Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | MGS2252430 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | PROF.DR.AYŞEN AKYÜZ |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışları ve Etik,Algı, Kültür, Öğrenme,Algı, Kültür, Öğrenme,Referans Gruplar,Kişilik,Kişilik ,Tutum ve İkna,Motivasyon,Tüketici Davranışları Teorileri,Sadakat,Sosyal Sınıf ve Gelir,Örgütsel Satın Alma ve İntegral İş Stratejileri,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışınında motivasyon konusunu kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici satın alma sürecini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
4. Tüketici davranışlarında etik konusunu açıklar | 13 | C |
5. Tüketici davranışları kontekstinde algılama ve öğrenme konularını kavrar. | 10, 16, 9 | A |
6. Tüketici davranışları kontekstinde kültür konusunu tartışır. | 16, 9 | C |
7. Tüketici davranışlarıyla ilintili teorileri açıklar. | 9 | C |
8. Tüketici davranışları ileilgili sadakat, tutum gibi kavramları özetler. | 13, 9 | C |
9. CRM stratejisinin doğasını ve integral iş stratejilerini açıklar. | 13, 9 | C |
10. Tüketici davranışlarında referans grup ve sosyal sınıf konularını açıklar. | 9 | C |
11. Kişiliğin tüketici davranışları açısından önemini kavrar. | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | |
2 | Tüketici Davranışları ve Etik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | Algı, Kültür, Öğrenme | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
4 | Algı, Kültür, Öğrenme | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | Referans Gruplar | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Kişilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | Kişilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
8 | Tutum ve İkna | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | Motivasyon | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Tüketici Davranışları Teorileri | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | Sadakat | Ders kitabından ilgili bölümün okunmas |
12 | Sosyal Sınıf ve Gelir | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
13 | Örgütsel Satın Alma ve İntegral İş Stratejileri | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
14 | Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
Kaynak |
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. 3.Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara. |
Powerpoint sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 12 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(158/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | MGS2252430 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | PROF.DR.AYŞEN AKYÜZ |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışları ve Etik,Algı, Kültür, Öğrenme,Algı, Kültür, Öğrenme,Referans Gruplar,Kişilik,Kişilik ,Tutum ve İkna,Motivasyon,Tüketici Davranışları Teorileri,Sadakat,Sosyal Sınıf ve Gelir,Örgütsel Satın Alma ve İntegral İş Stratejileri,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışınında motivasyon konusunu kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici satın alma sürecini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
4. Tüketici davranışlarında etik konusunu açıklar | 13 | C |
5. Tüketici davranışları kontekstinde algılama ve öğrenme konularını kavrar. | 10, 16, 9 | A |
6. Tüketici davranışları kontekstinde kültür konusunu tartışır. | 16, 9 | C |
7. Tüketici davranışlarıyla ilintili teorileri açıklar. | 9 | C |
8. Tüketici davranışları ileilgili sadakat, tutum gibi kavramları özetler. | 13, 9 | C |
9. CRM stratejisinin doğasını ve integral iş stratejilerini açıklar. | 13, 9 | C |
10. Tüketici davranışlarında referans grup ve sosyal sınıf konularını açıklar. | 9 | C |
11. Kişiliğin tüketici davranışları açısından önemini kavrar. | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | |
2 | Tüketici Davranışları ve Etik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | Algı, Kültür, Öğrenme | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
4 | Algı, Kültür, Öğrenme | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | Referans Gruplar | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Kişilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | Kişilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
8 | Tutum ve İkna | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | Motivasyon | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Tüketici Davranışları Teorileri | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | Sadakat | Ders kitabından ilgili bölümün okunmas |
12 | Sosyal Sınıf ve Gelir | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
13 | Örgütsel Satın Alma ve İntegral İş Stratejileri | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
14 | Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
Kaynak |
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. 3.Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara. |
Powerpoint sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |