Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D ANİMASYON | MGS4174110 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( B ) Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 3D animasyonla ilgili teknik ve estetik bilgi sahibi olur. 3D tasarımda kullanılan çeşitli programlar üzerinden tasarımlar yapabilme ve bu tasarımları uygular. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 3D Animasyon'a giriş,Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler,İllustratorda nesne tasarımları,Photoshopta nesnelere 3D verebilme,Dimension programına giriş,Dimension programında 3D nesne tasarımı,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeye devam,3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.,3D modelleme teknikleri,Organik modelleme,Kaplama, renklendirme ve dokulandırma,Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri,Nesne oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel 3D animasyon kavramlarını anlar ve uygular. | 11, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, H |
Karakter animasyonu, hareket analizi ve 3D sahnelerin oluşturur. | 16, 2, 6, 9 | A, E, F, H |
Görsel Efekt ve Rendering uygulamalarını kavrar. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Karakter animasyonunda ikincil hareketler, kavrama (grip) ve ağırlık aktarımı gibi ileri teknikleri öğrenir. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
3D animasyon projeleri için zaman yönetimi, planlama ve organizasyon becerilerini geliştirir. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D Animasyon'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | İllustratorda nesne tasarımları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Photoshopta nesnelere 3D verebilme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Dimension programına giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Dimension programında 3D nesne tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeye devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | 3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | 3D modelleme teknikleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Organik modelleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Kaplama, renklendirme ve dokulandırma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Nesne oluşturma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D ANİMASYON | MGS4174110 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( B ) Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 3D animasyonla ilgili teknik ve estetik bilgi sahibi olur. 3D tasarımda kullanılan çeşitli programlar üzerinden tasarımlar yapabilme ve bu tasarımları uygular. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 3D Animasyon'a giriş,Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler,İllustratorda nesne tasarımları,Photoshopta nesnelere 3D verebilme,Dimension programına giriş,Dimension programında 3D nesne tasarımı,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeye devam,3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.,3D modelleme teknikleri,Organik modelleme,Kaplama, renklendirme ve dokulandırma,Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri,Nesne oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel 3D animasyon kavramlarını anlar ve uygular. | 11, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, H |
Karakter animasyonu, hareket analizi ve 3D sahnelerin oluşturur. | 16, 2, 6, 9 | A, E, F, H |
Görsel Efekt ve Rendering uygulamalarını kavrar. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Karakter animasyonunda ikincil hareketler, kavrama (grip) ve ağırlık aktarımı gibi ileri teknikleri öğrenir. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
3D animasyon projeleri için zaman yönetimi, planlama ve organizasyon becerilerini geliştirir. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D Animasyon'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | İllustratorda nesne tasarımları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Photoshopta nesnelere 3D verebilme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Dimension programına giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Dimension programında 3D nesne tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeye devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | 3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | 3D modelleme teknikleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Organik modelleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Kaplama, renklendirme ve dokulandırma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Nesne oluşturma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |