Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2D ANİMASYON | MGS3173950 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 2 Boyutlu animasyon teknikleri ile kişisel projelerini üretip, bu alandaki üretim sahasında iş bulabilme imkanına sahip olacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 2 Boyutlu Animasyon Tekniklerinin Anlatımı,Toon Boom programına giriş,Çizim araçlarının detaylı incelenmesi,Animasyon araçlarının öğrenilmesi,Toon Boom ile klasik animasyon tekniğinin uygulanması,12 Temel Animasyon Prensibinin uygulanması,Yapılan tasarımların Toon Boom'a aktarılması,Node sistemine giriş,IK ve FK sistemi,Karakter iskelet sisteminin uygulanması,Karakter iskelet sisteminin uygulanması,Animasyonda ağız senkronu,3 Boyutlu Katman sistemi ve Kamera hareketleri,Render ve kompozisyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2D animasyonun temel prensiplerini (hareket, zamanlama, ağırlık, çizgi hareketi vb.) anlar ve bu prensipleri uygulayarak akıcı animasyonlar oluşturur. | 10, 11, 19, 2, 37, 5, 9 | A, E |
2D animasyon oluşturmak için yaygın olarak kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir. | 11, 14, 9 | A, F |
Animasyonun hikaye anlatımına odaklanır ve karakter tasarımı yaparak karakterler arasında duygusal bağ kurma becerisi geliştirir. | 11, 2, 5, 9 | A, E |
Animasyonlarına ses ve müzik entegre etme becerisi kazanır, böylece görsel ve işitsel unsurları birleştirerek daha etkileyici animasyonlar ortaya koyar. | 11, 14, 9 | A, E |
2D animasyonun ileri düzey tekniklerini öğrenir, örneğin paralaks efektleri, ışık ve gölge kullanımı gibi unsurları içeren daha karmaşık animasyonlar oluşturma yeteneği kazanır. | 10, 2, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 2 Boyutlu Animasyon Tekniklerinin Anlatımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Toon Boom programına giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Çizim araçlarının detaylı incelenmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Animasyon araçlarının öğrenilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Toon Boom ile klasik animasyon tekniğinin uygulanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | 12 Temel Animasyon Prensibinin uygulanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Yapılan tasarımların Toon Boom'a aktarılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Node sistemine giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | IK ve FK sistemi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Karakter iskelet sisteminin uygulanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Karakter iskelet sisteminin uygulanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Animasyonda ağız senkronu | Final projesine hazırlık |
13 | 3 Boyutlu Katman sistemi ve Kamera hareketleri | Final projesine hazırlık |
14 | Render ve kompozisyon | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
https://www.youtube.com/@AlanBeckerTutorials https://www.youtube.com/@Drawfee https://www.youtube.com/@bloopanimation https://www.youtube.com/@AaronBlaiseArt https://www.youtube.com/@ToonBoomAnimation |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 20 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(158/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2D ANİMASYON | MGS3173950 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 2 Boyutlu animasyon teknikleri ile kişisel projelerini üretip, bu alandaki üretim sahasında iş bulabilme imkanına sahip olacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 2 Boyutlu Animasyon Tekniklerinin Anlatımı,Toon Boom programına giriş,Çizim araçlarının detaylı incelenmesi,Animasyon araçlarının öğrenilmesi,Toon Boom ile klasik animasyon tekniğinin uygulanması,12 Temel Animasyon Prensibinin uygulanması,Yapılan tasarımların Toon Boom'a aktarılması,Node sistemine giriş,IK ve FK sistemi,Karakter iskelet sisteminin uygulanması,Karakter iskelet sisteminin uygulanması,Animasyonda ağız senkronu,3 Boyutlu Katman sistemi ve Kamera hareketleri,Render ve kompozisyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2D animasyonun temel prensiplerini (hareket, zamanlama, ağırlık, çizgi hareketi vb.) anlar ve bu prensipleri uygulayarak akıcı animasyonlar oluşturur. | 10, 11, 19, 2, 37, 5, 9 | A, E |
2D animasyon oluşturmak için yaygın olarak kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir. | 11, 14, 9 | A, F |
Animasyonun hikaye anlatımına odaklanır ve karakter tasarımı yaparak karakterler arasında duygusal bağ kurma becerisi geliştirir. | 11, 2, 5, 9 | A, E |
Animasyonlarına ses ve müzik entegre etme becerisi kazanır, böylece görsel ve işitsel unsurları birleştirerek daha etkileyici animasyonlar ortaya koyar. | 11, 14, 9 | A, E |
2D animasyonun ileri düzey tekniklerini öğrenir, örneğin paralaks efektleri, ışık ve gölge kullanımı gibi unsurları içeren daha karmaşık animasyonlar oluşturma yeteneği kazanır. | 10, 2, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 2 Boyutlu Animasyon Tekniklerinin Anlatımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Toon Boom programına giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Çizim araçlarının detaylı incelenmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Animasyon araçlarının öğrenilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Toon Boom ile klasik animasyon tekniğinin uygulanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | 12 Temel Animasyon Prensibinin uygulanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Yapılan tasarımların Toon Boom'a aktarılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Node sistemine giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | IK ve FK sistemi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Karakter iskelet sisteminin uygulanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Karakter iskelet sisteminin uygulanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Animasyonda ağız senkronu | Final projesine hazırlık |
13 | 3 Boyutlu Katman sistemi ve Kamera hareketleri | Final projesine hazırlık |
14 | Render ve kompozisyon | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
https://www.youtube.com/@AlanBeckerTutorials https://www.youtube.com/@Drawfee https://www.youtube.com/@bloopanimation https://www.youtube.com/@AaronBlaiseArt https://www.youtube.com/@ToonBoomAnimation |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |