Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | MGS3114884 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yağmur İSKİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara psikologların çalışma alanlarını ve kullandıkları araştırma yöntemlerini göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri bireysel ve toplumsal sorunların çözümüne nasıl uyguladıklarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye Giriş,Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri ,Psikolojinin Alanları,Psikolojinin Tarihi ,Psikolojide Güncel Yaklaşımlar ,Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik ,Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik ,Öğrenme Temelleri,Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron ,Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi ,Psikolojik Gelişim ,Duyum,Algı ,Sosyal Psikoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoloji bilimini tanımlar ve Psikoloji biliminin önemini kavrar. | 9 | A, G |
Psikolojinin kavram ve kuramlarını tanımlar | 9 | A, G |
Psikolojinin iletişim çalışmalarında rolü ve önemini anlar ve dile getirir. | 16, 9 | A, G |
Günlük olayları psikoloji terminolojisiyle izah edebilecektir. | 9 | A, G |
Psikolojinin bilimsel veri yöntemleri hakkında bilgi edinecektir. | 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye Giriş | İlgili Okuma -Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
2 | Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
3 | Psikolojinin Alanları | İlgili Okuma- Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
4 | Psikolojinin Tarihi | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
5 | Psikolojide Güncel Yaklaşımlar | İlgili Okuma |
6 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
7 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
8 | Öğrenme Temelleri | İlgili Okuma- Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
9 | Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
10 | Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
11 | Psikolojik Gelişim | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
12 | Duyum | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
13 | Algı | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
14 | Sosyal Psikoloji | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
Kaynak |
Kolektif, 2023. Psikolojiye Giriş. Nobel Yayıncılık Plotnik, R. 2020. Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık Sayar K., Dinç, M. 2023. Psikolojiye Giriş. Dem Yayınları White, J. N. & Ciccarelli, S. K. (2016). Exploring Psychology, Pearson |
R.J. Gerrig ve P.G. Zimbardo, Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | MGS3114884 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yağmur İSKİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara psikologların çalışma alanlarını ve kullandıkları araştırma yöntemlerini göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri bireysel ve toplumsal sorunların çözümüne nasıl uyguladıklarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye Giriş,Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri ,Psikolojinin Alanları,Psikolojinin Tarihi ,Psikolojide Güncel Yaklaşımlar ,Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik ,Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik ,Öğrenme Temelleri,Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron ,Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi ,Psikolojik Gelişim ,Duyum,Algı ,Sosyal Psikoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoloji bilimini tanımlar ve Psikoloji biliminin önemini kavrar. | 9 | A, G |
Psikolojinin kavram ve kuramlarını tanımlar | 9 | A, G |
Psikolojinin iletişim çalışmalarında rolü ve önemini anlar ve dile getirir. | 16, 9 | A, G |
Günlük olayları psikoloji terminolojisiyle izah edebilecektir. | 9 | A, G |
Psikolojinin bilimsel veri yöntemleri hakkında bilgi edinecektir. | 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye Giriş | İlgili Okuma -Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
2 | Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
3 | Psikolojinin Alanları | İlgili Okuma- Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
4 | Psikolojinin Tarihi | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
5 | Psikolojide Güncel Yaklaşımlar | İlgili Okuma |
6 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
7 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
8 | Öğrenme Temelleri | İlgili Okuma- Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
9 | Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
10 | Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
11 | Psikolojik Gelişim | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
12 | Duyum | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
13 | Algı | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
14 | Sosyal Psikoloji | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
Kaynak |
Kolektif, 2023. Psikolojiye Giriş. Nobel Yayıncılık Plotnik, R. 2020. Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık Sayar K., Dinç, M. 2023. Psikolojiye Giriş. Dem Yayınları White, J. N. & Ciccarelli, S. K. (2016). Exploring Psychology, Pearson |
R.J. Gerrig ve P.G. Zimbardo, Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |