Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | MGS4212868 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İş Sağlığı ve güvenliği bilinci ve farkındalığı oluşturmak. İş hayatında İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yapılan çalışmalarda nasıl rol alınacağını göstermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş,İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı,İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü,İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları,İSG Kurulları,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme devam,İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği,Acil Durumlar,İlkyardım,Ergonomi,Sağlık ve Güvenlik İşaretleri,Kişisel Koruyucu Donanımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş Sağlığı ve güvenliğinin temel kavramlarını uygular. | 16, 9 | A, E |
Fiziksel risk etmenlerinden korunur. | 16, 9 | A, E |
Yangından korunma yöntemlerini uygular. | 16, 9 | A, E |
Fiziksel ve kimyasal risk etmenlerinden korunma yöntemlerini uygular. | 16, 9 | A, E |
Çalışanların yasal hak ve sorumluklarını bilerek hareket eder. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | İSG Kurulları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Acil Durumlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | İlkyardım | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Ergonomi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Kişisel Koruyucu Donanımlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
-Gökçe CEREV, Yakup KÖSEOĞLU. İş Sağlığı Ve Güvenliği. Bursa: Dora Yayıncılık -https://www.mevzuat.gov.tr/Kanunlar.aspx -https://www.lebibyalkin.com.tr/mevzuat/ - Öğretmen notları -http://www.turkis.org.tr/dosya/lIEzkbGK8Lyp.pdf -http://portal.uzem.omu.edu.tr/ https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm |
www.anadoluissagligi.com/img www.bilecik.edu.tr/makine |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | X | |||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 15 | 45 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | MGS4212868 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İş Sağlığı ve güvenliği bilinci ve farkındalığı oluşturmak. İş hayatında İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yapılan çalışmalarda nasıl rol alınacağını göstermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş,İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı,İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü,İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları,İSG Kurulları,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme devam,İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği,Acil Durumlar,İlkyardım,Ergonomi,Sağlık ve Güvenlik İşaretleri,Kişisel Koruyucu Donanımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş Sağlığı ve güvenliğinin temel kavramlarını uygular. | 16, 9 | A, E |
Fiziksel risk etmenlerinden korunur. | 16, 9 | A, E |
Yangından korunma yöntemlerini uygular. | 16, 9 | A, E |
Fiziksel ve kimyasal risk etmenlerinden korunma yöntemlerini uygular. | 16, 9 | A, E |
Çalışanların yasal hak ve sorumluklarını bilerek hareket eder. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | İSG Kurulları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Acil Durumlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | İlkyardım | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Ergonomi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Kişisel Koruyucu Donanımlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
-Gökçe CEREV, Yakup KÖSEOĞLU. İş Sağlığı Ve Güvenliği. Bursa: Dora Yayıncılık -https://www.mevzuat.gov.tr/Kanunlar.aspx -https://www.lebibyalkin.com.tr/mevzuat/ - Öğretmen notları -http://www.turkis.org.tr/dosya/lIEzkbGK8Lyp.pdf -http://portal.uzem.omu.edu.tr/ https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm |
www.anadoluissagligi.com/img www.bilecik.edu.tr/makine |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | X | |||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |