Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | MGS4290002 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgilere yazı veya film eleştirilerini okuyup anlamaları olanağını sağlamak ve bu yolda doğru telaffuz bilincini yerleştirmektir. Bu bağlamda öğrenci hayali röportajlar yapması istenerek doğru cümle kurulumu ve telaffuz hataları değerlendirilir. Alan ile ilgili terminoloji metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,ARA SINAV,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencinin seçtiği mesleki alandaki (işletme, mühendislik, sağlık, turizm, vb.) temel kavramları ve terminolojiyi İngilizce olarak anlatabilme. | 6, 9 | A |
Mesleki alandaki problemlere yönelik İngilizce raporlar, teknik yazılar ve sunum hazırlayabilme. | 2, 5, 6 | A, E |
Seçilen mesleki konularda eleştirel okuma, tartışma ve yazma becerilerini gösterebilme. | 10, 2, 5, 6 | A, D |
Mesleki gelişim için İngilizceyi kullanarak kendi kendine öğrenme stratejileri geliştirebilme | 11, 2, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı | |
2 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | ARA SINAV | |
8 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
9 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | MGS4290002 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgilere yazı veya film eleştirilerini okuyup anlamaları olanağını sağlamak ve bu yolda doğru telaffuz bilincini yerleştirmektir. Bu bağlamda öğrenci hayali röportajlar yapması istenerek doğru cümle kurulumu ve telaffuz hataları değerlendirilir. Alan ile ilgili terminoloji metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,ARA SINAV,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencinin seçtiği mesleki alandaki (işletme, mühendislik, sağlık, turizm, vb.) temel kavramları ve terminolojiyi İngilizce olarak anlatabilme. | 6, 9 | A |
Mesleki alandaki problemlere yönelik İngilizce raporlar, teknik yazılar ve sunum hazırlayabilme. | 2, 5, 6 | A, E |
Seçilen mesleki konularda eleştirel okuma, tartışma ve yazma becerilerini gösterebilme. | 10, 2, 5, 6 | A, D |
Mesleki gelişim için İngilizceyi kullanarak kendi kendine öğrenme stratejileri geliştirebilme | 11, 2, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı | |
2 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | ARA SINAV | |
8 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
9 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |