Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRAFİK TASARIM I | MGS2150660 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Salı 12:45-13:30 ( B ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 12:45-13:30 ( B ) Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere grafik tasarım programları ve dijital medya uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarımın Temel Kavramları,Adobe Photoshop hakkında genel bilgiler,Seçim mantığı ve seçili alanı boyama,Layer (katman) mantığı,Seçim menüsü,Fırçalarla çalışma,Rötuş işlemleri,Düzeltmeler ve ölçeklendirme işlemleri ,Dolgu çeşitleri,Resimleri kaynaştırmak (mask),Text mantığı,Pen tool ve dekupe,Sayfa boyutlarını değiştirmek ve renk/ışık düzenleme araçları,Filtre uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar desteği ile tasarım çalışmalarını uygular. | 17, 9 | E |
Tasarımda kullanılan teknik ve bilgisayar programlarını kendi cümleleri ile tanımlar. | 17, 9 | A, E |
Belli bir zamanda dijital medyada tasarım problemi çözme becerisi gösterir. | 17, 8, 9 | E, F |
Görsel beceriyi tasarım alanına uygular. | 13, 8, 9 | E, F |
Yaratıcı düşünceyi tasarım çözümlerinde kullanır. | 17, 8, 9 | E, F |
Bir projeyi fikirden son icraya kadar olan süreç içerisinde tasarlar. | 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarımın Temel Kavramları | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
2 | Adobe Photoshop hakkında genel bilgiler | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
3 | Seçim mantığı ve seçili alanı boyama | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
4 | Layer (katman) mantığı | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
5 | Seçim menüsü | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
6 | Fırçalarla çalışma | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
7 | Rötuş işlemleri | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
8 | Düzeltmeler ve ölçeklendirme işlemleri | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
9 | Dolgu çeşitleri | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
10 | Resimleri kaynaştırmak (mask) | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
11 | Text mantığı | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
12 | Pen tool ve dekupe | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
13 | Sayfa boyutlarını değiştirmek ve renk/ışık düzenleme araçları | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
14 | Filtre uygulamaları | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
Kaynak |
1- M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. 2- I. İ. Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2006. 3- E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. 4- H. Yanık, Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları, 2009. 5- A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayınları, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRAFİK TASARIM I | MGS2150660 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Salı 12:45-13:30 ( B ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 12:45-13:30 ( B ) Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere grafik tasarım programları ve dijital medya uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarımın Temel Kavramları,Adobe Photoshop hakkında genel bilgiler,Seçim mantığı ve seçili alanı boyama,Layer (katman) mantığı,Seçim menüsü,Fırçalarla çalışma,Rötuş işlemleri,Düzeltmeler ve ölçeklendirme işlemleri ,Dolgu çeşitleri,Resimleri kaynaştırmak (mask),Text mantığı,Pen tool ve dekupe,Sayfa boyutlarını değiştirmek ve renk/ışık düzenleme araçları,Filtre uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar desteği ile tasarım çalışmalarını uygular. | 17, 9 | E |
Tasarımda kullanılan teknik ve bilgisayar programlarını kendi cümleleri ile tanımlar. | 17, 9 | A, E |
Belli bir zamanda dijital medyada tasarım problemi çözme becerisi gösterir. | 17, 8, 9 | E, F |
Görsel beceriyi tasarım alanına uygular. | 13, 8, 9 | E, F |
Yaratıcı düşünceyi tasarım çözümlerinde kullanır. | 17, 8, 9 | E, F |
Bir projeyi fikirden son icraya kadar olan süreç içerisinde tasarlar. | 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarımın Temel Kavramları | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
2 | Adobe Photoshop hakkında genel bilgiler | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
3 | Seçim mantığı ve seçili alanı boyama | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
4 | Layer (katman) mantığı | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
5 | Seçim menüsü | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
6 | Fırçalarla çalışma | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
7 | Rötuş işlemleri | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
8 | Düzeltmeler ve ölçeklendirme işlemleri | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
9 | Dolgu çeşitleri | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
10 | Resimleri kaynaştırmak (mask) | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
11 | Text mantığı | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
12 | Pen tool ve dekupe | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
13 | Sayfa boyutlarını değiştirmek ve renk/ışık düzenleme araçları | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
14 | Filtre uygulamaları | E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. |
Kaynak |
1- M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. 2- I. İ. Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2006. 3- E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. 4- H. Yanık, Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları, 2009. 5- A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayınları, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |