Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D MODELLEME | MGS3210538 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 09:00-09:45 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Perşembe 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cinema 4D programının kullanımı ve 3D hareketli animasyon tasarımlarının yapım süreçleri hakkında teknik ve kuramsal bilgiler edinir. Cinema 4D programında üretilen tasarımların çıktılarının alınır ve alınan çıktının farklı programlar kullanılarak nihai sonuca ulaşılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cinema 4D'ye giriş,Cinema 4D programının kurulumu,Cinema 4D programına giriş, programın arayüz incelemesi,Cinema 4D programında 3D nesne tasarımı,Cinema 4D programında 3D karakter tasarımı,Cinema 4D programında dinamik nesne ve kompozisyon oluşturma,Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesi,Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesine devam,Cinema 4D programında doku, kaplama ve renklendirme,Cinema 4D programında ışıklandırma ve kamera uygulamaları,Cinema 4D programında farklı Render motorlarının kullanımı,Marvelous Designer programında hareketli karakterler için kıyafet tasarımı,Cinema 4D programında oluşturulan 3D tasarımın Redshift ve Arnold Render motoru kullanılarak çıktısının alınması,Cinema 4D programında alınan Renderın Adobe Premiere programında video haline getirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel 3D modelleme kavramlarını anlar ve uygular. | 11, 13, 16, 19, 2, 21, 6, 8, 9 | A, E, F, H |
Işıklandırma, malzeme ve animasyon tekniklerini kullanarak gerçekçi 3D sahneler oluşturabilir. | 11, 13, 16, 19, 2, 21, 6, 8, 9 | A, E, F, H |
3D modelleme yazılımlarını etkili bir şekilde kullanabilir. | 11, 16, 19, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, H |
Yaratıcı projelerde 3D modelleme yeteneklerini uygulama ve sunma deneyimi kazanır. | 11, 16, 19, 2, 21, 6, 8 | A, E, F, H |
Organik Modelleme ve Karakter Tasarımı yapma becerisi geliştirir. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cinema 4D'ye giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Cinema 4D programının kurulumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Cinema 4D programına giriş, programın arayüz incelemesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Cinema 4D programında 3D nesne tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Cinema 4D programında 3D karakter tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Cinema 4D programında dinamik nesne ve kompozisyon oluşturma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Cinema 4D programında doku, kaplama ve renklendirme | Cinema 4D Lansman videosu izleme ve programın yeni özelliklerini araştırma. |
10 | Cinema 4D programında ışıklandırma ve kamera uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Cinema 4D programında farklı Render motorlarının kullanımı | Redshift, Arnold, Octane, Corona ve V-Ray render motorları hakkında ön bilgi edinme. |
12 | Marvelous Designer programında hareketli karakterler için kıyafet tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Cinema 4D programında oluşturulan 3D tasarımın Redshift ve Arnold Render motoru kullanılarak çıktısının alınması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Cinema 4D programında alınan Renderın Adobe Premiere programında video haline getirilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Cineversity: Tools & Objects, Drawing a Wine Glass Basic shape. Eyedesyn: Modeling a Character in Cinema 4D. Eyedesyn: Cinema 4D & Mixamo Tutorial - Fast & Easy 3D Character Rigging & Animation. Greyscalegorilla: Build An Animated Dynamic Character In Cinema 4D. Digital Meat: Make A Dynamic Spline Hold Weight. Sean Frangella: 3D Camera Tracking & Compositing (After Effects & Cinema 4D). Eyedesyn: Marvelous Designer Workflows. MographPlus: Studio lighting in Arnold for Cinema 4D. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 30 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D MODELLEME | MGS3210538 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 09:00-09:45 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Perşembe 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cinema 4D programının kullanımı ve 3D hareketli animasyon tasarımlarının yapım süreçleri hakkında teknik ve kuramsal bilgiler edinir. Cinema 4D programında üretilen tasarımların çıktılarının alınır ve alınan çıktının farklı programlar kullanılarak nihai sonuca ulaşılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cinema 4D'ye giriş,Cinema 4D programının kurulumu,Cinema 4D programına giriş, programın arayüz incelemesi,Cinema 4D programında 3D nesne tasarımı,Cinema 4D programında 3D karakter tasarımı,Cinema 4D programında dinamik nesne ve kompozisyon oluşturma,Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesi,Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesine devam,Cinema 4D programında doku, kaplama ve renklendirme,Cinema 4D programında ışıklandırma ve kamera uygulamaları,Cinema 4D programında farklı Render motorlarının kullanımı,Marvelous Designer programında hareketli karakterler için kıyafet tasarımı,Cinema 4D programında oluşturulan 3D tasarımın Redshift ve Arnold Render motoru kullanılarak çıktısının alınması,Cinema 4D programında alınan Renderın Adobe Premiere programında video haline getirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel 3D modelleme kavramlarını anlar ve uygular. | 11, 13, 16, 19, 2, 21, 6, 8, 9 | A, E, F, H |
Işıklandırma, malzeme ve animasyon tekniklerini kullanarak gerçekçi 3D sahneler oluşturabilir. | 11, 13, 16, 19, 2, 21, 6, 8, 9 | A, E, F, H |
3D modelleme yazılımlarını etkili bir şekilde kullanabilir. | 11, 16, 19, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, H |
Yaratıcı projelerde 3D modelleme yeteneklerini uygulama ve sunma deneyimi kazanır. | 11, 16, 19, 2, 21, 6, 8 | A, E, F, H |
Organik Modelleme ve Karakter Tasarımı yapma becerisi geliştirir. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cinema 4D'ye giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Cinema 4D programının kurulumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Cinema 4D programına giriş, programın arayüz incelemesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Cinema 4D programında 3D nesne tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Cinema 4D programında 3D karakter tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Cinema 4D programında dinamik nesne ve kompozisyon oluşturma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Cinema 4D programında doku, kaplama ve renklendirme | Cinema 4D Lansman videosu izleme ve programın yeni özelliklerini araştırma. |
10 | Cinema 4D programında ışıklandırma ve kamera uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Cinema 4D programında farklı Render motorlarının kullanımı | Redshift, Arnold, Octane, Corona ve V-Ray render motorları hakkında ön bilgi edinme. |
12 | Marvelous Designer programında hareketli karakterler için kıyafet tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Cinema 4D programında oluşturulan 3D tasarımın Redshift ve Arnold Render motoru kullanılarak çıktısının alınması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Cinema 4D programında alınan Renderın Adobe Premiere programında video haline getirilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Cineversity: Tools & Objects, Drawing a Wine Glass Basic shape. Eyedesyn: Modeling a Character in Cinema 4D. Eyedesyn: Cinema 4D & Mixamo Tutorial - Fast & Easy 3D Character Rigging & Animation. Greyscalegorilla: Build An Animated Dynamic Character In Cinema 4D. Digital Meat: Make A Dynamic Spline Hold Weight. Sean Frangella: 3D Camera Tracking & Compositing (After Effects & Cinema 4D). Eyedesyn: Marvelous Designer Workflows. MographPlus: Studio lighting in Arnold for Cinema 4D. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |