Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL SANATLAR VE BİLİŞİM UYGULAMALARI | MGS1111976 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 6 |
Ders Programı | ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 14:30-15:15 ( B ) Perşembe 15:30-16:15 ( B ) Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel Sanatlar'ın temel öğe, teknik ve teorilerine dair bir giriş yapmaktır. Ara sınav dönemine kadar kuramsal devam edecek ders, ara sınav sonrası görsel sanat eserleri üretmek üzerine eğitimler sunulacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İmge,Görsel Sanat’ın Öğeleri: Biçim, Çizgi, Şekil, Renk, Uzam, Değer, Doku, Işık ve Gölge ,Ortam ve Tarz,Sanat Teorisi,Sanat Teorisi,Sanat Eseri Eleştirisi,Sanat Eseri Değerlendirmesi,Vize,Dijital Görsel Sanat Teknikleri ve Yazılımlar,Vektörel Grafik - Illustrator, Corel Draw, Inkscape, Vectr,Raster (Tarama temelli) Grafik - Photoshop, GIMP, Corel Painter, Krita Hibrit Grafik - Autodesk Sketchbook,Pixel Art - Aseprite, GrafX2, Pyxel, GraphicsGale, Cosmigo Pro Motion ,Derin Öğrenme ile yazıdan imgeye dönüştürme modelleri - Midjourney, DALL-E, Stable Diffusion,Dijital Sanat Teorisi, Teknikleri ve Geleceği,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci;Sanat ve Tasarımın temel aldığı, tasarım elemanları ve ilkelerini tanımlayabilir, aynı zamanda Photoshop ve Illustrator ile tasarıma pixel ve vektörel tabanlı çalışmalar yapar. | 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu tanımlar ve uygular. | 12, 13, 14, 16, 2, 20, 6 | A, D, E, F |
Tasarımı düşünsel süreçler içinde çözümler. | 12, 14, 16, 19, 2, 20, 6, 9 | D |
Görme, sorgulama, ilişkilendirme yetisi geliştirir. | 11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 6, 8 | F |
Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanır. | 12, 14, 16, 2, 20, 23, 6, 9 | A, D, E, F |
Çeşitli malzemeleri kullanarak, görsel anlatım biçimini geliştirir. | 12, 14, 16, 17, 2, 20, 21, 23, 6 | D, E, F |
Tasarım problemlerine, uygun çözüm önerileri geliştirir. | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | D, E, F |
Medya ve Görsel Sanatlar alanına yönelik vizyon ve bakış açısı geliştirir ve projelerde uygular. | 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmge | |
2 | Görsel Sanat’ın Öğeleri: Biçim, Çizgi, Şekil, Renk, Uzam, Değer, Doku, Işık ve Gölge | Okumalar ve eğitim videoları |
3 | Ortam ve Tarz | Okumalar ve eğitim videoları |
4 | Sanat Teorisi | Carroll'un Sanat Felsefesi Giriş Bölümü |
5 | Sanat Teorisi | Sanat Felsefesi Bölüm 1 |
6 | Sanat Eseri Eleştirisi | SF Bölüm 2 |
7 | Sanat Eseri Değerlendirmesi | SF 3 Bölüm 3-5 |
8 | Vize | |
9 | Dijital Görsel Sanat Teknikleri ve Yazılımlar | Eğitim videoları |
10 | Vektörel Grafik - Illustrator, Corel Draw, Inkscape, Vectr | Eğitim videoları |
11 | Raster (Tarama temelli) Grafik - Photoshop, GIMP, Corel Painter, Krita Hibrit Grafik - Autodesk Sketchbook | Eğitim videoları |
12 | Pixel Art - Aseprite, GrafX2, Pyxel, GraphicsGale, Cosmigo Pro Motion | Eğitim videoları |
13 | Derin Öğrenme ile yazıdan imgeye dönüştürme modelleri - Midjourney, DALL-E, Stable Diffusion | Eğitim videoları |
14 | Dijital Sanat Teorisi, Teknikleri ve Geleceği | |
15 | Genel sınav |
Kaynak |
Sanat Nedir, Arthur C. Danto, SEL Yayıncılık, 978-975-570-698-6; Resimlere Bakmak, Susan Woodford, 978-6051923420; Sanat Felsefesl: Çağdaş Bir Giriş, Noel Carroll, 9786055580322 |
Gaut, B. N., & Lopes, D. (Eds.). (2013). The Routledge companion to aesthetics (Third Edition). Routledge, Taylor & Francis Group. Davies, Stephen. (2015). The Philosophy of Art. Wiley-Blackwell. Davies, S. (1991). Definitions of art. Cornell University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL SANATLAR VE BİLİŞİM UYGULAMALARI | MGS1111976 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 6 |
Ders Programı | ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 14:30-15:15 ( B ) Perşembe 15:30-16:15 ( B ) Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel Sanatlar'ın temel öğe, teknik ve teorilerine dair bir giriş yapmaktır. Ara sınav dönemine kadar kuramsal devam edecek ders, ara sınav sonrası görsel sanat eserleri üretmek üzerine eğitimler sunulacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İmge,Görsel Sanat’ın Öğeleri: Biçim, Çizgi, Şekil, Renk, Uzam, Değer, Doku, Işık ve Gölge ,Ortam ve Tarz,Sanat Teorisi,Sanat Teorisi,Sanat Eseri Eleştirisi,Sanat Eseri Değerlendirmesi,Vize,Dijital Görsel Sanat Teknikleri ve Yazılımlar,Vektörel Grafik - Illustrator, Corel Draw, Inkscape, Vectr,Raster (Tarama temelli) Grafik - Photoshop, GIMP, Corel Painter, Krita Hibrit Grafik - Autodesk Sketchbook,Pixel Art - Aseprite, GrafX2, Pyxel, GraphicsGale, Cosmigo Pro Motion ,Derin Öğrenme ile yazıdan imgeye dönüştürme modelleri - Midjourney, DALL-E, Stable Diffusion,Dijital Sanat Teorisi, Teknikleri ve Geleceği,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci;Sanat ve Tasarımın temel aldığı, tasarım elemanları ve ilkelerini tanımlayabilir, aynı zamanda Photoshop ve Illustrator ile tasarıma pixel ve vektörel tabanlı çalışmalar yapar. | 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu tanımlar ve uygular. | 12, 13, 14, 16, 2, 20, 6 | A, D, E, F |
Tasarımı düşünsel süreçler içinde çözümler. | 12, 14, 16, 19, 2, 20, 6, 9 | D |
Görme, sorgulama, ilişkilendirme yetisi geliştirir. | 11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 6, 8 | F |
Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanır. | 12, 14, 16, 2, 20, 23, 6, 9 | A, D, E, F |
Çeşitli malzemeleri kullanarak, görsel anlatım biçimini geliştirir. | 12, 14, 16, 17, 2, 20, 21, 23, 6 | D, E, F |
Tasarım problemlerine, uygun çözüm önerileri geliştirir. | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | D, E, F |
Medya ve Görsel Sanatlar alanına yönelik vizyon ve bakış açısı geliştirir ve projelerde uygular. | 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmge | |
2 | Görsel Sanat’ın Öğeleri: Biçim, Çizgi, Şekil, Renk, Uzam, Değer, Doku, Işık ve Gölge | Okumalar ve eğitim videoları |
3 | Ortam ve Tarz | Okumalar ve eğitim videoları |
4 | Sanat Teorisi | Carroll'un Sanat Felsefesi Giriş Bölümü |
5 | Sanat Teorisi | Sanat Felsefesi Bölüm 1 |
6 | Sanat Eseri Eleştirisi | SF Bölüm 2 |
7 | Sanat Eseri Değerlendirmesi | SF 3 Bölüm 3-5 |
8 | Vize | |
9 | Dijital Görsel Sanat Teknikleri ve Yazılımlar | Eğitim videoları |
10 | Vektörel Grafik - Illustrator, Corel Draw, Inkscape, Vectr | Eğitim videoları |
11 | Raster (Tarama temelli) Grafik - Photoshop, GIMP, Corel Painter, Krita Hibrit Grafik - Autodesk Sketchbook | Eğitim videoları |
12 | Pixel Art - Aseprite, GrafX2, Pyxel, GraphicsGale, Cosmigo Pro Motion | Eğitim videoları |
13 | Derin Öğrenme ile yazıdan imgeye dönüştürme modelleri - Midjourney, DALL-E, Stable Diffusion | Eğitim videoları |
14 | Dijital Sanat Teorisi, Teknikleri ve Geleceği | |
15 | Genel sınav |
Kaynak |
Sanat Nedir, Arthur C. Danto, SEL Yayıncılık, 978-975-570-698-6; Resimlere Bakmak, Susan Woodford, 978-6051923420; Sanat Felsefesl: Çağdaş Bir Giriş, Noel Carroll, 9786055580322 |
Gaut, B. N., & Lopes, D. (Eds.). (2013). The Routledge companion to aesthetics (Third Edition). Routledge, Taylor & Francis Group. Davies, Stephen. (2015). The Philosophy of Art. Wiley-Blackwell. Davies, S. (1991). Definitions of art. Cornell University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |