Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA VE İMAJ TASARIMI | MGS3173940 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir ad, slogan ve logo olmanın çok ötesinde olan marka, özel ya da tüzel kuruluşların hedef kitlelerine sadece işlevsel ürün ya da hizmeti sunması değil aynı zamanda; duygusal ve toplumsal anlamda markanın doğru konumlandırılması, iletişim stratejileriyle beraber markanın simgelediği, çizilen imaj çalışmasının yanı sıra toplum tarafından nasıl algılandığı önemlidir. Bu ders kapsamında; Marka; konumlandırma, markalama, yıldız stratejiler, farklılaşma ile beraber kullanım alanları da örneklerle anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir?,Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek ,Konumlandırma,Duyular ve Marka ,İmaj ve imaj çeşitleri, imaj yönetimi,Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar,Önceki ders konularında tekrar,Marka ve Yönetimi,Sattıran Marka Olmak,Kentsel Markalaşma,İnternette Marka Olmak,Markalama Nedir?,Radar altı iletişimde marka olmak,Türk ve dünya markalarından örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrencilerin, marka imajının oluşumundan bütünleşik iletişim çalışmalarını öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri beklenir. | 10, 13, 9 | E |
Markalamanın yapılarını öğrenir. | 5, 6, 9 | E, F |
Konumlandırma unsurlarını bilir. | 6, 9 | A, E |
İmaj çeşitlerini bilir. | 6, 9 | A, E |
Tasarım ve imaj oluşumunda etkili olan faktörleri bilir. | 11, 9 | F |
Marka algısı kavramlarını açıklayarak aralarındaki ilişkiyi analiz eder. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir? | Temel kavramlar incelenebilir |
2 | Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek | MARKA ajans web sayfasından inceleyebilir |
3 | Konumlandırma | 'Yeni Konumlandırma' kitabı incelenebilir |
4 | Duyular ve Marka | 'Duyular ve Marka' kitabı incelenebilir |
5 | İmaj ve imaj çeşitleri, imaj yönetimi | Ders dosyasında yüklü olan sunum incelenebilir |
6 | Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar | Ders dosyasında yüklü olan sunum incelenebilir |
7 | Önceki ders konularında tekrar | Temel kavramlar incelenebilir |
8 | Marka ve Yönetimi | 'Marka Aklı' kitabı incelenebilir |
9 | Sattıran Marka Olmak | Marka Aklı' kitabı incelenebilir |
10 | Kentsel Markalaşma | Ders dosyasında yüklü olan ilgili sunum incelenebilir |
11 | İnternette Marka Olmak | 'İnternette marka yaratmak' kitabı incelenebilir |
12 | Markalama Nedir? | 'Markalama' kitabı incelenebilir |
13 | Radar altı iletişimde marka olmak | 'Markalama' kitabı incelenebilir |
14 | Türk ve dünya markalarından örnekler | Örnek kampanyalar incelenebilir |
Kaynak |
1. Aaker, David. Markalama. İstanbul:Mediacat,2001 2. Lindstrom,Martin. Duyular ve Marka. İstanbul:Optimist,2007 3. Knapp, E.Duane.Marka Aklı. İstanbul,2002 4. Ries, Al&Laura. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. İstanbul:Mediacat,2000 5.Ries,Al&Laura. İnternet’te Marka Yaratmak. İstanbul:Mediacat,2001 6.Trout,Jack. Yeni Konumlandırma. İstanbul:Profilo yayın.,1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 10 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA VE İMAJ TASARIMI | MGS3173940 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir ad, slogan ve logo olmanın çok ötesinde olan marka, özel ya da tüzel kuruluşların hedef kitlelerine sadece işlevsel ürün ya da hizmeti sunması değil aynı zamanda; duygusal ve toplumsal anlamda markanın doğru konumlandırılması, iletişim stratejileriyle beraber markanın simgelediği, çizilen imaj çalışmasının yanı sıra toplum tarafından nasıl algılandığı önemlidir. Bu ders kapsamında; Marka; konumlandırma, markalama, yıldız stratejiler, farklılaşma ile beraber kullanım alanları da örneklerle anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir?,Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek ,Konumlandırma,Duyular ve Marka ,İmaj ve imaj çeşitleri, imaj yönetimi,Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar,Önceki ders konularında tekrar,Marka ve Yönetimi,Sattıran Marka Olmak,Kentsel Markalaşma,İnternette Marka Olmak,Markalama Nedir?,Radar altı iletişimde marka olmak,Türk ve dünya markalarından örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrencilerin, marka imajının oluşumundan bütünleşik iletişim çalışmalarını öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri beklenir. | 10, 13, 9 | E |
Markalamanın yapılarını öğrenir. | 5, 6, 9 | E, F |
Konumlandırma unsurlarını bilir. | 6, 9 | A, E |
İmaj çeşitlerini bilir. | 6, 9 | A, E |
Tasarım ve imaj oluşumunda etkili olan faktörleri bilir. | 11, 9 | F |
Marka algısı kavramlarını açıklayarak aralarındaki ilişkiyi analiz eder. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir? | Temel kavramlar incelenebilir |
2 | Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek | MARKA ajans web sayfasından inceleyebilir |
3 | Konumlandırma | 'Yeni Konumlandırma' kitabı incelenebilir |
4 | Duyular ve Marka | 'Duyular ve Marka' kitabı incelenebilir |
5 | İmaj ve imaj çeşitleri, imaj yönetimi | Ders dosyasında yüklü olan sunum incelenebilir |
6 | Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar | Ders dosyasında yüklü olan sunum incelenebilir |
7 | Önceki ders konularında tekrar | Temel kavramlar incelenebilir |
8 | Marka ve Yönetimi | 'Marka Aklı' kitabı incelenebilir |
9 | Sattıran Marka Olmak | Marka Aklı' kitabı incelenebilir |
10 | Kentsel Markalaşma | Ders dosyasında yüklü olan ilgili sunum incelenebilir |
11 | İnternette Marka Olmak | 'İnternette marka yaratmak' kitabı incelenebilir |
12 | Markalama Nedir? | 'Markalama' kitabı incelenebilir |
13 | Radar altı iletişimde marka olmak | 'Markalama' kitabı incelenebilir |
14 | Türk ve dünya markalarından örnekler | Örnek kampanyalar incelenebilir |
Kaynak |
1. Aaker, David. Markalama. İstanbul:Mediacat,2001 2. Lindstrom,Martin. Duyular ve Marka. İstanbul:Optimist,2007 3. Knapp, E.Duane.Marka Aklı. İstanbul,2002 4. Ries, Al&Laura. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. İstanbul:Mediacat,2000 5.Ries,Al&Laura. İnternet’te Marka Yaratmak. İstanbul:Mediacat,2001 6.Trout,Jack. Yeni Konumlandırma. İstanbul:Profilo yayın.,1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |