Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KREATİF MEDYA VE ANALİZ | MGS4210557 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | KAVRAMSAL ÇERÇEVENİN ÇİZİLMESİ VE ÖRNEKLERDEN MEDYA İÇERİKLERİNİN TANINMASI VE İÇERİK ÜRETİMİ VE UYGULAMA TECRÜBESİNİN AKTARIMINI SAĞLAR. |
Dersin İçeriği | Bu ders; TEMEL KAVRAMLAR, DERS AKIŞI BİLGİSİ,HABER ÇALIŞMALARI HABERİ TANIMA VE ANALİZ ETME,HABER ÜRETİM ÇALIŞMALARI ,DERGİ FORMATLI RÖPORTAJ HABER İÇİN SÖYLEŞİ ÇALIŞMALARI,HALKLA İLİŞKİLERDE BASIN BÜLTENİ YAZIMI BASIN BÜLTENİ ÇÖZÜMLEMELERİ-ÜRETİMİ,RADYO METİNLERİNİ TANIMA VE ÇÖZÜMLEME RADYO METİN TÜRLERİ ANALİZ ÜRETİM,RADYO PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAM ÜRETİM ÇALIŞMALARI ,MEDYA TÜRLERİ ÇALIŞMASI,MEDYADA FOTOĞRAF,HABER FOTOĞRAFI ÇÖZÜMLEME ANALİZ,KREATİF FOTOĞRAF ÜRETİMİ ÇEKİM TEKNİKLERİ YARATICI FOTOĞRAFÇILIK,REKLAM ÇALIŞMALARI ÇÖZÜMLEME VE ÜRETİM,SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ SORYTELLİNG,SES TEKNİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARI,MEDYADA BELGESEL YAPIMI İÇERİK ÜRETİM,TASARIM ODAKLI ÇALIŞMALAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
TEORİK VE PRATİK BOYUTLARIYLA KREATİF MEDYA ALANINA YÖNELİK UYGULAMALAR YAPAR. | 16, 3, 37 | A, D, H |
TÜM MEDYA İLETİLERİNE YÖNELİK ANALİZ ÇÖZÜMLEME ÇALIŞMALARI YAPAR. | 37 | A, D, E, F, H |
İÇERİK UYGULAMALARI ARACILIĞIYLA SEKTÖRE YÖNELİK HAZIRLIKLARI ANALİZ EDER. | 10, 37 | A, D, E, F |
MEDYA İÇERİKLERİNİN KREATİF OLARAK ÜRETİMİNİ YAPAR. | 16, 4 | A, E |
İÇERİK ÜRETİMİNDE KREATİFLİĞİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN GEREKLİ UNSURLARI AANALİZ EDER. | 10, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TEMEL KAVRAMLAR, DERS AKIŞI BİLGİSİ | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
2 | HABER ÇALIŞMALARI HABERİ TANIMA VE ANALİZ ETME | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
3 | HABER ÜRETİM ÇALIŞMALARI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
4 | DERGİ FORMATLI RÖPORTAJ HABER İÇİN SÖYLEŞİ ÇALIŞMALARI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
5 | HALKLA İLİŞKİLERDE BASIN BÜLTENİ YAZIMI BASIN BÜLTENİ ÇÖZÜMLEMELERİ-ÜRETİMİ | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
6 | RADYO METİNLERİNİ TANIMA VE ÇÖZÜMLEME RADYO METİN TÜRLERİ ANALİZ ÜRETİM | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
7 | RADYO PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAM ÜRETİM ÇALIŞMALARI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
8 | MEDYA TÜRLERİ ÇALIŞMASI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
9 | MEDYADA FOTOĞRAF,HABER FOTOĞRAFI ÇÖZÜMLEME ANALİZ | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
10 | KREATİF FOTOĞRAF ÜRETİMİ ÇEKİM TEKNİKLERİ YARATICI FOTOĞRAFÇILIK | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
11 | REKLAM ÇALIŞMALARI ÇÖZÜMLEME VE ÜRETİM,SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ SORYTELLİNG | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
12 | SES TEKNİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
13 | MEDYADA BELGESEL YAPIMI İÇERİK ÜRETİM | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
14 | TASARIM ODAKLI ÇALIŞMALAR | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
Kaynak |
Radyo Teknikleri, İstanbul Üniversitesi Yayınları: 2003. Nilgün Görer Tamer ve diğerleri, Temel Tasarım,Nobel Yayınları: 2012 Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | X | |||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KREATİF MEDYA VE ANALİZ | MGS4210557 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | KAVRAMSAL ÇERÇEVENİN ÇİZİLMESİ VE ÖRNEKLERDEN MEDYA İÇERİKLERİNİN TANINMASI VE İÇERİK ÜRETİMİ VE UYGULAMA TECRÜBESİNİN AKTARIMINI SAĞLAR. |
Dersin İçeriği | Bu ders; TEMEL KAVRAMLAR, DERS AKIŞI BİLGİSİ,HABER ÇALIŞMALARI HABERİ TANIMA VE ANALİZ ETME,HABER ÜRETİM ÇALIŞMALARI ,DERGİ FORMATLI RÖPORTAJ HABER İÇİN SÖYLEŞİ ÇALIŞMALARI,HALKLA İLİŞKİLERDE BASIN BÜLTENİ YAZIMI BASIN BÜLTENİ ÇÖZÜMLEMELERİ-ÜRETİMİ,RADYO METİNLERİNİ TANIMA VE ÇÖZÜMLEME RADYO METİN TÜRLERİ ANALİZ ÜRETİM,RADYO PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAM ÜRETİM ÇALIŞMALARI ,MEDYA TÜRLERİ ÇALIŞMASI,MEDYADA FOTOĞRAF,HABER FOTOĞRAFI ÇÖZÜMLEME ANALİZ,KREATİF FOTOĞRAF ÜRETİMİ ÇEKİM TEKNİKLERİ YARATICI FOTOĞRAFÇILIK,REKLAM ÇALIŞMALARI ÇÖZÜMLEME VE ÜRETİM,SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ SORYTELLİNG,SES TEKNİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARI,MEDYADA BELGESEL YAPIMI İÇERİK ÜRETİM,TASARIM ODAKLI ÇALIŞMALAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
TEORİK VE PRATİK BOYUTLARIYLA KREATİF MEDYA ALANINA YÖNELİK UYGULAMALAR YAPAR. | 16, 3, 37 | A, D, H |
TÜM MEDYA İLETİLERİNE YÖNELİK ANALİZ ÇÖZÜMLEME ÇALIŞMALARI YAPAR. | 37 | A, D, E, F, H |
İÇERİK UYGULAMALARI ARACILIĞIYLA SEKTÖRE YÖNELİK HAZIRLIKLARI ANALİZ EDER. | 10, 37 | A, D, E, F |
MEDYA İÇERİKLERİNİN KREATİF OLARAK ÜRETİMİNİ YAPAR. | 16, 4 | A, E |
İÇERİK ÜRETİMİNDE KREATİFLİĞİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN GEREKLİ UNSURLARI AANALİZ EDER. | 10, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TEMEL KAVRAMLAR, DERS AKIŞI BİLGİSİ | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
2 | HABER ÇALIŞMALARI HABERİ TANIMA VE ANALİZ ETME | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
3 | HABER ÜRETİM ÇALIŞMALARI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
4 | DERGİ FORMATLI RÖPORTAJ HABER İÇİN SÖYLEŞİ ÇALIŞMALARI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
5 | HALKLA İLİŞKİLERDE BASIN BÜLTENİ YAZIMI BASIN BÜLTENİ ÇÖZÜMLEMELERİ-ÜRETİMİ | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
6 | RADYO METİNLERİNİ TANIMA VE ÇÖZÜMLEME RADYO METİN TÜRLERİ ANALİZ ÜRETİM | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
7 | RADYO PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAM ÜRETİM ÇALIŞMALARI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
8 | MEDYA TÜRLERİ ÇALIŞMASI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
9 | MEDYADA FOTOĞRAF,HABER FOTOĞRAFI ÇÖZÜMLEME ANALİZ | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
10 | KREATİF FOTOĞRAF ÜRETİMİ ÇEKİM TEKNİKLERİ YARATICI FOTOĞRAFÇILIK | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
11 | REKLAM ÇALIŞMALARI ÇÖZÜMLEME VE ÜRETİM,SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ SORYTELLİNG | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
12 | SES TEKNİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARI | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
13 | MEDYADA BELGESEL YAPIMI İÇERİK ÜRETİM | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
14 | TASARIM ODAKLI ÇALIŞMALAR | ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması |
Kaynak |
Radyo Teknikleri, İstanbul Üniversitesi Yayınları: 2003. Nilgün Görer Tamer ve diğerleri, Temel Tasarım,Nobel Yayınları: 2012 Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | X | |||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |