Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL OYUN TASARIMINA GİRİŞ | MGS4114907 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Salı 08:00-08:45 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri hakkında bilgi verir, uygulamalı olarak bilgisayar ortamında görsel çalışmalar yapar ve örnek bir oyun tasarımı projesi oluşturur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyuncu Türleri,Oyunun Unsurları,Kurallara Giriş,Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge,Oyun Mekanikleri Tasarlama,Hikayeye Giriş,Hikayenin Amacı,Hikaye Tasarlama,Karakterlere Giriş,Oyuncu Türleri,Çok Oyunculu Kurallar ve Denge,Karakter Tasarlama,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyun tasarımı projesi hazırlar. | 8 | E, F |
Dijital oyun formatlarını ve tasarımlarını listeler, farklarını analiz eder. | 16, 9 | E, F |
Oyun tasarımının aşamalarını yorumlar. | 16, 9 | E |
Oyun tasarımında kullanılan güncel yazılımları inceler. | 6, 8, 9 | E, F |
Çeşitli grafik programlarında hazırlanmış görsel öğeleri uygular. | 16, 6, 9 | E |
Ses ve görüntüleri kullanarak dijital oyun tasarlar. | 16, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyuncu Türleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Oyunun Unsurları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Kurallara Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Oyun Mekanikleri Tasarlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Hikayeye Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Hikayenin Amacı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Hikaye Tasarlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Karakterlere Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Oyuncu Türleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Çok Oyunculu Kurallar ve Denge | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Karakter Tasarlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
https://www.gamasutra.com/ https://www.youtube.com/extracredits https://www.youtube.com/@Gdconf https://www.youtube.com/@Brackeys https://www.youtube.com/@GMTK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL OYUN TASARIMINA GİRİŞ | MGS4114907 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Salı 08:00-08:45 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri hakkında bilgi verir, uygulamalı olarak bilgisayar ortamında görsel çalışmalar yapar ve örnek bir oyun tasarımı projesi oluşturur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyuncu Türleri,Oyunun Unsurları,Kurallara Giriş,Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge,Oyun Mekanikleri Tasarlama,Hikayeye Giriş,Hikayenin Amacı,Hikaye Tasarlama,Karakterlere Giriş,Oyuncu Türleri,Çok Oyunculu Kurallar ve Denge,Karakter Tasarlama,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyun tasarımı projesi hazırlar. | 8 | E, F |
Dijital oyun formatlarını ve tasarımlarını listeler, farklarını analiz eder. | 16, 9 | E, F |
Oyun tasarımının aşamalarını yorumlar. | 16, 9 | E |
Oyun tasarımında kullanılan güncel yazılımları inceler. | 6, 8, 9 | E, F |
Çeşitli grafik programlarında hazırlanmış görsel öğeleri uygular. | 16, 6, 9 | E |
Ses ve görüntüleri kullanarak dijital oyun tasarlar. | 16, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyuncu Türleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Oyunun Unsurları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Kurallara Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Oyun Mekanikleri Tasarlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Hikayeye Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Hikayenin Amacı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Hikaye Tasarlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Karakterlere Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Oyuncu Türleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Çok Oyunculu Kurallar ve Denge | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Karakter Tasarlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
https://www.gamasutra.com/ https://www.youtube.com/extracredits https://www.youtube.com/@Gdconf https://www.youtube.com/@Brackeys https://www.youtube.com/@GMTK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |