Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT VE TASARIM | MGS4110543 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanatın başlangıcından tarihsel gelişimini kuramsal çerçevede incelemek, sanat ve tasarıma ilişkin kavramları özümsemektir. Bu bağlamda, farklı disiplinlerin birlikteliğindeki uyumla, estetik kaygı güden pratikler ortaya koymak ve öğrenciye sanatsal bir vizyon kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarımın Tanımı,Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik Kavramı,Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerik,Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim Sorunları,Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-Yerleştirme,Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt Kuramı,Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım Okulu,Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün Anlamlandırılması,Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve Afişler,Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımı, Geometrik Formlar ile Görsel Düzenleme,Temalara göre İllustrasyon çalışmaları,İllustrasyonda reklam afiş tasarımı,Film afiş tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat ve Tasarımın dil yapısını kavrar. | 10, 14, 16, 9 | A |
Kuramsal çerçevede sanat yapıtlarını karşılaştırır. | 14, 16 | A |
Sanat ve Tasarım alanındaki birikimleri kullanarak görsel imajlar yaratır. | 10, 16, 19 | A |
Görsel imajları dijital ortamda uygular. | 14, 2, 20, 6 | E, F |
Sanatsal üslupları benzerlik ve farklılıklarıyla karşılaştırır. | 10, 14, 16, 20 | A |
Tasarım öğe ve ilkelerini kavrar. | 10, 14, 16, 19, 20 | A, E |
Sanat ve Tasarım alanını bütünsel bir bakışla değerlendirir. | 10, 14, 16 | A |
Sanat ve Tasarım alanındaki kavramları sözlü ve yazılı olarak açıklar. | 10, 16 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarımın Tanımı | |
2 | Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik Kavramı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
3 | Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerik | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
4 | Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim Sorunları | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
5 | Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-Yerleştirme | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
6 | Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt Kuramı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
7 | Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım Okulu | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
8 | Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün Anlamlandırılması | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
9 | Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve Afişler | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
10 | Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
11 | Geometrik Formlar ile Görsel Düzenleme | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
12 | Temalara göre İllustrasyon çalışmaları | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
13 | İllustrasyonda reklam afiş tasarımı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
14 | Film afiş tasarımı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
Kaynak |
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich, Remzi Kitapevi, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi, |
''Görme Biçimleri'', John Berger, Metis Yayınları, ''Sanatın Kısa Tarihi'', Susie Hodge, Hep Kitap Yayınevi, ''Sanat Kitabı'' Alfa yayıncılık, ''Modern Resim'', İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi, Modernizmin Serüveni'', Yapı Kredi yayınları, ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, ''Modern Sanat'', Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, ''Sanatta Devrim'', Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, Remzi Kitabevi', Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT VE TASARIM | MGS4110543 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanatın başlangıcından tarihsel gelişimini kuramsal çerçevede incelemek, sanat ve tasarıma ilişkin kavramları özümsemektir. Bu bağlamda, farklı disiplinlerin birlikteliğindeki uyumla, estetik kaygı güden pratikler ortaya koymak ve öğrenciye sanatsal bir vizyon kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarımın Tanımı,Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik Kavramı,Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerik,Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim Sorunları,Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-Yerleştirme,Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt Kuramı,Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım Okulu,Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün Anlamlandırılması,Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve Afişler,Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımı, Geometrik Formlar ile Görsel Düzenleme,Temalara göre İllustrasyon çalışmaları,İllustrasyonda reklam afiş tasarımı,Film afiş tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat ve Tasarımın dil yapısını kavrar. | 10, 14, 16, 9 | A |
Kuramsal çerçevede sanat yapıtlarını karşılaştırır. | 14, 16 | A |
Sanat ve Tasarım alanındaki birikimleri kullanarak görsel imajlar yaratır. | 10, 16, 19 | A |
Görsel imajları dijital ortamda uygular. | 14, 2, 20, 6 | E, F |
Sanatsal üslupları benzerlik ve farklılıklarıyla karşılaştırır. | 10, 14, 16, 20 | A |
Tasarım öğe ve ilkelerini kavrar. | 10, 14, 16, 19, 20 | A, E |
Sanat ve Tasarım alanını bütünsel bir bakışla değerlendirir. | 10, 14, 16 | A |
Sanat ve Tasarım alanındaki kavramları sözlü ve yazılı olarak açıklar. | 10, 16 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarımın Tanımı | |
2 | Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik Kavramı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
3 | Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerik | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
4 | Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim Sorunları | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
5 | Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-Yerleştirme | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
6 | Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt Kuramı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
7 | Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım Okulu | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
8 | Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün Anlamlandırılması | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
9 | Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve Afişler | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
10 | Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
11 | Geometrik Formlar ile Görsel Düzenleme | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
12 | Temalara göre İllustrasyon çalışmaları | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
13 | İllustrasyonda reklam afiş tasarımı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
14 | Film afiş tasarımı | Okunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, |
Kaynak |
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich, Remzi Kitapevi, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi, |
''Görme Biçimleri'', John Berger, Metis Yayınları, ''Sanatın Kısa Tarihi'', Susie Hodge, Hep Kitap Yayınevi, ''Sanat Kitabı'' Alfa yayıncılık, ''Modern Resim'', İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi, Modernizmin Serüveni'', Yapı Kredi yayınları, ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, ''Modern Sanat'', Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, ''Sanatta Devrim'', Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, Remzi Kitabevi', Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |