Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI | MGS4110489 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eyüp UĞRAMAZ, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel efekt ve uygulamaları dersinin amacı, öğrencilerin görsel efekt teknikleri ve dijital efekt uygulamalarıyla görsel projeler ortaya koymalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.,Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar ,Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.,Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler ,Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. ,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam,After Effects Green Screen çalımaları uygulama ,After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi,Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. ,After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. ,Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.,Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt verir. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Özel efekt uygulamaları yapar. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Kısa reklamlarda efekt programlarını uygular. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Görsel Efekt ve Tasarım Etik ve Mesleki Uygulamalarını analiz eder. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Görsel Efekt ve Tasarım Projesi yaratır. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı. | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
2 | Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
3 | Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma. | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
8 | Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | After Effects Green Screen çalımaları uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları |
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | X | |||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 6 | 5 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 5 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 5 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 8 | 5 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI | MGS4110489 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eyüp UĞRAMAZ, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel efekt ve uygulamaları dersinin amacı, öğrencilerin görsel efekt teknikleri ve dijital efekt uygulamalarıyla görsel projeler ortaya koymalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.,Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar ,Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.,Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler ,Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. ,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam,After Effects Green Screen çalımaları uygulama ,After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi,Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. ,After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. ,Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.,Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt verir. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Özel efekt uygulamaları yapar. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Kısa reklamlarda efekt programlarını uygular. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Görsel Efekt ve Tasarım Etik ve Mesleki Uygulamalarını analiz eder. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Görsel Efekt ve Tasarım Projesi yaratır. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı. | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
2 | Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
3 | Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma. | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
8 | Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | After Effects Green Screen çalımaları uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları |
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | X | |||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |