Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MULTİMEDYA İÇİN MÜZİK YAPIMI | MGS4211983 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya alanlarındaki bölüm öğrencilerine film müzikleri kullanımlarının mantığını aktarmak. Bu bağlamda müziğin rolü üzerinden konseptsel yaratıcılığı ve tasarımı geliştirerek metin ve işitsel unsurların hikaye anlatımındaki kuvvetinin bilinciyle muhtemel disiplinlerarası çalışmalarda daha yaratıcı üretimler çıkarma potansiyelini kuvvetlendirmek. Sinema tarihinden mevcut çalışmalara dair paylaşımlarla "film müziğine" dair kültür edindirme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film Müziğine Giriş,Ön konsept tasarımları ve yapım öncesi,Role model kavramı ve müzikal stil belirleme,Konsept Tasarımı,Zamanlama,Müzik Editörlüğüne Giriş,Besteleme Süreci,Uygulama,Armoni Kullanımı ve Görsel Uyum Örnekleri,Post Prodüksiyon ve Teknik Aşamalar,Film Müziği Tarihine Genel Bir Bakış ve Çözümlemeler,Altın ve Gümüş Çağ'dan Görsel Örnekler ve Film Müziği Çözümlemeleri,1980 ve Günümüze Kadarki Örnekler ve Film Müziği Okumaları,Tür Sinemasından Ses ve Müzik Tasarımları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı medyumlarda müzik kullanımını kavramsal olarak tanır. | 16, 9 | A, F, H |
Multimedyaya müzik için konsept oluşturur. | 10, 16, 6, 9 | A, F, H |
Multimedya için post prodüksiyon aşamalarına hakimdir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Multimedya film müziğinin kullanım alanlarına hakimdir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Multimedya için müzik üretir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film Müziğine Giriş | |
2 | Ön konsept tasarımları ve yapım öncesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Role model kavramı ve müzikal stil belirleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Konsept Tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Zamanlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Müzik Editörlüğüne Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Besteleme Süreci | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Armoni Kullanımı ve Görsel Uyum Örnekleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Post Prodüksiyon ve Teknik Aşamalar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Film Müziği Tarihine Genel Bir Bakış ve Çözümlemeler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Altın ve Gümüş Çağ'dan Görsel Örnekler ve Film Müziği Çözümlemeleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | 1980 ve Günümüze Kadarki Örnekler ve Film Müziği Okumaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Tür Sinemasından Ses ve Müzik Tasarımları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
Taruskin, R. (2009). Müziğin Tarihi. Oxford University Press. Burkholder, J. P., Grout, D. J., & Palisca, C. V. (Yıl). Müzik Tarihi: Antik Çağdan 20. Yüzyıla. Yayınevi. Burkholder, P. J. (1994). Müziğin Sosyal Tarihi. W.W. Norton & Company. Smith, J. (2005). Müziğin Toplumsal Etkileri. Müzik Araştırmaları Dergisi, 8(3), 245-260.https://www.youtube.com/@filmriot http://filmsound.org https://www.youtube.com/@SoundWorksCollection https://www.youtube.com/@inthemix https://www.youtube.com/@RedMeansRecording |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MULTİMEDYA İÇİN MÜZİK YAPIMI | MGS4211983 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya alanlarındaki bölüm öğrencilerine film müzikleri kullanımlarının mantığını aktarmak. Bu bağlamda müziğin rolü üzerinden konseptsel yaratıcılığı ve tasarımı geliştirerek metin ve işitsel unsurların hikaye anlatımındaki kuvvetinin bilinciyle muhtemel disiplinlerarası çalışmalarda daha yaratıcı üretimler çıkarma potansiyelini kuvvetlendirmek. Sinema tarihinden mevcut çalışmalara dair paylaşımlarla "film müziğine" dair kültür edindirme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film Müziğine Giriş,Ön konsept tasarımları ve yapım öncesi,Role model kavramı ve müzikal stil belirleme,Konsept Tasarımı,Zamanlama,Müzik Editörlüğüne Giriş,Besteleme Süreci,Uygulama,Armoni Kullanımı ve Görsel Uyum Örnekleri,Post Prodüksiyon ve Teknik Aşamalar,Film Müziği Tarihine Genel Bir Bakış ve Çözümlemeler,Altın ve Gümüş Çağ'dan Görsel Örnekler ve Film Müziği Çözümlemeleri,1980 ve Günümüze Kadarki Örnekler ve Film Müziği Okumaları,Tür Sinemasından Ses ve Müzik Tasarımları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı medyumlarda müzik kullanımını kavramsal olarak tanır. | 16, 9 | A, F, H |
Multimedyaya müzik için konsept oluşturur. | 10, 16, 6, 9 | A, F, H |
Multimedya için post prodüksiyon aşamalarına hakimdir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Multimedya film müziğinin kullanım alanlarına hakimdir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Multimedya için müzik üretir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film Müziğine Giriş | |
2 | Ön konsept tasarımları ve yapım öncesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Role model kavramı ve müzikal stil belirleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Konsept Tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Zamanlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Müzik Editörlüğüne Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Besteleme Süreci | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Armoni Kullanımı ve Görsel Uyum Örnekleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Post Prodüksiyon ve Teknik Aşamalar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Film Müziği Tarihine Genel Bir Bakış ve Çözümlemeler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Altın ve Gümüş Çağ'dan Görsel Örnekler ve Film Müziği Çözümlemeleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | 1980 ve Günümüze Kadarki Örnekler ve Film Müziği Okumaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Tür Sinemasından Ses ve Müzik Tasarımları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
Taruskin, R. (2009). Müziğin Tarihi. Oxford University Press. Burkholder, J. P., Grout, D. J., & Palisca, C. V. (Yıl). Müzik Tarihi: Antik Çağdan 20. Yüzyıla. Yayınevi. Burkholder, P. J. (1994). Müziğin Sosyal Tarihi. W.W. Norton & Company. Smith, J. (2005). Müziğin Toplumsal Etkileri. Müzik Araştırmaları Dergisi, 8(3), 245-260.https://www.youtube.com/@filmriot http://filmsound.org https://www.youtube.com/@SoundWorksCollection https://www.youtube.com/@inthemix https://www.youtube.com/@RedMeansRecording |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |