Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ | MGS2252370 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma,Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi,Marka Kimliği ve Marka Kişiliği,Marka İmajı,Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması,Bütünleşik Marka İletişimi I,Bütünleşik Marka İletişimi II, Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları,Marka Stratejileri I,Marka Stratejileri II,Dijital Markalama,Global Markalama,Markalamada Etik Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar. | 13, 16, 9 | C |
3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar. | 13, 16, 9 | C |
4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır. | 13, 16, 9 | C |
5. Temel marka stratejileri açıklar. | 13, 16, 9 | C |
6. Temel marka iletişim araçlarını açıklar | 13, 16, 9 | C |
7. Marka iletişim stratejilerini açıklar. | 13, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar | Derse katılım |
2 | Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Marka Kimliği ve Marka Kişiliği | İlgili raporun okunması |
5 | Marka İmajı | İlgili okuma |
6 | Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Bütünleşik Marka İletişimi I | Ön hazırlık yok |
8 | Bütünleşik Marka İletişimi II | İlgili raporun okunmasu |
9 | Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları | Ön hazırlık yok |
10 | Marka Stratejileri I | Ön hazırlık yok |
11 | Marka Stratejileri II | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Dijital Markalama | İlgili raporun okunması |
13 | Global Markalama | İlgili raporun okunması |
14 | Markalamada Etik Konular | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Ustakara, F. Marka Yöneimi ve Marka İletişimi. Akdemisyen Kitabevi. |
Powerpoint sunumlar, raporlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ | MGS2252370 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma,Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi,Marka Kimliği ve Marka Kişiliği,Marka İmajı,Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması,Bütünleşik Marka İletişimi I,Bütünleşik Marka İletişimi II, Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları,Marka Stratejileri I,Marka Stratejileri II,Dijital Markalama,Global Markalama,Markalamada Etik Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar. | 13, 16, 9 | C |
3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar. | 13, 16, 9 | C |
4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır. | 13, 16, 9 | C |
5. Temel marka stratejileri açıklar. | 13, 16, 9 | C |
6. Temel marka iletişim araçlarını açıklar | 13, 16, 9 | C |
7. Marka iletişim stratejilerini açıklar. | 13, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar | Derse katılım |
2 | Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Marka Kimliği ve Marka Kişiliği | İlgili raporun okunması |
5 | Marka İmajı | İlgili okuma |
6 | Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Bütünleşik Marka İletişimi I | Ön hazırlık yok |
8 | Bütünleşik Marka İletişimi II | İlgili raporun okunmasu |
9 | Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları | Ön hazırlık yok |
10 | Marka Stratejileri I | Ön hazırlık yok |
11 | Marka Stratejileri II | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Dijital Markalama | İlgili raporun okunması |
13 | Global Markalama | İlgili raporun okunması |
14 | Markalamada Etik Konular | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Ustakara, F. Marka Yöneimi ve Marka İletişimi. Akdemisyen Kitabevi. |
Powerpoint sunumlar, raporlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |