Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRAFİK TASARIMI II | MGS2250690 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 12:45-13:30 ( B ) Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Coşan GÖKSEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğraf, tipografi ve illüstrasyon gibi çeşitli ifade yöntemlerini kullanarak, yaratıcı üst orta düzey grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleri,Yeni bir döküman oluşturma,Temel kavramlar ve seçim mantığı,Çizim araçları,Metin özellikleri,Grup ve katman mantığı,Renk Oluşturma,Fırça ve sembol teknikleri,Renkler ve desenlerle çalışmak,Resimlerle çalışmak ,Objeleri ölçülendirmek,Paneller ve Master sayfa oluşturmak,Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlık,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grafik tasarımın görsel dilini kavrar. | 10, 11, 9 | D, E, F |
İki boyutlu bir alandaki görsel unsurlar arasındaki denge ve ilişkileri tanımlar. | 20, 6 | F |
Resimsel unsurlar ile tipografi arasındaki ilişkiyi doğru bir şekilde uygular. | 14, 2 | F |
Uygulamalarda semantik olarak doğru projeler uygular. | 12, 14, 2 | E |
Adobe Illustrator programıyla tasarım çalışmalarında üst düzeyde uygulama yapar. | 14, 2, 6 | F |
Grafik tasarım akımlarını ve günümüz kültürünü tanımlar. | 14, 2 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleri | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. |
2 | Yeni bir döküman oluşturma | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
3 | Temel kavramlar ve seçim mantığı | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
4 | Çizim araçları | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
5 | Metin özellikleri | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
6 | Grup ve katman mantığı | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
7 | Renk Oluşturma | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
8 | Fırça ve sembol teknikleri | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
9 | Renkler ve desenlerle çalışmak | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
10 | Resimlerle çalışmak | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
11 | Objeleri ölçülendirmek | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
12 | Paneller ve Master sayfa oluşturmak | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
13 | Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlık | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
14 | Uygulama |
Kaynak |
1- M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. 2- I. İ. Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2006. 3- E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. 4- H. Yanık, Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları, 2009. 5- A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayınları, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRAFİK TASARIMI II | MGS2250690 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 12:45-13:30 ( B ) Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Coşan GÖKSEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğraf, tipografi ve illüstrasyon gibi çeşitli ifade yöntemlerini kullanarak, yaratıcı üst orta düzey grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleri,Yeni bir döküman oluşturma,Temel kavramlar ve seçim mantığı,Çizim araçları,Metin özellikleri,Grup ve katman mantığı,Renk Oluşturma,Fırça ve sembol teknikleri,Renkler ve desenlerle çalışmak,Resimlerle çalışmak ,Objeleri ölçülendirmek,Paneller ve Master sayfa oluşturmak,Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlık,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grafik tasarımın görsel dilini kavrar. | 10, 11, 9 | D, E, F |
İki boyutlu bir alandaki görsel unsurlar arasındaki denge ve ilişkileri tanımlar. | 20, 6 | F |
Resimsel unsurlar ile tipografi arasındaki ilişkiyi doğru bir şekilde uygular. | 14, 2 | F |
Uygulamalarda semantik olarak doğru projeler uygular. | 12, 14, 2 | E |
Adobe Illustrator programıyla tasarım çalışmalarında üst düzeyde uygulama yapar. | 14, 2, 6 | F |
Grafik tasarım akımlarını ve günümüz kültürünü tanımlar. | 14, 2 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleri | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. |
2 | Yeni bir döküman oluşturma | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
3 | Temel kavramlar ve seçim mantığı | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
4 | Çizim araçları | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
5 | Metin özellikleri | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
6 | Grup ve katman mantığı | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
7 | Renk Oluşturma | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
8 | Fırça ve sembol teknikleri | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
9 | Renkler ve desenlerle çalışmak | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
10 | Resimlerle çalışmak | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
11 | Objeleri ölçülendirmek | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
12 | Paneller ve Master sayfa oluşturmak | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
13 | Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlık | M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006 |
14 | Uygulama |
Kaynak |
1- M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. 2- I. İ. Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2006. 3- E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. 4- H. Yanık, Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları, 2009. 5- A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayınları, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |