Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI REKLAMCILIK | MGS2211623 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı genel olarak yaratıcılık kavramının anlamını, günümüz dünyasındaki önemini ve reklamcılıkta kullanımını aktarmak, öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı ,Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları,Yaratıcı Düşünme Teknikleri ,Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık,Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar),Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri ,Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) ,Ara sınav,Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları,TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları,Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları,Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaratıcılık terimini tanımlar | 14, 5, 9 | E, F |
Yaratıcılığın markalaşma ve pazarlama iletişimdeki önemini ilişkilendirir | 10, 16, 6, 8, 9 | A, F |
Yaratıcı strateji oluşturur | 14, 5, 6 | F |
Reklamda yaratıcı stratejinin önemini kavrar | 10, 16, 9 | A |
Reklamda bir yaratıcı strateji oluşturur | 16, 9 | A, F |
Yaratıcılık kavramını tanımlar | 10, 9 | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı | İlgili okuma |
2 | Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları | İlgili okuma |
3 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri | İlgili okuma |
4 | Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık | İlgili okuma |
5 | Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar) | İlgili okuma |
6 | Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri | İlgili okuma |
7 | Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) | İlgili okuma |
8 | Ara sınav | İlgili okuma |
9 | Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları | İlgili okuma |
14 | Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
Jim Avery, Kampanya Planlaması, Reklamcılık Vakfı Yayınları,2005 Kemal Sezer, Reklamın Sokak Çocuğu; Ersin Salman, Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005 F. Hürel, Yaratıcı Reklamcılık. İstanbul, Say Yayınları, 2008. Daniel Smith, Steve Jobs Gibi Düşünmek, NTV Yayınları, 2013 |
Creative Advertising, New Edition Paperback – June 23, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 13 | 13 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI REKLAMCILIK | MGS2211623 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı genel olarak yaratıcılık kavramının anlamını, günümüz dünyasındaki önemini ve reklamcılıkta kullanımını aktarmak, öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı ,Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları,Yaratıcı Düşünme Teknikleri ,Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık,Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar),Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri ,Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) ,Ara sınav,Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları,TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları,Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları,Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaratıcılık terimini tanımlar | 14, 5, 9 | E, F |
Yaratıcılığın markalaşma ve pazarlama iletişimdeki önemini ilişkilendirir | 10, 16, 6, 8, 9 | A, F |
Yaratıcı strateji oluşturur | 14, 5, 6 | F |
Reklamda yaratıcı stratejinin önemini kavrar | 10, 16, 9 | A |
Reklamda bir yaratıcı strateji oluşturur | 16, 9 | A, F |
Yaratıcılık kavramını tanımlar | 10, 9 | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı | İlgili okuma |
2 | Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları | İlgili okuma |
3 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri | İlgili okuma |
4 | Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık | İlgili okuma |
5 | Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar) | İlgili okuma |
6 | Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri | İlgili okuma |
7 | Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) | İlgili okuma |
8 | Ara sınav | İlgili okuma |
9 | Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları | İlgili okuma |
14 | Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
Jim Avery, Kampanya Planlaması, Reklamcılık Vakfı Yayınları,2005 Kemal Sezer, Reklamın Sokak Çocuğu; Ersin Salman, Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005 F. Hürel, Yaratıcı Reklamcılık. İstanbul, Say Yayınları, 2008. Daniel Smith, Steve Jobs Gibi Düşünmek, NTV Yayınları, 2013 |
Creative Advertising, New Edition Paperback – June 23, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |