Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI ÇİZİM TEKNİKLERİ | MGS2173890 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaratıcı ve eleştirel problem çözme prensipleri doğrultusunda geleneksel ve dijital teknik ve yöntemleri uygulamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çizim etüd, kroki ve kopyalama nedirin açıklaması, Uygulama yöntemleri hakkında bilgi.,Kalemle etüd uygulamaları. Bu uygulama ile etüt, çizim ve eskiz kavramını algılama.,Dünya sanat tarihinden örnek çizimlerin anlatılması.,Objelerden çeşitli etüdler,Karışık teknik Uygulamaları,Akrilik ve Renk Araştırması ,Dijital Uygulama,Dijital Uygulama,Büyüt ebatta kompozisyon oluşturma,Reprodüksiyon çalışması,Füzen kalem ile modelden çalışma ,Perspektif ,Serbest tasarım uygulamaları,Serbest çizim uygulamaları ve ödevlerin kontrol edilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Düşünce üretme aşamalarını kavrar. | 14, 2, 3, 6, 8, 9 | E, F |
Sanatsal yöntem ve tekniklerini uygular. | 14, 2, 3, 8 | F |
Yaratım sürecinde geleneksel ve dijital yöntemleri birlikte kullanır. | 2, 20, 3, 6 | E, F |
Özgün fikirlerle tasarım sorunlarını çözer. | 14, 20, 3, 6 | E, F |
Sanatsal bir tavır oluşturur. | 14, 2, 3, 6, 8 | E, F |
Kreatif imajlar tasarlar. | 14, 2, 6 | F, H |
Tasarımlarda görsel bütünlüğü oluşturur. | 11, 14, 2, 3 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çizim etüd, kroki ve kopyalama nedirin açıklaması, Uygulama yöntemleri hakkında bilgi. | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
2 | Kalemle etüd uygulamaları. Bu uygulama ile etüt, çizim ve eskiz kavramını algılama. | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
3 | Dünya sanat tarihinden örnek çizimlerin anlatılması. | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
4 | Objelerden çeşitli etüdler | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
5 | Karışık teknik Uygulamaları | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
6 | Akrilik ve Renk Araştırması | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
7 | Dijital Uygulama | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
8 | Dijital Uygulama | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
9 | Büyüt ebatta kompozisyon oluşturma | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
10 | Reprodüksiyon çalışması | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
11 | Füzen kalem ile modelden çalışma | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
12 | Perspektif | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
13 | Serbest tasarım uygulamaları | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
14 | Serbest çizim uygulamaları ve ödevlerin kontrol edilmesi | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
Kaynak |
Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
Ders Notları, İlgili kitabın okunması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI ÇİZİM TEKNİKLERİ | MGS2173890 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaratıcı ve eleştirel problem çözme prensipleri doğrultusunda geleneksel ve dijital teknik ve yöntemleri uygulamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çizim etüd, kroki ve kopyalama nedirin açıklaması, Uygulama yöntemleri hakkında bilgi.,Kalemle etüd uygulamaları. Bu uygulama ile etüt, çizim ve eskiz kavramını algılama.,Dünya sanat tarihinden örnek çizimlerin anlatılması.,Objelerden çeşitli etüdler,Karışık teknik Uygulamaları,Akrilik ve Renk Araştırması ,Dijital Uygulama,Dijital Uygulama,Büyüt ebatta kompozisyon oluşturma,Reprodüksiyon çalışması,Füzen kalem ile modelden çalışma ,Perspektif ,Serbest tasarım uygulamaları,Serbest çizim uygulamaları ve ödevlerin kontrol edilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Düşünce üretme aşamalarını kavrar. | 14, 2, 3, 6, 8, 9 | E, F |
Sanatsal yöntem ve tekniklerini uygular. | 14, 2, 3, 8 | F |
Yaratım sürecinde geleneksel ve dijital yöntemleri birlikte kullanır. | 2, 20, 3, 6 | E, F |
Özgün fikirlerle tasarım sorunlarını çözer. | 14, 20, 3, 6 | E, F |
Sanatsal bir tavır oluşturur. | 14, 2, 3, 6, 8 | E, F |
Kreatif imajlar tasarlar. | 14, 2, 6 | F, H |
Tasarımlarda görsel bütünlüğü oluşturur. | 11, 14, 2, 3 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çizim etüd, kroki ve kopyalama nedirin açıklaması, Uygulama yöntemleri hakkında bilgi. | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
2 | Kalemle etüd uygulamaları. Bu uygulama ile etüt, çizim ve eskiz kavramını algılama. | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
3 | Dünya sanat tarihinden örnek çizimlerin anlatılması. | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
4 | Objelerden çeşitli etüdler | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
5 | Karışık teknik Uygulamaları | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
6 | Akrilik ve Renk Araştırması | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
7 | Dijital Uygulama | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
8 | Dijital Uygulama | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
9 | Büyüt ebatta kompozisyon oluşturma | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
10 | Reprodüksiyon çalışması | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
11 | Füzen kalem ile modelden çalışma | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
12 | Perspektif | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
13 | Serbest tasarım uygulamaları | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
14 | Serbest çizim uygulamaları ve ödevlerin kontrol edilmesi | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
Kaynak |
Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın |
Ders Notları, İlgili kitabın okunması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |