Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ SANAT | MGS3174020 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cem ÜSTÜNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere çağdaş sanatın ortaya çıkış koşullarını ve gelişimini 1950’li yıllardan bugüne uzanan bir zaman dilimi içerisinde örnekler ile öğretmektir. Toplumsal değişimler ile birlikte sanatta beliren yeni yaklaşımlar kronolojik olarak irdelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çağdaş Sanata Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi,Çağdaş sanatta temel kavramların sorgulanması, popüler kültür ve İngiltere ve ABD’de Pop Art,Türkiye ve Dünya da Çağdaş Sanat Müzeleri,Çağdaş Sanatta sanatçıların gelenekten nasıl faydalandıkları, gelenek ile olan ilişkilerini sorgulama,1970’ler ve Kıta Avrupası’nda sanat: New Realism,Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus ,Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus,Sanatta sanatçının bedeninin kullanılması: Performance Art,Postmodern dönemde heykel ve üç boyutlu objeler,Çağdaş sanat fuarları, bienaller ve müzeler,Batı sanat dünyasında Çin sanatı,Çağdaş Sanat Eseri bir dökümandır. Öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmeler.,Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı,Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çağdaş Sanatı tanımlar. | 10, 2, 6 | D, E, F |
Sanat ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi kavrar. | 10, 2, 6 | D, E, F |
Farklı sanat yaklaşımlarını ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, D |
Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakışla kavram ve terimleri ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, D |
Sanatın merkezi olarak bilinen kentlerin konumlarını hangi stratejilerle kazandıklarını açıklar. | 10, 16, 19, 9 | D, E, H |
Disiplinler arası etkileşim ve aynı anda birden fazla disiplinin dahil olduğu çalışmaları karşılaştırır. | 10, 16, 9 | D, E, H |
Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir. | 10, 16 | A, D, E, G, H |
Geleneğe ait düşünce ve üretim biçimlerinin, çağdaş sanattaki izleri açıklar. | 10, 16 | A, D, E, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Sanata Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
2 | Çağdaş sanatta temel kavramların sorgulanması, popüler kültür ve İngiltere ve ABD’de Pop Art | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
3 | Türkiye ve Dünya da Çağdaş Sanat Müzeleri | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
4 | Çağdaş Sanatta sanatçıların gelenekten nasıl faydalandıkları, gelenek ile olan ilişkilerini sorgulama | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
5 | 1970’ler ve Kıta Avrupası’nda sanat: New Realism | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
6 | Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
7 | Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
8 | Sanatta sanatçının bedeninin kullanılması: Performance Art | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
9 | Postmodern dönemde heykel ve üç boyutlu objeler | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
10 | Çağdaş sanat fuarları, bienaller ve müzeler | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
11 | Batı sanat dünyasında Çin sanatı | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
12 | Çağdaş Sanat Eseri bir dökümandır. Öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmeler. | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
13 | Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
14 | Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017 |
Kaynak |
Robertson, Jean and McDaniel, Craig. Themes of Contemporary Art: Visual Art After 1980, Second Edition. Oxford, 2009. Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek, İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010.Koçak, Orhan. Modern ve Ötesi, 1.Basım. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010. Hopkins, David. After Modern Art 1945-2017, Second Edition. Oxford, 2000. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010. Çalıkoğlu, Levent. Çağdaş Sanat Konuşmaları-4 Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik, 1.Basım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Ekim 2009. Foster, Hal. Art since 1900 (Vol II): Modernism, Antimodernism, Postmodernism, Thames&Hudson, 2011. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Kotler, Neil G. and Kotler Philip. Museum Strategy and Marketing: Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources, USA: Jossey-Bass, 1998. |
Önerilen Kaynaklar https://www.e-flux.com/journal/11/61342/what-is-contemporary-art-issue-one/ Cuauhtémoc Medina, "Contemp(t)orary: Eleven Theses", What Is Contemporary Art? (Sternberg Press, 2010) 10-21. Arnason,H. H and Mansfield, Elizabeth C. History of Modern Art, Sixth Edition. Thames&Hudson, 2009. Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra: Çağdaş Sanat ve Tarihinin Sınır Çizgisi, Zeynep Demirsü(çev.)., 2.Basım. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014. Acton, Mary. Learning to Look at Modern Art, 2nd Edition. Routledge, 2009. https://www.e-flux.com/announcements/36602/what-is-contemporary-art-out-now-on-sternberg-press/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ SANAT | MGS3174020 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cem ÜSTÜNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere çağdaş sanatın ortaya çıkış koşullarını ve gelişimini 1950’li yıllardan bugüne uzanan bir zaman dilimi içerisinde örnekler ile öğretmektir. Toplumsal değişimler ile birlikte sanatta beliren yeni yaklaşımlar kronolojik olarak irdelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çağdaş Sanata Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi,Çağdaş sanatta temel kavramların sorgulanması, popüler kültür ve İngiltere ve ABD’de Pop Art,Türkiye ve Dünya da Çağdaş Sanat Müzeleri,Çağdaş Sanatta sanatçıların gelenekten nasıl faydalandıkları, gelenek ile olan ilişkilerini sorgulama,1970’ler ve Kıta Avrupası’nda sanat: New Realism,Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus ,Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus,Sanatta sanatçının bedeninin kullanılması: Performance Art,Postmodern dönemde heykel ve üç boyutlu objeler,Çağdaş sanat fuarları, bienaller ve müzeler,Batı sanat dünyasında Çin sanatı,Çağdaş Sanat Eseri bir dökümandır. Öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmeler.,Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı,Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çağdaş Sanatı tanımlar. | 10, 2, 6 | D, E, F |
Sanat ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi kavrar. | 10, 2, 6 | D, E, F |
Farklı sanat yaklaşımlarını ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, D |
Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakışla kavram ve terimleri ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, D |
Sanatın merkezi olarak bilinen kentlerin konumlarını hangi stratejilerle kazandıklarını açıklar. | 10, 16, 19, 9 | D, E, H |
Disiplinler arası etkileşim ve aynı anda birden fazla disiplinin dahil olduğu çalışmaları karşılaştırır. | 10, 16, 9 | D, E, H |
Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir. | 10, 16 | A, D, E, G, H |
Geleneğe ait düşünce ve üretim biçimlerinin, çağdaş sanattaki izleri açıklar. | 10, 16 | A, D, E, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Sanata Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
2 | Çağdaş sanatta temel kavramların sorgulanması, popüler kültür ve İngiltere ve ABD’de Pop Art | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
3 | Türkiye ve Dünya da Çağdaş Sanat Müzeleri | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
4 | Çağdaş Sanatta sanatçıların gelenekten nasıl faydalandıkları, gelenek ile olan ilişkilerini sorgulama | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
5 | 1970’ler ve Kıta Avrupası’nda sanat: New Realism | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
6 | Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
7 | Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
8 | Sanatta sanatçının bedeninin kullanılması: Performance Art | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
9 | Postmodern dönemde heykel ve üç boyutlu objeler | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
10 | Çağdaş sanat fuarları, bienaller ve müzeler | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
11 | Batı sanat dünyasında Çin sanatı | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
12 | Çağdaş Sanat Eseri bir dökümandır. Öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmeler. | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
13 | Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. |
14 | Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı | Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017 |
Kaynak |
Robertson, Jean and McDaniel, Craig. Themes of Contemporary Art: Visual Art After 1980, Second Edition. Oxford, 2009. Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek, İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010.Koçak, Orhan. Modern ve Ötesi, 1.Basım. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010. Hopkins, David. After Modern Art 1945-2017, Second Edition. Oxford, 2000. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010. Çalıkoğlu, Levent. Çağdaş Sanat Konuşmaları-4 Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik, 1.Basım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Ekim 2009. Foster, Hal. Art since 1900 (Vol II): Modernism, Antimodernism, Postmodernism, Thames&Hudson, 2011. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Kotler, Neil G. and Kotler Philip. Museum Strategy and Marketing: Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources, USA: Jossey-Bass, 1998. |
Önerilen Kaynaklar https://www.e-flux.com/journal/11/61342/what-is-contemporary-art-issue-one/ Cuauhtémoc Medina, "Contemp(t)orary: Eleven Theses", What Is Contemporary Art? (Sternberg Press, 2010) 10-21. Arnason,H. H and Mansfield, Elizabeth C. History of Modern Art, Sixth Edition. Thames&Hudson, 2009. Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra: Çağdaş Sanat ve Tarihinin Sınır Çizgisi, Zeynep Demirsü(çev.)., 2.Basım. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014. Acton, Mary. Learning to Look at Modern Art, 2nd Edition. Routledge, 2009. https://www.e-flux.com/announcements/36602/what-is-contemporary-art-out-now-on-sternberg-press/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |