Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KISA FİLM YAPIMI | MGS3274160 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kısa filmin hazırlık aşamasından yapım ve yapım sonrası aşamasına kadar öğrenciyi hem teorik hem uygulamalı bir şekilde hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film nedir?,Filmik öğeler nelerdir?,Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir? Senaryo yazma teknikleri.,Mise-en-scène,Mise-en-scène ve sinematografi,Film Kurgusu Öğeleri,Post-prodüksiyona giriş,Uygulama,Senaryo ve proje önerisi eleştirileri,Senaryo ve proje önerisi eleştirileri,Mise-en-scene oluşturma ,Mise-en-scene ve Işık Pratiği,Blocking ve Framing,Kurgu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Filmik öğelerin neler olduğunu ve kısa film projelerinde kullanır. | 10, 13, 14, 16, 19, 20, 4 | E |
Yapım öncesi aşamaları tasarlar ve uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 20 | A, F |
Yapım aşamasında yapılması gerekenleri uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 20 | A, E |
Yapım sonrası aşamasında yapılması gerekenleri uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 20, 9 | A, E |
Her türlü kısa ve uzun metraj film projesinde yer alır ve projeyi yönetir. | 10, 13, 19, 9 | E, F, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film nedir? | İlgili kaynağın okunması |
2 | Filmik öğeler nelerdir? | İlgili kaynağın okunması |
3 | Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir? Senaryo yazma teknikleri. | ilgili kaynağın okunması |
4 | Mise-en-scène | İlgili kaynağın okunması |
5 | Mise-en-scène ve sinematografi | ilgili kaynağın okunması |
6 | Film Kurgusu Öğeleri | ilgili kaynağın okunması |
7 | Post-prodüksiyona giriş | ilgili kaynağın okunması |
8 | Uygulama | ilgili kaynağın okunması |
9 | Senaryo ve proje önerisi eleştirileri | ilgili kaynağın okunması |
10 | Senaryo ve proje önerisi eleştirileri | ilgili kaynağın okunması |
11 | Mise-en-scene oluşturma | ilgili kaynağın okunması |
12 | Mise-en-scene ve Işık Pratiği | ilgili kaynağın okunması |
13 | Blocking ve Framing | ilgili kaynağın okunması |
14 | Kurgu | ilgili kaynağın okunması |
Kaynak |
Ascher, Steven, and Edward Pincus. 2013. The Filmmaker's Handbook: A Comprehensive Guide for the Digital Age. Penguin Group. ISBN: 978-1-101-61380-1. Bordwell, David. 2016. Hollywood'un Film Dili. Doruk Yayınları. |
Bordwell, David. 1985. The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960. New York: Columbia University Press. -1985. Narration in the Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press. -1996. Ozu and the Poetics of Cinema. Princeton University Press. -1989. Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Cambridge: Harvard University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KISA FİLM YAPIMI | MGS3274160 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kısa filmin hazırlık aşamasından yapım ve yapım sonrası aşamasına kadar öğrenciyi hem teorik hem uygulamalı bir şekilde hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film nedir?,Filmik öğeler nelerdir?,Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir? Senaryo yazma teknikleri.,Mise-en-scène,Mise-en-scène ve sinematografi,Film Kurgusu Öğeleri,Post-prodüksiyona giriş,Uygulama,Senaryo ve proje önerisi eleştirileri,Senaryo ve proje önerisi eleştirileri,Mise-en-scene oluşturma ,Mise-en-scene ve Işık Pratiği,Blocking ve Framing,Kurgu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Filmik öğelerin neler olduğunu ve kısa film projelerinde kullanır. | 10, 13, 14, 16, 19, 20, 4 | E |
Yapım öncesi aşamaları tasarlar ve uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 20 | A, F |
Yapım aşamasında yapılması gerekenleri uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 20 | A, E |
Yapım sonrası aşamasında yapılması gerekenleri uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 20, 9 | A, E |
Her türlü kısa ve uzun metraj film projesinde yer alır ve projeyi yönetir. | 10, 13, 19, 9 | E, F, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film nedir? | İlgili kaynağın okunması |
2 | Filmik öğeler nelerdir? | İlgili kaynağın okunması |
3 | Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir? Senaryo yazma teknikleri. | ilgili kaynağın okunması |
4 | Mise-en-scène | İlgili kaynağın okunması |
5 | Mise-en-scène ve sinematografi | ilgili kaynağın okunması |
6 | Film Kurgusu Öğeleri | ilgili kaynağın okunması |
7 | Post-prodüksiyona giriş | ilgili kaynağın okunması |
8 | Uygulama | ilgili kaynağın okunması |
9 | Senaryo ve proje önerisi eleştirileri | ilgili kaynağın okunması |
10 | Senaryo ve proje önerisi eleştirileri | ilgili kaynağın okunması |
11 | Mise-en-scene oluşturma | ilgili kaynağın okunması |
12 | Mise-en-scene ve Işık Pratiği | ilgili kaynağın okunması |
13 | Blocking ve Framing | ilgili kaynağın okunması |
14 | Kurgu | ilgili kaynağın okunması |
Kaynak |
Ascher, Steven, and Edward Pincus. 2013. The Filmmaker's Handbook: A Comprehensive Guide for the Digital Age. Penguin Group. ISBN: 978-1-101-61380-1. Bordwell, David. 2016. Hollywood'un Film Dili. Doruk Yayınları. |
Bordwell, David. 1985. The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960. New York: Columbia University Press. -1985. Narration in the Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press. -1996. Ozu and the Poetics of Cinema. Princeton University Press. -1989. Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Cambridge: Harvard University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |