estetik ilişkisini analiz eder | 10, 16, 9 | A, E |
Müzik sosyolojisinde toplumsallaşma sürecinde müziğin etkisini analiz eder. | 10, 16, 9 | F |
Dijitalleşen dünyada müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı değerlendirir. | 10, 16 | F |
Kültür ve gündelik hayat ilişkisini ve müzikte yabancılaşmayı irdeler. | 10, 16, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
2 | Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümü | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
3 | Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzik | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
4 | Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
5 | Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeç | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
6 | Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzik | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
7 | Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürü | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
8 | Eleştirel Yaklaşımlar | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
9 | Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksu | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
10 | Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilik | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
11 | Müzik ve Yabancılaşma | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
12 | Müzik sosyolojisi ve siyaset | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
13 | Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşüm | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
14 | Müzik endüstrisi ve dijital müzik | ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması |
Kaynak |
Günay, E. (2006). Müzik sosyolojisi. Ankara: Bağlam Yayıncılık. Kutluk. F. (1997). Müzik ve politika. Ankara: Doruk Yayıncılık. Oskay, Ü.(1995). Müzik ve Yabancılaşma. İstanbul: Der Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |