Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DRAMATURJİYE GİRİŞ | MGS4111992 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tuğçe ÖZYÜZGEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda herhangi bir öğrenci; sanat eserinde anlatı türlerinin ayırt edici özelliklerini öğrenmelidir. Teorik bağlamda, dramaturgi kavramını anlamak, dramaturgi tarihini öğrenmek, dramaturgi yapabilecek kuramsal donanımı sağlarken; Pratik bağlamda da eserler üzerinden çözümleme yaparak uygulamada teorik veriyi kullanabilmeyi sağlayan bir içeriğe sahiptir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramaturji Nedir?,Dramaturgi ve Dramaturg kavramları,Dramaturginin tarihsel gelişimi.,Klasik Oyunlar, Konstantin Stanislavski,Oyunculuk Metodları ,Opera ve Bale ,Ara Sınav,Prodüksiyon Dramaturjisi ,Broadway Müzikali,Televizyon Dizi Dramaturjisi,Konsept Çalışması ,Sanat dünyası ,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler başlangıç seviyesinde oyun ve senaryo analizi yapabilecek, gösteri sanatlarındaki teknik kavramları ve terimleri kullanarak gösteri sanatları eleştirisi yazabileceklerdir. | 10, 11, 16, 37, 9 | A |
Dramatik analiz formatını uygulayarak metin incelemesi yapar. | 13, 14, 9 | A, D, F, I |
Senaryo formatını uygulayarak senaryo analizi yapar | 10, 13, 9 | A, F |
Gösteri sanatlarındaki terimleri öğrenerek performans eleştiri makalesi yazar. | 9 | E, F, I |
Konsept tasarımı yaratabilir ve sanat projesi geliştirir. | 11, 2, 9 | F, H, I |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramaturji Nedir? | Aristoteles "Poetika" Tragedyanın Tanımı |
2 | Dramaturgi ve Dramaturg kavramları | Aristoteles Poetika "Tragedyanın Ögeleri" |
3 | Dramaturginin tarihsel gelişimi. | "Hamburg Dramaturjisi" araştırma ödevi |
4 | Klasik Oyunlar | Shakespeare oyunları :"Hamlet", "III. Richard", "Othello" oyunlarının olay örgüsü hazırlama. |
5 | Konstantin Stanislavski | Anton Çehov, "Martı" karakter biyografileri |
6 | Oyunculuk Metodları | Monolog Çalışması |
7 | Opera ve Bale | Performans Analizi |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav Tekrarı |
9 | Prodüksiyon Dramaturjisi | Sahne terimleri araştırma ödevi |
10 | Broadway Müzikali | "Cats" müzikali izleme ödevi |
11 | Televizyon Dizi Dramaturjisi | HBO dizisi izleme ödevi |
12 | Konsept Çalışması | Konsept ödevi |
13 | Sanat dünyası | Broadway tiyatroları araştırma ödevi |
14 | Final Sınavı | Final sınavı için tekrar |
Kaynak |
Aristoteles "Poetika"; Sofokles Üçlemesi; William Shakespeare "Hamlet","Kral Lear", "Julius Caesar", "Bir Yaz Gecesi Rüyası", "Othello", "On İkinci Gece"; "Konstantin Stanislavki "Bir Aktör Hazırlanıyor"; Stella Adler, "Aktörlük Sanatı". |
Koçak, Mustafa "Tiyatro" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 15 | 45 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(157/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DRAMATURJİYE GİRİŞ | MGS4111992 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tuğçe ÖZYÜZGEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda herhangi bir öğrenci; sanat eserinde anlatı türlerinin ayırt edici özelliklerini öğrenmelidir. Teorik bağlamda, dramaturgi kavramını anlamak, dramaturgi tarihini öğrenmek, dramaturgi yapabilecek kuramsal donanımı sağlarken; Pratik bağlamda da eserler üzerinden çözümleme yaparak uygulamada teorik veriyi kullanabilmeyi sağlayan bir içeriğe sahiptir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramaturji Nedir?,Dramaturgi ve Dramaturg kavramları,Dramaturginin tarihsel gelişimi.,Klasik Oyunlar, Konstantin Stanislavski,Oyunculuk Metodları ,Opera ve Bale ,Ara Sınav,Prodüksiyon Dramaturjisi ,Broadway Müzikali,Televizyon Dizi Dramaturjisi,Konsept Çalışması ,Sanat dünyası ,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler başlangıç seviyesinde oyun ve senaryo analizi yapabilecek, gösteri sanatlarındaki teknik kavramları ve terimleri kullanarak gösteri sanatları eleştirisi yazabileceklerdir. | 10, 11, 16, 37, 9 | A |
Dramatik analiz formatını uygulayarak metin incelemesi yapar. | 13, 14, 9 | A, D, F, I |
Senaryo formatını uygulayarak senaryo analizi yapar | 10, 13, 9 | A, F |
Gösteri sanatlarındaki terimleri öğrenerek performans eleştiri makalesi yazar. | 9 | E, F, I |
Konsept tasarımı yaratabilir ve sanat projesi geliştirir. | 11, 2, 9 | F, H, I |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramaturji Nedir? | Aristoteles "Poetika" Tragedyanın Tanımı |
2 | Dramaturgi ve Dramaturg kavramları | Aristoteles Poetika "Tragedyanın Ögeleri" |
3 | Dramaturginin tarihsel gelişimi. | "Hamburg Dramaturjisi" araştırma ödevi |
4 | Klasik Oyunlar | Shakespeare oyunları :"Hamlet", "III. Richard", "Othello" oyunlarının olay örgüsü hazırlama. |
5 | Konstantin Stanislavski | Anton Çehov, "Martı" karakter biyografileri |
6 | Oyunculuk Metodları | Monolog Çalışması |
7 | Opera ve Bale | Performans Analizi |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav Tekrarı |
9 | Prodüksiyon Dramaturjisi | Sahne terimleri araştırma ödevi |
10 | Broadway Müzikali | "Cats" müzikali izleme ödevi |
11 | Televizyon Dizi Dramaturjisi | HBO dizisi izleme ödevi |
12 | Konsept Çalışması | Konsept ödevi |
13 | Sanat dünyası | Broadway tiyatroları araştırma ödevi |
14 | Final Sınavı | Final sınavı için tekrar |
Kaynak |
Aristoteles "Poetika"; Sofokles Üçlemesi; William Shakespeare "Hamlet","Kral Lear", "Julius Caesar", "Bir Yaz Gecesi Rüyası", "Othello", "On İkinci Gece"; "Konstantin Stanislavki "Bir Aktör Hazırlanıyor"; Stella Adler, "Aktörlük Sanatı". |
Koçak, Mustafa "Tiyatro" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |