Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL KURGU | MGS2110533 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Pazartesi 12:45-13:30 ( A ) Pazartesi 13:30-14:15 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 12:45-13:30 ( A ) Cumartesi 13:30-14:15 ( B ) Pazartesi 14:30-15:15 ( B ) Pazartesi 15:30-16:15 ( B ) Pazartesi 16:30-17:15 ( B ) Cumartesi 14:30-15:15 ( B ) Cumartesi 15:30-16:15 ( B ) Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Post Prodüksiyon ve Prodüksiyon aşamaları esnasında en önemli birim olarak çalışan Kurgu, iki katmanlı bir deneyimdir. Kurgu operatörlüğü ve kurgu mantığı olarak ayırabileceğimiz bu iki katman, birbirini takip etseler de, iki farklı arka plan gerektirir. Kurgu operatörlüğü, dijital, ''linear olmayan'' kurgu programlarının kullanımını, kurgu mantığı ise kavramsal olarak hareketli görüntüde kurgunun fonksiyonun belirlenmesini içerir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film'de kurgu nedir? ,Kesme biçimleri ve fonksiyonları ,Murch'ün kurgu kuralları ,Dijital video codec ve formatlarına giriş.,Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş,Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş ,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu ,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. ,Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme ,Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme ,Ses kayıt ve tasarımına giriş,Ses kayıt teknikleri uygulamaları ,Proje tasarımı ve ses kurgusu,Proje ve genel değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanabilir. | 10, 5, 6 | E, H |
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 5, 6, 9 | E, F, H |
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir. | 19, 6, 8 | H |
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirleyebilir. | 19, 5, 6, 8 | F, H |
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlayabilir. | 5, 6, 8 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film'de kurgu nedir? | Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. |
2 | Kesme biçimleri ve fonksiyonları | Farklı kesme türleri içeren müzik videolarının izlenmesi. |
3 | Murch'ün kurgu kuralları | Walter Murch'ün ''Göz Kırptığında'' kitabı üzerine online araştırma |
4 | Dijital video codec ve formatlarına giriş. | Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması. |
5 | Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş | Adobe Premiere Pro uygulamasının güncellenmesi. |
6 | Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş | Adobe Premiere Pro programının arayüzünde kısa bir deneme yapılması. |
7 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu | Adobe Premiere Pro araçlarının denenmesi. |
8 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. | Adobe Premiere Pro 'nun sequence düzenleme fonksiyonlarının denenmesi. |
9 | Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme | Renk düzenleme konusunda örnek bir filmin izlenmesi. |
10 | Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme | Renk düzenlemesi ikonik bir filmin izlenmesi. |
11 | Ses kayıt ve tasarımına giriş | Ses tasarımı konusunda örnek bir filmin izlenmesi |
12 | Ses kayıt teknikleri uygulamaları | Temel araçlarla ses kaydının denenmesi |
13 | Proje tasarımı ve ses kurgusu | Dönem sonu projesi üzerine fikir üretilmesi. |
14 | Proje ve genel değerlendirme | Projenin son kesimlerinin tamamlanması. |
Kaynak |
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris |
Youtube videoları derste güncel halleriyle temin edilecektir. Ayrıca Adobe Premiere Pro ile ilgili Adobe web sitesi üzerinden resmi kaynaklara erişilebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 8 | 5 | 40 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 5 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 8 | 5 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL KURGU | MGS2110533 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Pazartesi 12:45-13:30 ( A ) Pazartesi 13:30-14:15 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 12:45-13:30 ( A ) Cumartesi 13:30-14:15 ( B ) Pazartesi 14:30-15:15 ( B ) Pazartesi 15:30-16:15 ( B ) Pazartesi 16:30-17:15 ( B ) Cumartesi 14:30-15:15 ( B ) Cumartesi 15:30-16:15 ( B ) Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Post Prodüksiyon ve Prodüksiyon aşamaları esnasında en önemli birim olarak çalışan Kurgu, iki katmanlı bir deneyimdir. Kurgu operatörlüğü ve kurgu mantığı olarak ayırabileceğimiz bu iki katman, birbirini takip etseler de, iki farklı arka plan gerektirir. Kurgu operatörlüğü, dijital, ''linear olmayan'' kurgu programlarının kullanımını, kurgu mantığı ise kavramsal olarak hareketli görüntüde kurgunun fonksiyonun belirlenmesini içerir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film'de kurgu nedir? ,Kesme biçimleri ve fonksiyonları ,Murch'ün kurgu kuralları ,Dijital video codec ve formatlarına giriş.,Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş,Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş ,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu ,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. ,Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme ,Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme ,Ses kayıt ve tasarımına giriş,Ses kayıt teknikleri uygulamaları ,Proje tasarımı ve ses kurgusu,Proje ve genel değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanabilir. | 10, 5, 6 | E, H |
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 5, 6, 9 | E, F, H |
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir. | 19, 6, 8 | H |
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirleyebilir. | 19, 5, 6, 8 | F, H |
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlayabilir. | 5, 6, 8 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film'de kurgu nedir? | Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. |
2 | Kesme biçimleri ve fonksiyonları | Farklı kesme türleri içeren müzik videolarının izlenmesi. |
3 | Murch'ün kurgu kuralları | Walter Murch'ün ''Göz Kırptığında'' kitabı üzerine online araştırma |
4 | Dijital video codec ve formatlarına giriş. | Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması. |
5 | Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş | Adobe Premiere Pro uygulamasının güncellenmesi. |
6 | Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş | Adobe Premiere Pro programının arayüzünde kısa bir deneme yapılması. |
7 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu | Adobe Premiere Pro araçlarının denenmesi. |
8 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. | Adobe Premiere Pro 'nun sequence düzenleme fonksiyonlarının denenmesi. |
9 | Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme | Renk düzenleme konusunda örnek bir filmin izlenmesi. |
10 | Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme | Renk düzenlemesi ikonik bir filmin izlenmesi. |
11 | Ses kayıt ve tasarımına giriş | Ses tasarımı konusunda örnek bir filmin izlenmesi |
12 | Ses kayıt teknikleri uygulamaları | Temel araçlarla ses kaydının denenmesi |
13 | Proje tasarımı ve ses kurgusu | Dönem sonu projesi üzerine fikir üretilmesi. |
14 | Proje ve genel değerlendirme | Projenin son kesimlerinin tamamlanması. |
Kaynak |
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris |
Youtube videoları derste güncel halleriyle temin edilecektir. Ayrıca Adobe Premiere Pro ile ilgili Adobe web sitesi üzerinden resmi kaynaklara erişilebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |