Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDEBİYAT VE İLETİŞİM | MGS4114906 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında edebiyat ve medya içerikleri arasındaki ilişki incelenecektir. Ders edebiyat ve medya arasındaki evrilen dinamikleri medya formları çerçevesinde eleştirel bir anlayışla kavramayı ve geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Edebiyat Bilimi ve İletişim Bilimi ,Dil ve Kültür: Yazılı ve Sözlü Kültür,Gutenberg Galaksisi: Yazılı Kültür ve İkinci Sözlü Kültür,Bir İletişim Eylemi Olarak Görsel Kültür,Dil ve İletişim: Dilin İşlevleri/Dilsel Göstergeler,Edebi Türler ve Edebi Aklımlar-Romanlarda Edebiyat,Edebiyat ve Basılı Medya : Gazete ve dergilet, edebi köşeler, kitap incelemeleri ve eleştiriler,Sinema ve Edebiyat,Sinema ve Edebiyat: Film Uyarlamaları, belgeseller, senaryo.,Medya ve Edebiyat: Anlatı uyarlamaları (popüler edebiyatta Tv Dizileri, Talk Showlar, Edebi Tartışmalar),Edebiyat Mitoloji: Mitolojideki Temel Motifler; yaratılış, kahramanın yolculuğu, tanrısal intikam, ölüm ve diriliş, semboller.,Mitolojik Anlatı Çözümlemesi: Başlangıçtan Popüler Kültüre,Dijital Kültür: Sosyal Medya Dili,Dijital Kültür,Sosyal Medya Dili; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Edebiyat ve medya ilişkisini analiz eder. | 16 | A, F |
Edebiyat ve medya ilişkisini kavrayarak eleştirel analiz becerilerini geliştirir. | 4 | A, E |
Edebiyat ve medya türlerini değerlendirir. | 10, 16 | A |
Edebiyat ve iletişimin biri diğerinden farklı iki alan olmasına rağmen biri diğerini destekleyen ve birbiri ile iç içe geçmiş ürünler ortaya koyar. | 16, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat Bilimi ve İletişim Bilimi | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
2 | Dil ve Kültür: Yazılı ve Sözlü Kültür | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
3 | Gutenberg Galaksisi: Yazılı Kültür ve İkinci Sözlü Kültür | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
4 | Bir İletişim Eylemi Olarak Görsel Kültür | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
5 | Dil ve İletişim: Dilin İşlevleri/Dilsel Göstergeler | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
6 | Edebi Türler ve Edebi Aklımlar-Romanlarda Edebiyat | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
7 | Edebiyat ve Basılı Medya : Gazete ve dergilet, edebi köşeler, kitap incelemeleri ve eleştiriler | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
8 | Sinema ve Edebiyat | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
9 | Sinema ve Edebiyat: Film Uyarlamaları, belgeseller, senaryo. | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
10 | Medya ve Edebiyat: Anlatı uyarlamaları (popüler edebiyatta Tv Dizileri, Talk Showlar, Edebi Tartışmalar) | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
11 | Edebiyat Mitoloji: Mitolojideki Temel Motifler; yaratılış, kahramanın yolculuğu, tanrısal intikam, ölüm ve diriliş, semboller. | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
12 | Mitolojik Anlatı Çözümlemesi: Başlangıçtan Popüler Kültüre | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
13 | Dijital Kültür: Sosyal Medya Dili | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
14 | Dijital Kültür,Sosyal Medya Dili | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
Kaynak |
Ellul Jacques, Sözün Düsüsü , Istanbul Paradigma layincihk,2012 Zimmerman Hans Dieter, Yazinsal iletisim, cev. Fatih Tepebasil,2001 Barthes Roland, Yazi ve Yorum, Istanbul, Metis Seckileri, 1990 Aytaç Gürsel, Edebiyat ve Medya, Ankara, Hece Yayinlan,2005 Bourdieu ,Pierre, Televizyon Uzerine, Istanbul, 1997 Eco, Umberto, Gülün Adi, Istanbul, 1999 Heredotos, Tarih, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDEBİYAT VE İLETİŞİM | MGS4114906 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında edebiyat ve medya içerikleri arasındaki ilişki incelenecektir. Ders edebiyat ve medya arasındaki evrilen dinamikleri medya formları çerçevesinde eleştirel bir anlayışla kavramayı ve geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Edebiyat Bilimi ve İletişim Bilimi ,Dil ve Kültür: Yazılı ve Sözlü Kültür,Gutenberg Galaksisi: Yazılı Kültür ve İkinci Sözlü Kültür,Bir İletişim Eylemi Olarak Görsel Kültür,Dil ve İletişim: Dilin İşlevleri/Dilsel Göstergeler,Edebi Türler ve Edebi Aklımlar-Romanlarda Edebiyat,Edebiyat ve Basılı Medya : Gazete ve dergilet, edebi köşeler, kitap incelemeleri ve eleştiriler,Sinema ve Edebiyat,Sinema ve Edebiyat: Film Uyarlamaları, belgeseller, senaryo.,Medya ve Edebiyat: Anlatı uyarlamaları (popüler edebiyatta Tv Dizileri, Talk Showlar, Edebi Tartışmalar),Edebiyat Mitoloji: Mitolojideki Temel Motifler; yaratılış, kahramanın yolculuğu, tanrısal intikam, ölüm ve diriliş, semboller.,Mitolojik Anlatı Çözümlemesi: Başlangıçtan Popüler Kültüre,Dijital Kültür: Sosyal Medya Dili,Dijital Kültür,Sosyal Medya Dili; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Edebiyat ve medya ilişkisini analiz eder. | 16 | A, F |
Edebiyat ve medya ilişkisini kavrayarak eleştirel analiz becerilerini geliştirir. | 4 | A, E |
Edebiyat ve medya türlerini değerlendirir. | 10, 16 | A |
Edebiyat ve iletişimin biri diğerinden farklı iki alan olmasına rağmen biri diğerini destekleyen ve birbiri ile iç içe geçmiş ürünler ortaya koyar. | 16, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat Bilimi ve İletişim Bilimi | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
2 | Dil ve Kültür: Yazılı ve Sözlü Kültür | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
3 | Gutenberg Galaksisi: Yazılı Kültür ve İkinci Sözlü Kültür | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
4 | Bir İletişim Eylemi Olarak Görsel Kültür | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
5 | Dil ve İletişim: Dilin İşlevleri/Dilsel Göstergeler | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
6 | Edebi Türler ve Edebi Aklımlar-Romanlarda Edebiyat | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
7 | Edebiyat ve Basılı Medya : Gazete ve dergilet, edebi köşeler, kitap incelemeleri ve eleştiriler | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
8 | Sinema ve Edebiyat | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
9 | Sinema ve Edebiyat: Film Uyarlamaları, belgeseller, senaryo. | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
10 | Medya ve Edebiyat: Anlatı uyarlamaları (popüler edebiyatta Tv Dizileri, Talk Showlar, Edebi Tartışmalar) | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
11 | Edebiyat Mitoloji: Mitolojideki Temel Motifler; yaratılış, kahramanın yolculuğu, tanrısal intikam, ölüm ve diriliş, semboller. | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
12 | Mitolojik Anlatı Çözümlemesi: Başlangıçtan Popüler Kültüre | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
13 | Dijital Kültür: Sosyal Medya Dili | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
14 | Dijital Kültür,Sosyal Medya Dili | ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması |
Kaynak |
Ellul Jacques, Sözün Düsüsü , Istanbul Paradigma layincihk,2012 Zimmerman Hans Dieter, Yazinsal iletisim, cev. Fatih Tepebasil,2001 Barthes Roland, Yazi ve Yorum, Istanbul, Metis Seckileri, 1990 Aytaç Gürsel, Edebiyat ve Medya, Ankara, Hece Yayinlan,2005 Bourdieu ,Pierre, Televizyon Uzerine, Istanbul, 1997 Eco, Umberto, Gülün Adi, Istanbul, 1999 Heredotos, Tarih, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |