Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLLÜSTRASYONA GİRİŞ | MGS2152280 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı görsel iletişim aracı olan illüstrasyon sanatını, yöntem-teknikleriyle tanıtmak ve basılı medya için kullanılabilen illüstrasyonlar üretebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları.,İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri,Temalara göre illüstrasyon çalışması,İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme,İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı.,İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması.,Dekoratif İllüstrasyon,Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması,Ele alınan metnin illüstrasyonu,Kitap kapağı illüstrasyonu,Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu,Karakter ve kostüm yaratma ,Film Afişi tasarlama,Storyboard hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İllüstrasyon hakkında temel kavramları tanımlar. | 10, 14, 16, 23, 9 | A, E |
Illustrator programına ait çizim araçlarını kullanır. | 12, 14, 2, 20, 6, 8 | F |
Kreatif tasarım fikirleri yaratır. | 12, 14, 19, 2, 20, 21, 6, 8, 9 | A, F |
Görsel imajları uyarlar. | 12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 6, 8 | F |
Tasarım öğe ve ilkelerini kullanır. | 12, 14, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | F |
Tasarım problemlerine kreatif çözümler keşfeder. | 12, 14, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6 | F |
Disiplinler arası etkileşimleri tasarımlarda kullanılır. | 12, 14, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9 | F |
Tasarımlarda sanatsal öğeleri kullanır. | 14, 16, 20, 21, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları. | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
2 | İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
3 | Temalara göre illüstrasyon çalışması | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
4 | İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
5 | İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı. | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
6 | İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması. | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
7 | Dekoratif İllüstrasyon | Görsel Kaynak Taraması |
8 | Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması | Görsel Kaynak Taraması |
9 | Ele alınan metnin illüstrasyonu | Görsel Kaynak Taraması |
10 | Kitap kapağı illüstrasyonu | Görsel Kaynak Taraması |
11 | Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu | Görsel Kaynak Taraması |
12 | Karakter ve kostüm yaratma | Görsel Kaynak Taraması |
13 | Film Afişi tasarlama | Görsel Kaynak Taraması |
14 | Storyboard hazırlama | Görsel Kaynak Taraması |
Kaynak |
1. P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. 2. Yakut İnci. Karakter Tasarımı Anlayışı ve Kostüm İllüstrasyonu, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2015, 3. Mark Wigan, 'Görsel İllüstrasyon Sözlüğü', Literatür Yayınları, 2012 |
3.Barber Barrington, Çizimin Temelleri, Alya yayınları, 2013 4. Szunyoghy Andras, Human Anatomy for Artists, Könemann, Realsztema Duhas Printing House, Hungry, 2000 5. Barcsay Jeno, Anatomy For The Artist Octobus Books Limited, Hungry, 1982 6. G. Ambrose, P. Harris, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 10 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLLÜSTRASYONA GİRİŞ | MGS2152280 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı görsel iletişim aracı olan illüstrasyon sanatını, yöntem-teknikleriyle tanıtmak ve basılı medya için kullanılabilen illüstrasyonlar üretebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları.,İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri,Temalara göre illüstrasyon çalışması,İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme,İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı.,İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması.,Dekoratif İllüstrasyon,Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması,Ele alınan metnin illüstrasyonu,Kitap kapağı illüstrasyonu,Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu,Karakter ve kostüm yaratma ,Film Afişi tasarlama,Storyboard hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İllüstrasyon hakkında temel kavramları tanımlar. | 10, 14, 16, 23, 9 | A, E |
Illustrator programına ait çizim araçlarını kullanır. | 12, 14, 2, 20, 6, 8 | F |
Kreatif tasarım fikirleri yaratır. | 12, 14, 19, 2, 20, 21, 6, 8, 9 | A, F |
Görsel imajları uyarlar. | 12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 6, 8 | F |
Tasarım öğe ve ilkelerini kullanır. | 12, 14, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | F |
Tasarım problemlerine kreatif çözümler keşfeder. | 12, 14, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6 | F |
Disiplinler arası etkileşimleri tasarımlarda kullanılır. | 12, 14, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9 | F |
Tasarımlarda sanatsal öğeleri kullanır. | 14, 16, 20, 21, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları. | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
2 | İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
3 | Temalara göre illüstrasyon çalışması | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
4 | İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
5 | İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı. | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
6 | İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması. | P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. |
7 | Dekoratif İllüstrasyon | Görsel Kaynak Taraması |
8 | Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması | Görsel Kaynak Taraması |
9 | Ele alınan metnin illüstrasyonu | Görsel Kaynak Taraması |
10 | Kitap kapağı illüstrasyonu | Görsel Kaynak Taraması |
11 | Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu | Görsel Kaynak Taraması |
12 | Karakter ve kostüm yaratma | Görsel Kaynak Taraması |
13 | Film Afişi tasarlama | Görsel Kaynak Taraması |
14 | Storyboard hazırlama | Görsel Kaynak Taraması |
Kaynak |
1. P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. 2. Yakut İnci. Karakter Tasarımı Anlayışı ve Kostüm İllüstrasyonu, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2015, 3. Mark Wigan, 'Görsel İllüstrasyon Sözlüğü', Literatür Yayınları, 2012 |
3.Barber Barrington, Çizimin Temelleri, Alya yayınları, 2013 4. Szunyoghy Andras, Human Anatomy for Artists, Könemann, Realsztema Duhas Printing House, Hungry, 2000 5. Barcsay Jeno, Anatomy For The Artist Octobus Books Limited, Hungry, 1982 6. G. Ambrose, P. Harris, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |