Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BELGESEL FOTOĞRAFÇILIĞI | MGS4179450 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İslam ŞENSÖZ, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı belgesel fotoğrafçılığının teorik ve pratik yönlerinin öğrenciye aktarılarak, belgesel fotoğraf projesi oluşturabilmesi amaçlanır. Bunula beraber belgesel fotoğraf ve gerçeklik ilişkisi çerçevesinde belgesel fotoğrafta etik kavramı bu dersin kapsamındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Kısa fotoğraf tarihi.,Belgesel fotoğraf tarihi. Basın fotoğrafçılığının doğuşu. Savaş fotoğrafçılığı. Life dergisinin rolü. Sosyal belge. Belgesel fotoğrafın öncüleri.,Belgesel Fotoğrafın ve fotoğrafçısının nitelikleri. Belgesel fotoğraf estetiğinin temelleri. Fotoğrafın belge olarak nitelendirilmesi: Piktoryalizmden kanıta. ,Belgesel fotoğrafta gerçeklik ve kurgu. Belgesel Fotoğrafta manipülasyon ve etik tartışmalar. Dijital manipülasyon çağında belgesel fotoğrafın inandırıcılığı.,Belgesel fotoğrafta estetik. Belgesel fotoğraf ve sanat. Estetiğin veya tekniğin dramanın ve trajedinin önüne geçmesi.,Foto röportaj, Sosyal belgeleme, Doğa, Hayvan, İnsan hikayeleri, Fotoğraf serisi, Basın fotoğrafçılığı, Tipoloji, Antropolojik belgesel, Forensic architecture, Belgeselin belgeseli, Buluntu fotoğraflar üzerinden belgesel fotoğraf.,Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf alanlarıyla kesişmesi.,Ara sınav,Belgesel fotoğraf ustalarını ziyaret.,Kurumlar: Fotoğraf ajansları, Fotoğraf birlikleri, Foto muhabirleri ödülleri. Sergi ve kurum ziyareti,Günümüz: Dijital medya, Sosyal medya,Hukuki boyut, Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme,Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme,Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belgesel fotoğrafçılığının niteliklerini bilir. | 6 | F |
Ders içeriğinden aldığı bilgiler ile bireysel fotoğraf projeleri yapabilir. | 6 | F |
Belgesel fotoğraf dilini bilir ve bu amaçla spesifik projeler yürütebilir. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Kısa fotoğraf tarihi. | |
2 | Belgesel fotoğraf tarihi. Basın fotoğrafçılığının doğuşu. Savaş fotoğrafçılığı. Life dergisinin rolü. Sosyal belge. Belgesel fotoğrafın öncüleri. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Belgesel Fotoğrafın ve fotoğrafçısının nitelikleri. Belgesel fotoğraf estetiğinin temelleri. Fotoğrafın belge olarak nitelendirilmesi: Piktoryalizmden kanıta. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Belgesel fotoğrafta gerçeklik ve kurgu. Belgesel Fotoğrafta manipülasyon ve etik tartışmalar. Dijital manipülasyon çağında belgesel fotoğrafın inandırıcılığı. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Belgesel fotoğrafta estetik. Belgesel fotoğraf ve sanat. Estetiğin veya tekniğin dramanın ve trajedinin önüne geçmesi. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Foto röportaj, Sosyal belgeleme, Doğa, Hayvan, İnsan hikayeleri, Fotoğraf serisi, Basın fotoğrafçılığı, Tipoloji, Antropolojik belgesel, Forensic architecture, Belgeselin belgeseli, Buluntu fotoğraflar üzerinden belgesel fotoğraf. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf alanlarıyla kesişmesi. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Belgesel fotoğraf ustalarını ziyaret. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Kurumlar: Fotoğraf ajansları, Fotoğraf birlikleri, Foto muhabirleri ödülleri. Sergi ve kurum ziyareti | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Günümüz: Dijital medya, Sosyal medya | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hukuki boyut, Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
15 | Genel Sınav |
Kaynak |
Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich Görme Biçimleri, John Berger Camera Lucida, Roland Barthes Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag Anlatmanın Başka Biçimi, John Berger-Jean Mohr Fotoğraf ve Toplum, Gisele Freund Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Ken Light Başkalarının Acısına Bakmak, Susan Sontag Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Özcan Yurdalan |
Pdf dökümanları. Sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 12 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BELGESEL FOTOĞRAFÇILIĞI | MGS4179450 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İslam ŞENSÖZ, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı belgesel fotoğrafçılığının teorik ve pratik yönlerinin öğrenciye aktarılarak, belgesel fotoğraf projesi oluşturabilmesi amaçlanır. Bunula beraber belgesel fotoğraf ve gerçeklik ilişkisi çerçevesinde belgesel fotoğrafta etik kavramı bu dersin kapsamındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Kısa fotoğraf tarihi.,Belgesel fotoğraf tarihi. Basın fotoğrafçılığının doğuşu. Savaş fotoğrafçılığı. Life dergisinin rolü. Sosyal belge. Belgesel fotoğrafın öncüleri.,Belgesel Fotoğrafın ve fotoğrafçısının nitelikleri. Belgesel fotoğraf estetiğinin temelleri. Fotoğrafın belge olarak nitelendirilmesi: Piktoryalizmden kanıta. ,Belgesel fotoğrafta gerçeklik ve kurgu. Belgesel Fotoğrafta manipülasyon ve etik tartışmalar. Dijital manipülasyon çağında belgesel fotoğrafın inandırıcılığı.,Belgesel fotoğrafta estetik. Belgesel fotoğraf ve sanat. Estetiğin veya tekniğin dramanın ve trajedinin önüne geçmesi.,Foto röportaj, Sosyal belgeleme, Doğa, Hayvan, İnsan hikayeleri, Fotoğraf serisi, Basın fotoğrafçılığı, Tipoloji, Antropolojik belgesel, Forensic architecture, Belgeselin belgeseli, Buluntu fotoğraflar üzerinden belgesel fotoğraf.,Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf alanlarıyla kesişmesi.,Ara sınav,Belgesel fotoğraf ustalarını ziyaret.,Kurumlar: Fotoğraf ajansları, Fotoğraf birlikleri, Foto muhabirleri ödülleri. Sergi ve kurum ziyareti,Günümüz: Dijital medya, Sosyal medya,Hukuki boyut, Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme,Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme,Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belgesel fotoğrafçılığının niteliklerini bilir. | 6 | F |
Ders içeriğinden aldığı bilgiler ile bireysel fotoğraf projeleri yapabilir. | 6 | F |
Belgesel fotoğraf dilini bilir ve bu amaçla spesifik projeler yürütebilir. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Kısa fotoğraf tarihi. | |
2 | Belgesel fotoğraf tarihi. Basın fotoğrafçılığının doğuşu. Savaş fotoğrafçılığı. Life dergisinin rolü. Sosyal belge. Belgesel fotoğrafın öncüleri. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Belgesel Fotoğrafın ve fotoğrafçısının nitelikleri. Belgesel fotoğraf estetiğinin temelleri. Fotoğrafın belge olarak nitelendirilmesi: Piktoryalizmden kanıta. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Belgesel fotoğrafta gerçeklik ve kurgu. Belgesel Fotoğrafta manipülasyon ve etik tartışmalar. Dijital manipülasyon çağında belgesel fotoğrafın inandırıcılığı. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Belgesel fotoğrafta estetik. Belgesel fotoğraf ve sanat. Estetiğin veya tekniğin dramanın ve trajedinin önüne geçmesi. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Foto röportaj, Sosyal belgeleme, Doğa, Hayvan, İnsan hikayeleri, Fotoğraf serisi, Basın fotoğrafçılığı, Tipoloji, Antropolojik belgesel, Forensic architecture, Belgeselin belgeseli, Buluntu fotoğraflar üzerinden belgesel fotoğraf. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf alanlarıyla kesişmesi. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Belgesel fotoğraf ustalarını ziyaret. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Kurumlar: Fotoğraf ajansları, Fotoğraf birlikleri, Foto muhabirleri ödülleri. Sergi ve kurum ziyareti | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Günümüz: Dijital medya, Sosyal medya | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hukuki boyut, Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
15 | Genel Sınav |
Kaynak |
Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich Görme Biçimleri, John Berger Camera Lucida, Roland Barthes Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag Anlatmanın Başka Biçimi, John Berger-Jean Mohr Fotoğraf ve Toplum, Gisele Freund Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Ken Light Başkalarının Acısına Bakmak, Susan Sontag Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Özcan Yurdalan |
Pdf dökümanları. Sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |