Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DÜZEY FOTOĞRAFÇILIK | MGS4110542 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İslam ŞENSÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Portre, Moda Portre, gece fotoğrafı, uzun pozlama, çoklu pozlama vb. gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve teknik ekipmanların tanıtımı., İleri Düzey çekim tekniklerin teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. , Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. ,Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile PORTRE fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. ,Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. ,Gece fotoğrafı çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. ,Açık alanda gece fotoğrafı çekimi. ,Uzun pozlama çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. ,Açık alanda uzun pozlama fotoğrafı çekimi. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. ,Çoklu pozlama çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri düzey fotoğraf tekniklerini medyanın tüm alanlarında kullanır. | 6, 9 | E |
Yeni teknikler kapsamında yaratıcı görüntüler oluşturur. | 6, 9 | E |
İleri düzey tekniklerle fotografı tasarımın bir öğesi olarak uygulamalarda kullanır. | 6, 9 | E |
Paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve teknik ekipmanların tanıtımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
2 | İleri Düzey çekim tekniklerin teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
3 | Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
4 | Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
5 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile PORTRE fotoğrafı çekimi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
6 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
7 | Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
8 | Gece fotoğrafı çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
9 | Açık alanda gece fotoğrafı çekimi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
10 | Uzun pozlama çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
11 | Açık alanda uzun pozlama fotoğrafı çekimi. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
12 | Çoklu pozlama çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
13 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
14 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
Kaynak |
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 20 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DÜZEY FOTOĞRAFÇILIK | MGS4110542 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İslam ŞENSÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Portre, Moda Portre, gece fotoğrafı, uzun pozlama, çoklu pozlama vb. gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve teknik ekipmanların tanıtımı., İleri Düzey çekim tekniklerin teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. , Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. ,Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile PORTRE fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. ,Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. ,Gece fotoğrafı çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. ,Açık alanda gece fotoğrafı çekimi. ,Uzun pozlama çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. ,Açık alanda uzun pozlama fotoğrafı çekimi. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. ,Çoklu pozlama çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri düzey fotoğraf tekniklerini medyanın tüm alanlarında kullanır. | 6, 9 | E |
Yeni teknikler kapsamında yaratıcı görüntüler oluşturur. | 6, 9 | E |
İleri düzey tekniklerle fotografı tasarımın bir öğesi olarak uygulamalarda kullanır. | 6, 9 | E |
Paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve teknik ekipmanların tanıtımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
2 | İleri Düzey çekim tekniklerin teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
3 | Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
4 | Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
5 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile PORTRE fotoğrafı çekimi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
6 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
7 | Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
8 | Gece fotoğrafı çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
9 | Açık alanda gece fotoğrafı çekimi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
10 | Uzun pozlama çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
11 | Açık alanda uzun pozlama fotoğrafı çekimi. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
12 | Çoklu pozlama çekiminin örnek fotoğraflar ile anlatımı. İleri düzey makine teknik ayarlarının aktarımı. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
13 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
14 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri. | Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları |
Kaynak |
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |