Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | MGS2252390 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Reklam Fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağlanır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotografın kısa tarihi,- Reklam fotoğrafının kullanıldığı alanlar - Reklam fotoğrafı alanları (Ürün, moda, endüstri, mimari, turizm, gıda, etkinlik, portre) - Reklam kampanyalarında reklam fotoğrafı, stok fotoğrafçılığı ve pandemide yoğunlaşan e-ticaret - Aktörler (Fotoğrafçı, fotoğraf asistanı, kreatif direktör, sanat yönetmeni, müşteri temsilcisi, prodüktör, ışıkçı, makyöz, kuaför, stylist, lojistik, catering, efekt danışmanı, set tasarımcısı, lokasyon sorumlusu, cast direktörü) - Bir çekim sürecinin tamamı: Ön hazırlık, Çekim, Çekim sonrası işlemler,KONU: TEKNİK CİHAZ BİLGİSİ - Fotoğraf makinaları ve lensler - Işık kaynakları ve kullanılan diğer malzemeler (Profoto chart) - Stüdyo ve ekipmanlarını tanıtma KONU: TEORİ VE İÇERİK - Kompozisyon (Fotoğraf çekme değil fotoğraf yaratma, konsept oluşturma, rötuş mantığı Teknik ve içerik uyumluluğu) - Boyutlandırma (Farklı aspect ratiolar, kesim payı, kullanılacak mecraya göre çekim, yatay dikey, varyasyonlu çekim),PRATİK - Stüdyoda portre çekimi ÖDEV - Portre çekimi (3lü ekip yaparak ekip içindekilere farklı aktörlerin rollerini verme),ÖDEV DEĞERLENDİRME - Porte Ödevini yorumlama PRATİK - Stüdyoda düzenlemeli obje çekimi ÖDEV - Ürün çekimi,ÖDEV DEĞERLENDİRME - Ürün ödevini yorumlama KONU - Dış mekan çekiminde teknik ihtiyaçlar (Yüksek senkron paraflaş, ND filtre, polarize filtre, Kafa flaşı) PRATİK - Castlı mekan fotoğrafı (model veya meslek erbabı çekimi), TEKNİK - Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.) PRATİK - Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval) ÖDEV - İnterval ödevi, TEKNİK - Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.) PRATİK - Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval) ÖDEV - İnterval ödevi,ÖDEV DEĞERLENDİRME - İnterval ödevi KONU - Moodboard mantığı ve yapımı - Final ödevi kararlaştırma ve ön çalışma,KONU: RÖTUŞ - Rötuş mantığı - İmaj formatları - Renk bilgisi (coplementary colors) - Programlar (Adobe PhotoShop, Capture One Pro v.s.) - Raw editing FİNAL ÖDEVİ - Başlanmış olan final ödevini geliştirme,PİYASA İLE TANIŞMA - Profesyonel stüdyo ve profesyonel retoucher ziyareti - Ziyarette örnek reklam çekimi,KONU: RÖTUŞ - Dekupaj işlemi ÖDEV - Dekupaj işlemi FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme,ÖDEV DEĞERLENDİRME - Dekupaj ödevinin değerlendirilmesi KONU: RÖTUŞ - Katman mantığı FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme,KONU: RÖTUŞ - Fotoğraf temizleme ve bölge klonlama (Clone stamp, healing brush) FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğraf teknikleri kullanılarak medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afiş ve kurumsal kimlik uygulamaları yapar. | 6 | A, E |
Çok kültürlülüğü dikkate alarak, yeni fikirler oluşturur. | 10, 6, 9 | A, E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır. | 10, 11, 12, 13, 6, 9 | A, E |
Fotograf tekniklerini uygular | 14, 9 | A, E, F |
Reklam Fotografçılığına yönelik kavramları tanımlar. | 10, 11, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotografın kısa tarihi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
2 | - Reklam fotoğrafının kullanıldığı alanlar - Reklam fotoğrafı alanları (Ürün, moda, endüstri, mimari, turizm, gıda, etkinlik, portre) - Reklam kampanyalarında reklam fotoğrafı, stok fotoğrafçılığı ve pandemide yoğunlaşan e-ticaret - Aktörler (Fotoğrafçı, fotoğraf asistanı, kreatif direktör, sanat yönetmeni, müşteri temsilcisi, prodüktör, ışıkçı, makyöz, kuaför, stylist, lojistik, catering, efekt danışmanı, set tasarımcısı, lokasyon sorumlusu, cast direktörü) - Bir çekim sürecinin tamamı: Ön hazırlık, Çekim, Çekim sonrası işlemler | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
3 | KONU: TEKNİK CİHAZ BİLGİSİ - Fotoğraf makinaları ve lensler - Işık kaynakları ve kullanılan diğer malzemeler (Profoto chart) - Stüdyo ve ekipmanlarını tanıtma KONU: TEORİ VE İÇERİK - Kompozisyon (Fotoğraf çekme değil fotoğraf yaratma, konsept oluşturma, rötuş mantığı Teknik ve içerik uyumluluğu) - Boyutlandırma (Farklı aspect ratiolar, kesim payı, kullanılacak mecraya göre çekim, yatay dikey, varyasyonlu çekim) | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
4 | PRATİK - Stüdyoda portre çekimi ÖDEV - Portre çekimi (3lü ekip yaparak ekip içindekilere farklı aktörlerin rollerini verme) | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
5 | ÖDEV DEĞERLENDİRME - Porte Ödevini yorumlama PRATİK - Stüdyoda düzenlemeli obje çekimi ÖDEV - Ürün çekimi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
6 | ÖDEV DEĞERLENDİRME - Ürün ödevini yorumlama KONU - Dış mekan çekiminde teknik ihtiyaçlar (Yüksek senkron paraflaş, ND filtre, polarize filtre, Kafa flaşı) PRATİK - Castlı mekan fotoğrafı (model veya meslek erbabı çekimi) | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
7 | TEKNİK - Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.) PRATİK - Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval) ÖDEV - İnterval ödevi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
8 | TEKNİK - Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.) PRATİK - Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval) ÖDEV - İnterval ödevi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
9 | ÖDEV DEĞERLENDİRME - İnterval ödevi KONU - Moodboard mantığı ve yapımı - Final ödevi kararlaştırma ve ön çalışma | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
10 | KONU: RÖTUŞ - Rötuş mantığı - İmaj formatları - Renk bilgisi (coplementary colors) - Programlar (Adobe PhotoShop, Capture One Pro v.s.) - Raw editing FİNAL ÖDEVİ - Başlanmış olan final ödevini geliştirme | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
11 | PİYASA İLE TANIŞMA - Profesyonel stüdyo ve profesyonel retoucher ziyareti - Ziyarette örnek reklam çekimi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
12 | KONU: RÖTUŞ - Dekupaj işlemi ÖDEV - Dekupaj işlemi FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
13 | ÖDEV DEĞERLENDİRME - Dekupaj ödevinin değerlendirilmesi KONU: RÖTUŞ - Katman mantığı FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
14 | KONU: RÖTUŞ - Fotoğraf temizleme ve bölge klonlama (Clone stamp, healing brush) FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
Kaynak |
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 10 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | MGS2252390 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Reklam Fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağlanır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotografın kısa tarihi,- Reklam fotoğrafının kullanıldığı alanlar - Reklam fotoğrafı alanları (Ürün, moda, endüstri, mimari, turizm, gıda, etkinlik, portre) - Reklam kampanyalarında reklam fotoğrafı, stok fotoğrafçılığı ve pandemide yoğunlaşan e-ticaret - Aktörler (Fotoğrafçı, fotoğraf asistanı, kreatif direktör, sanat yönetmeni, müşteri temsilcisi, prodüktör, ışıkçı, makyöz, kuaför, stylist, lojistik, catering, efekt danışmanı, set tasarımcısı, lokasyon sorumlusu, cast direktörü) - Bir çekim sürecinin tamamı: Ön hazırlık, Çekim, Çekim sonrası işlemler,KONU: TEKNİK CİHAZ BİLGİSİ - Fotoğraf makinaları ve lensler - Işık kaynakları ve kullanılan diğer malzemeler (Profoto chart) - Stüdyo ve ekipmanlarını tanıtma KONU: TEORİ VE İÇERİK - Kompozisyon (Fotoğraf çekme değil fotoğraf yaratma, konsept oluşturma, rötuş mantığı Teknik ve içerik uyumluluğu) - Boyutlandırma (Farklı aspect ratiolar, kesim payı, kullanılacak mecraya göre çekim, yatay dikey, varyasyonlu çekim),PRATİK - Stüdyoda portre çekimi ÖDEV - Portre çekimi (3lü ekip yaparak ekip içindekilere farklı aktörlerin rollerini verme),ÖDEV DEĞERLENDİRME - Porte Ödevini yorumlama PRATİK - Stüdyoda düzenlemeli obje çekimi ÖDEV - Ürün çekimi,ÖDEV DEĞERLENDİRME - Ürün ödevini yorumlama KONU - Dış mekan çekiminde teknik ihtiyaçlar (Yüksek senkron paraflaş, ND filtre, polarize filtre, Kafa flaşı) PRATİK - Castlı mekan fotoğrafı (model veya meslek erbabı çekimi), TEKNİK - Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.) PRATİK - Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval) ÖDEV - İnterval ödevi, TEKNİK - Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.) PRATİK - Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval) ÖDEV - İnterval ödevi,ÖDEV DEĞERLENDİRME - İnterval ödevi KONU - Moodboard mantığı ve yapımı - Final ödevi kararlaştırma ve ön çalışma,KONU: RÖTUŞ - Rötuş mantığı - İmaj formatları - Renk bilgisi (coplementary colors) - Programlar (Adobe PhotoShop, Capture One Pro v.s.) - Raw editing FİNAL ÖDEVİ - Başlanmış olan final ödevini geliştirme,PİYASA İLE TANIŞMA - Profesyonel stüdyo ve profesyonel retoucher ziyareti - Ziyarette örnek reklam çekimi,KONU: RÖTUŞ - Dekupaj işlemi ÖDEV - Dekupaj işlemi FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme,ÖDEV DEĞERLENDİRME - Dekupaj ödevinin değerlendirilmesi KONU: RÖTUŞ - Katman mantığı FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme,KONU: RÖTUŞ - Fotoğraf temizleme ve bölge klonlama (Clone stamp, healing brush) FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğraf teknikleri kullanılarak medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afiş ve kurumsal kimlik uygulamaları yapar. | 6 | A, E |
Çok kültürlülüğü dikkate alarak, yeni fikirler oluşturur. | 10, 6, 9 | A, E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır. | 10, 11, 12, 13, 6, 9 | A, E |
Fotograf tekniklerini uygular | 14, 9 | A, E, F |
Reklam Fotografçılığına yönelik kavramları tanımlar. | 10, 11, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotografın kısa tarihi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
2 | - Reklam fotoğrafının kullanıldığı alanlar - Reklam fotoğrafı alanları (Ürün, moda, endüstri, mimari, turizm, gıda, etkinlik, portre) - Reklam kampanyalarında reklam fotoğrafı, stok fotoğrafçılığı ve pandemide yoğunlaşan e-ticaret - Aktörler (Fotoğrafçı, fotoğraf asistanı, kreatif direktör, sanat yönetmeni, müşteri temsilcisi, prodüktör, ışıkçı, makyöz, kuaför, stylist, lojistik, catering, efekt danışmanı, set tasarımcısı, lokasyon sorumlusu, cast direktörü) - Bir çekim sürecinin tamamı: Ön hazırlık, Çekim, Çekim sonrası işlemler | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
3 | KONU: TEKNİK CİHAZ BİLGİSİ - Fotoğraf makinaları ve lensler - Işık kaynakları ve kullanılan diğer malzemeler (Profoto chart) - Stüdyo ve ekipmanlarını tanıtma KONU: TEORİ VE İÇERİK - Kompozisyon (Fotoğraf çekme değil fotoğraf yaratma, konsept oluşturma, rötuş mantığı Teknik ve içerik uyumluluğu) - Boyutlandırma (Farklı aspect ratiolar, kesim payı, kullanılacak mecraya göre çekim, yatay dikey, varyasyonlu çekim) | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
4 | PRATİK - Stüdyoda portre çekimi ÖDEV - Portre çekimi (3lü ekip yaparak ekip içindekilere farklı aktörlerin rollerini verme) | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
5 | ÖDEV DEĞERLENDİRME - Porte Ödevini yorumlama PRATİK - Stüdyoda düzenlemeli obje çekimi ÖDEV - Ürün çekimi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
6 | ÖDEV DEĞERLENDİRME - Ürün ödevini yorumlama KONU - Dış mekan çekiminde teknik ihtiyaçlar (Yüksek senkron paraflaş, ND filtre, polarize filtre, Kafa flaşı) PRATİK - Castlı mekan fotoğrafı (model veya meslek erbabı çekimi) | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
7 | TEKNİK - Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.) PRATİK - Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval) ÖDEV - İnterval ödevi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
8 | TEKNİK - Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.) PRATİK - Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval) ÖDEV - İnterval ödevi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
9 | ÖDEV DEĞERLENDİRME - İnterval ödevi KONU - Moodboard mantığı ve yapımı - Final ödevi kararlaştırma ve ön çalışma | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
10 | KONU: RÖTUŞ - Rötuş mantığı - İmaj formatları - Renk bilgisi (coplementary colors) - Programlar (Adobe PhotoShop, Capture One Pro v.s.) - Raw editing FİNAL ÖDEVİ - Başlanmış olan final ödevini geliştirme | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
11 | PİYASA İLE TANIŞMA - Profesyonel stüdyo ve profesyonel retoucher ziyareti - Ziyarette örnek reklam çekimi | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
12 | KONU: RÖTUŞ - Dekupaj işlemi ÖDEV - Dekupaj işlemi FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
13 | ÖDEV DEĞERLENDİRME - Dekupaj ödevinin değerlendirilmesi KONU: RÖTUŞ - Katman mantığı FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
14 | KONU: RÖTUŞ - Fotoğraf temizleme ve bölge klonlama (Clone stamp, healing brush) FİNAL ÖDEVİ - Final ödevini geliştirme | Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları |
Kaynak |
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |