Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | MGS4210549 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştirmek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğe Giriş,Girişimcinin Özellikleri,Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma,Franchising,Küçük işletmelerin kuruluş sorunları,iş Planı,Yenilik ve yaratıcılık,Sosyal girişimcilik,Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları,Küçük işletmelerde büyüme,İç Girişimcilik,Vaka sunumları,Vaka sunumları,Vaka sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 10, 16, 9 | A, D, F |
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Liderlik kavramını bütünleşik olarak açıklar. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğe Giriş | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
2 | Girişimcinin Özellikleri | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
3 | Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
4 | Franchising | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
5 | Küçük işletmelerin kuruluş sorunları | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
6 | iş Planı | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
7 | Yenilik ve yaratıcılık | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
8 | Sosyal girişimcilik | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
9 | Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
10 | Küçük işletmelerde büyüme | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
11 | İç Girişimcilik | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
12 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
13 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
14 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | MGS4210549 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştirmek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğe Giriş,Girişimcinin Özellikleri,Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma,Franchising,Küçük işletmelerin kuruluş sorunları,iş Planı,Yenilik ve yaratıcılık,Sosyal girişimcilik,Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları,Küçük işletmelerde büyüme,İç Girişimcilik,Vaka sunumları,Vaka sunumları,Vaka sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 10, 16, 9 | A, D, F |
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Liderlik kavramını bütünleşik olarak açıklar. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğe Giriş | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
2 | Girişimcinin Özellikleri | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
3 | Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
4 | Franchising | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
5 | Küçük işletmelerin kuruluş sorunları | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
6 | iş Planı | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
7 | Yenilik ve yaratıcılık | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
8 | Sosyal girişimcilik | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
9 | Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
10 | Küçük işletmelerde büyüme | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
11 | İç Girişimcilik | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
12 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
13 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
14 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |