Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KODLAMA 1 | MGS4114975 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin algoritmik düşünmeyi öğrenmelerini ve problemleri verimli bir şekilde çözmelerini sağlamayı hedeflemektedir. Programlama sanatına giriş niteliğinde olan ders; soyutlama, algoritmalar, veri yapıları, bellek yönetimi, güvenlik ve yazılım mühendisliği gibi konuları kapsar. Bu ders iki dönemlik tüm bir dersin ilk bölümüdür. İlk bölüm, Güz döneminde, **C** programlama dili öğretilir. Dersin sonunda öğrenciler, öğrendikleri tüm becerileri kullanarak C dili ile bir yazılım tasarlayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Algoritmik Düşünmeye Giriş,Scratch. Bilgisayar Bilimleri. Algoritmik Düşünme. Problem Çözme: Girdiler, Çıktılar. Gösterim: Tekli, İkili, Ondalık, ASCII, Unicode, RGB. Soyutlama. Algoritmalar. Çalışma Süreleri. Sözde kod. Scratch: Fonksiyonlar, Argümanlar, Dönüş Değerleri; Değişkenler; Boolean İfadeleri, Koşullar; Döngüler; Olaylar; İş Parçacıkları.,C. Kaynak Kodu. Makine Kodu. Derleyici. Doğruluk, Tasarım, Stil. Visual Studio Code. Sözdizimi Vurgulama. Kaçış Dizileri. Başlık Dosyaları. Kütüphaneler. Kılavuz Sayfaları. Türler. Koşullular. Değişkenler. Döngüler. Linux. Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI). Komut İstemi Arayüzü (CLI). Sabitler. Yorumlar. Sözde kod. Operatörler. Tamsayı Taşması. Kayan Nokta Hatası.,Diziler. Ön işleme. Derleme. Birleştirme. Bağlama. Hata ayıklama. Diziler. Dizgiler. Komut Satırı Argümanları. Kriptografi.,Algoritmalar. Arama: Doğrusal Arama, İkili Arama. Sıralama: Kabarcık Sıralama, Seçim Sıralama, Birleştirme Sıralama. Asimptotik Gösterim. Özyineleme.,Hafıza. İşaretçiler. Segmentasyon Hataları. Dinamik Bellek Tahsisi. Yığın. Yığın. Arabellek Taşması. Dosya I/O. Görüntüler.,Veri Yapıları. Soyut Veri Türleri. Kuyruklar, Yığınlar. Bağlı Listeler. Ağaçlar, İkili Arama Ağaçları. Karma Tablolar. Denemeler.,Ara Sınav,Python. İşlevler, Bağımsız Değişkenler, Dönüş Değerleri; Değişkenler; Boolean İfadeleri, Koşullar; Döngüler. Modüller, Paketler.,Yapay Zekâ. Prompt Mühendislik. Sistem İstemi. Kullanıcı İstemi. Üretken Yapay Zeka. Yapay Zeka. Karar Ağaçları. Minimaks. Makine Öğrenimi. Takviyeli Öğrenme. Keşfetmek ve İstismar Etmek. Derin Öğrenme. Sinir Ağları. Büyük Dil Modelleri. Transformatör Mimarisi. Halüsinasyonlar.,SQL: Tablolar; Türler; İfadeler; Kısıtlamalar; Dizinler; Anahtar Kelimeler, Fonksiyonlar; İşlemler. Yarış Koşulluları. SQL Enjeksiyon Saldırıları.,HTML, CSS, JavaScript. İnternet: Yönlendiriciler; TCP/IP; DNS. HTTP: URL'ler, GET, POST. HTML: Etiketler; Nitelikler. Sunucular. CSS: Özellikler; Seçiciler. Çerçeveler. JavaScript: Değişkenler; Koşullar; Döngüler. Olaylar.,Flask. Rota. Dekoratörler. İstekler, Yanıtlar. Oturumlar. Çerezler.,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, Scratch ve C gibi programlama dillerinde temel kodlama becerilerini kazanır ve uygular. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Problem çözme süreçlerinde algoritmik düşünme becerilerini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Temel veri yapılarını (örneğin diziler) anlar ve basit projelerde kullanır. | 10, 12, 13, 14, 9 | C, E |
Küçük ölçekli programlama projelerini bağımsız olarak tasarlar ve gerçekleştirir. | 10, 12, 14, 9 | C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritmik Düşünmeye Giriş | Video |
2 | Scratch. Bilgisayar Bilimleri. Algoritmik Düşünme. Problem Çözme: Girdiler, Çıktılar. Gösterim: Tekli, İkili, Ondalık, ASCII, Unicode, RGB. Soyutlama. Algoritmalar. Çalışma Süreleri. Sözde kod. Scratch: Fonksiyonlar, Argümanlar, Dönüş Değerleri; Değişkenler; Boolean İfadeleri, Koşullar; Döngüler; Olaylar; İş Parçacıkları. | Video: CS50x Week 0. Okuma: Aksi belirtilmedikçe tüm sayfa numaraları C Programming: A Modern Approach kitabındandır. King s. 9-37. |
3 | C. Kaynak Kodu. Makine Kodu. Derleyici. Doğruluk, Tasarım, Stil. Visual Studio Code. Sözdizimi Vurgulama. Kaçış Dizileri. Başlık Dosyaları. Kütüphaneler. Kılavuz Sayfaları. Türler. Koşullular. Değişkenler. Döngüler. Linux. Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI). Komut İstemi Arayüzü (CLI). Sabitler. Yorumlar. Sözde kod. Operatörler. Tamsayı Taşması. Kayan Nokta Hatası. | Video: CS50x Week 1 C. Okuma: King s. 37-241. |
4 | Diziler. Ön işleme. Derleme. Birleştirme. Bağlama. Hata ayıklama. Diziler. Dizgiler. Komut Satırı Argümanları. Kriptografi. | Video: CS50x Week 2. King s. 257-377. |
5 | Algoritmalar. Arama: Doğrusal Arama, İkili Arama. Sıralama: Kabarcık Sıralama, Seçim Sıralama, Birleştirme Sıralama. Asimptotik Gösterim. Özyineleme. | Video: CS50x Week 3. Okuma: King s. 413-627. |
6 | Hafıza. İşaretçiler. Segmentasyon Hataları. Dinamik Bellek Tahsisi. Yığın. Yığın. Arabellek Taşması. Dosya I/O. Görüntüler. | Video: CS50x Week 4 |
7 | Veri Yapıları. Soyut Veri Türleri. Kuyruklar, Yığınlar. Bağlı Listeler. Ağaçlar, İkili Arama Ağaçları. Karma Tablolar. Denemeler. | Video: CS50x Week 5. |
8 | Ara Sınav | GitHub'dan teslim edilecek. |
9 | Python. İşlevler, Bağımsız Değişkenler, Dönüş Değerleri; Değişkenler; Boolean İfadeleri, Koşullar; Döngüler. Modüller, Paketler. | Video: CS50x Week 6. |
10 | Yapay Zekâ. Prompt Mühendislik. Sistem İstemi. Kullanıcı İstemi. Üretken Yapay Zeka. Yapay Zeka. Karar Ağaçları. Minimaks. Makine Öğrenimi. Takviyeli Öğrenme. Keşfetmek ve İstismar Etmek. Derin Öğrenme. Sinir Ağları. Büyük Dil Modelleri. Transformatör Mimarisi. Halüsinasyonlar. | Video: CS50x 6.5. |
11 | SQL: Tablolar; Türler; İfadeler; Kısıtlamalar; Dizinler; Anahtar Kelimeler, Fonksiyonlar; İşlemler. Yarış Koşulluları. SQL Enjeksiyon Saldırıları. | Video: CS50x Week 7. |
12 | HTML, CSS, JavaScript. İnternet: Yönlendiriciler; TCP/IP; DNS. HTTP: URL'ler, GET, POST. HTML: Etiketler; Nitelikler. Sunucular. CSS: Özellikler; Seçiciler. Çerçeveler. JavaScript: Değişkenler; Koşullar; Döngüler. Olaylar. | Video: CS50x Week 8. |
13 | Flask. Rota. Dekoratörler. İstekler, Yanıtlar. Oturumlar. Çerezler. | Video: CS50x Week 9. |
14 | Final | Video: CS50x Week 10. |
Kaynak |
https://cs50.harvard.edu/x/2024/ https://manual.cs50.io, C ile Programlama Başlangıçtan İleri Seviyeye Nuh Azgınoğlu, Murat Taşyürek, Recep Sinan Arslan Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 ISBN: 9786254179563 |
King, K. N. C Programming_ A Modern Approach, 2nd Edition. 2009. W. W. Norton & Company. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KODLAMA 1 | MGS4114975 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin algoritmik düşünmeyi öğrenmelerini ve problemleri verimli bir şekilde çözmelerini sağlamayı hedeflemektedir. Programlama sanatına giriş niteliğinde olan ders; soyutlama, algoritmalar, veri yapıları, bellek yönetimi, güvenlik ve yazılım mühendisliği gibi konuları kapsar. Bu ders iki dönemlik tüm bir dersin ilk bölümüdür. İlk bölüm, Güz döneminde, **C** programlama dili öğretilir. Dersin sonunda öğrenciler, öğrendikleri tüm becerileri kullanarak C dili ile bir yazılım tasarlayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Algoritmik Düşünmeye Giriş,Scratch. Bilgisayar Bilimleri. Algoritmik Düşünme. Problem Çözme: Girdiler, Çıktılar. Gösterim: Tekli, İkili, Ondalık, ASCII, Unicode, RGB. Soyutlama. Algoritmalar. Çalışma Süreleri. Sözde kod. Scratch: Fonksiyonlar, Argümanlar, Dönüş Değerleri; Değişkenler; Boolean İfadeleri, Koşullar; Döngüler; Olaylar; İş Parçacıkları.,C. Kaynak Kodu. Makine Kodu. Derleyici. Doğruluk, Tasarım, Stil. Visual Studio Code. Sözdizimi Vurgulama. Kaçış Dizileri. Başlık Dosyaları. Kütüphaneler. Kılavuz Sayfaları. Türler. Koşullular. Değişkenler. Döngüler. Linux. Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI). Komut İstemi Arayüzü (CLI). Sabitler. Yorumlar. Sözde kod. Operatörler. Tamsayı Taşması. Kayan Nokta Hatası.,Diziler. Ön işleme. Derleme. Birleştirme. Bağlama. Hata ayıklama. Diziler. Dizgiler. Komut Satırı Argümanları. Kriptografi.,Algoritmalar. Arama: Doğrusal Arama, İkili Arama. Sıralama: Kabarcık Sıralama, Seçim Sıralama, Birleştirme Sıralama. Asimptotik Gösterim. Özyineleme.,Hafıza. İşaretçiler. Segmentasyon Hataları. Dinamik Bellek Tahsisi. Yığın. Yığın. Arabellek Taşması. Dosya I/O. Görüntüler.,Veri Yapıları. Soyut Veri Türleri. Kuyruklar, Yığınlar. Bağlı Listeler. Ağaçlar, İkili Arama Ağaçları. Karma Tablolar. Denemeler.,Ara Sınav,Python. İşlevler, Bağımsız Değişkenler, Dönüş Değerleri; Değişkenler; Boolean İfadeleri, Koşullar; Döngüler. Modüller, Paketler.,Yapay Zekâ. Prompt Mühendislik. Sistem İstemi. Kullanıcı İstemi. Üretken Yapay Zeka. Yapay Zeka. Karar Ağaçları. Minimaks. Makine Öğrenimi. Takviyeli Öğrenme. Keşfetmek ve İstismar Etmek. Derin Öğrenme. Sinir Ağları. Büyük Dil Modelleri. Transformatör Mimarisi. Halüsinasyonlar.,SQL: Tablolar; Türler; İfadeler; Kısıtlamalar; Dizinler; Anahtar Kelimeler, Fonksiyonlar; İşlemler. Yarış Koşulluları. SQL Enjeksiyon Saldırıları.,HTML, CSS, JavaScript. İnternet: Yönlendiriciler; TCP/IP; DNS. HTTP: URL'ler, GET, POST. HTML: Etiketler; Nitelikler. Sunucular. CSS: Özellikler; Seçiciler. Çerçeveler. JavaScript: Değişkenler; Koşullar; Döngüler. Olaylar.,Flask. Rota. Dekoratörler. İstekler, Yanıtlar. Oturumlar. Çerezler.,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, Scratch ve C gibi programlama dillerinde temel kodlama becerilerini kazanır ve uygular. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Problem çözme süreçlerinde algoritmik düşünme becerilerini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Temel veri yapılarını (örneğin diziler) anlar ve basit projelerde kullanır. | 10, 12, 13, 14, 9 | C, E |
Küçük ölçekli programlama projelerini bağımsız olarak tasarlar ve gerçekleştirir. | 10, 12, 14, 9 | C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritmik Düşünmeye Giriş | Video |
2 | Scratch. Bilgisayar Bilimleri. Algoritmik Düşünme. Problem Çözme: Girdiler, Çıktılar. Gösterim: Tekli, İkili, Ondalık, ASCII, Unicode, RGB. Soyutlama. Algoritmalar. Çalışma Süreleri. Sözde kod. Scratch: Fonksiyonlar, Argümanlar, Dönüş Değerleri; Değişkenler; Boolean İfadeleri, Koşullar; Döngüler; Olaylar; İş Parçacıkları. | Video: CS50x Week 0. Okuma: Aksi belirtilmedikçe tüm sayfa numaraları C Programming: A Modern Approach kitabındandır. King s. 9-37. |
3 | C. Kaynak Kodu. Makine Kodu. Derleyici. Doğruluk, Tasarım, Stil. Visual Studio Code. Sözdizimi Vurgulama. Kaçış Dizileri. Başlık Dosyaları. Kütüphaneler. Kılavuz Sayfaları. Türler. Koşullular. Değişkenler. Döngüler. Linux. Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI). Komut İstemi Arayüzü (CLI). Sabitler. Yorumlar. Sözde kod. Operatörler. Tamsayı Taşması. Kayan Nokta Hatası. | Video: CS50x Week 1 C. Okuma: King s. 37-241. |
4 | Diziler. Ön işleme. Derleme. Birleştirme. Bağlama. Hata ayıklama. Diziler. Dizgiler. Komut Satırı Argümanları. Kriptografi. | Video: CS50x Week 2. King s. 257-377. |
5 | Algoritmalar. Arama: Doğrusal Arama, İkili Arama. Sıralama: Kabarcık Sıralama, Seçim Sıralama, Birleştirme Sıralama. Asimptotik Gösterim. Özyineleme. | Video: CS50x Week 3. Okuma: King s. 413-627. |
6 | Hafıza. İşaretçiler. Segmentasyon Hataları. Dinamik Bellek Tahsisi. Yığın. Yığın. Arabellek Taşması. Dosya I/O. Görüntüler. | Video: CS50x Week 4 |
7 | Veri Yapıları. Soyut Veri Türleri. Kuyruklar, Yığınlar. Bağlı Listeler. Ağaçlar, İkili Arama Ağaçları. Karma Tablolar. Denemeler. | Video: CS50x Week 5. |
8 | Ara Sınav | GitHub'dan teslim edilecek. |
9 | Python. İşlevler, Bağımsız Değişkenler, Dönüş Değerleri; Değişkenler; Boolean İfadeleri, Koşullar; Döngüler. Modüller, Paketler. | Video: CS50x Week 6. |
10 | Yapay Zekâ. Prompt Mühendislik. Sistem İstemi. Kullanıcı İstemi. Üretken Yapay Zeka. Yapay Zeka. Karar Ağaçları. Minimaks. Makine Öğrenimi. Takviyeli Öğrenme. Keşfetmek ve İstismar Etmek. Derin Öğrenme. Sinir Ağları. Büyük Dil Modelleri. Transformatör Mimarisi. Halüsinasyonlar. | Video: CS50x 6.5. |
11 | SQL: Tablolar; Türler; İfadeler; Kısıtlamalar; Dizinler; Anahtar Kelimeler, Fonksiyonlar; İşlemler. Yarış Koşulluları. SQL Enjeksiyon Saldırıları. | Video: CS50x Week 7. |
12 | HTML, CSS, JavaScript. İnternet: Yönlendiriciler; TCP/IP; DNS. HTTP: URL'ler, GET, POST. HTML: Etiketler; Nitelikler. Sunucular. CSS: Özellikler; Seçiciler. Çerçeveler. JavaScript: Değişkenler; Koşullar; Döngüler. Olaylar. | Video: CS50x Week 8. |
13 | Flask. Rota. Dekoratörler. İstekler, Yanıtlar. Oturumlar. Çerezler. | Video: CS50x Week 9. |
14 | Final | Video: CS50x Week 10. |
Kaynak |
https://cs50.harvard.edu/x/2024/ https://manual.cs50.io, C ile Programlama Başlangıçtan İleri Seviyeye Nuh Azgınoğlu, Murat Taşyürek, Recep Sinan Arslan Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 ISBN: 9786254179563 |
King, K. N. C Programming_ A Modern Approach, 2nd Edition. 2009. W. W. Norton & Company. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |