Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | MGS3214755 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 Cumartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gönüllülük çalışmaları dersinde öğrencilerin gönüllülük bilincine sahip olmaları ve toplumun çeşitli kesimlerinin ihtiyacı olan konularda gönüllülük faaliyetleri gerçekleştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gönüllülük Kavramı ,Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı,Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri,Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları,Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları,Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları,Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri,Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama,Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gönüllülük Kavramı Hakkında Detaylı Bilgi Edinir. | 13, 16, 9 | F |
Gönüllülük çalışmalarının toplumdaki önemini kavrar. | 13, 16, 5, 9 | F |
Gönüllülük kampanyası planlar ve yürütür. | 13, 16, 37, 6, 9 | F |
Sivil toplum kuruluşlarının önemini ve işlevini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gönüllülük Kavramı | Gönüllülük kavramının araştırılması |
2 | Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı | Gönüllülük örneklerinin incelenmesi |
3 | Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları | Paylaşılan raporun incelenmesi |
4 | Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
5 | Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
6 | Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları | Özel sektör web sitelerinin incelenmesi |
7 | Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları | Kamu kurumlarının web sitelerinin incelenmesi |
8 | Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri | Gönüllülük çalışması örneklerinin incelenmesi |
9 | Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
10 | Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
11 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
12 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
13 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
14 | Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Proje sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
STÖ'ler İçin Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi Rehberi, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, Ekim 2009, Ankara. TEGV Gönüllülük Araştırmaları, Dr. Emre Erdoğan, TEGV, Mart 2012, İstanbul. Kurumsal Gönüllülük Programları El Kitabı, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, 2013, İstanbul. Gönüllülük ve Gönüllülerle Birlikte Çalışmak, Editör Murat Şentürk, İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2022, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | X | |||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | MGS3214755 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 Cumartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gönüllülük çalışmaları dersinde öğrencilerin gönüllülük bilincine sahip olmaları ve toplumun çeşitli kesimlerinin ihtiyacı olan konularda gönüllülük faaliyetleri gerçekleştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gönüllülük Kavramı ,Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı,Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri,Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları,Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları,Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları,Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri,Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama,Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gönüllülük Kavramı Hakkında Detaylı Bilgi Edinir. | 13, 16, 9 | F |
Gönüllülük çalışmalarının toplumdaki önemini kavrar. | 13, 16, 5, 9 | F |
Gönüllülük kampanyası planlar ve yürütür. | 13, 16, 37, 6, 9 | F |
Sivil toplum kuruluşlarının önemini ve işlevini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gönüllülük Kavramı | Gönüllülük kavramının araştırılması |
2 | Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı | Gönüllülük örneklerinin incelenmesi |
3 | Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları | Paylaşılan raporun incelenmesi |
4 | Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
5 | Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
6 | Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları | Özel sektör web sitelerinin incelenmesi |
7 | Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları | Kamu kurumlarının web sitelerinin incelenmesi |
8 | Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri | Gönüllülük çalışması örneklerinin incelenmesi |
9 | Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
10 | Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
11 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
12 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
13 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
14 | Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Proje sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
STÖ'ler İçin Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi Rehberi, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, Ekim 2009, Ankara. TEGV Gönüllülük Araştırmaları, Dr. Emre Erdoğan, TEGV, Mart 2012, İstanbul. Kurumsal Gönüllülük Programları El Kitabı, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, 2013, İstanbul. Gönüllülük ve Gönüllülerle Birlikte Çalışmak, Editör Murat Şentürk, İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2022, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | X | |||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |