Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZİK ENDÜSTRİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı müzik sosyolojisi ekseninde dijitalleşme ile birlikte değişen müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı, bu yapıya hizmet eden organizasyon ve yönetim sürecini analiz etmelerini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş,Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümü,Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzik,Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı ,Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeç,Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzik,Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürü,Eleştirel Yaklaşımlar,Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksu,Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilik,Müzik ve Yabancılaşma,Müzik sosyolojisi ve siyaset,Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşüm,Müzik endüstrisi ve dijital müzik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müzik, sosyolojisi, felsefe ve estetik ilişkisini analiz eder10, 16, 9A, E
Müzik sosyolojisinde toplumsallaşma sürecinde müziğin etkisini analiz eder.10, 16, 9F
Dijitalleşen dünyada müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı değerlendirir.10, 16F
Kültür ve gündelik hayat ilişkisini ve müzikte yabancılaşmayı irdeler.10, 16, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçişilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
2Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümüilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
3Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzikilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
4Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
5Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeçilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
6Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzikilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
7Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürüilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
8Eleştirel Yaklaşımlarilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
9Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksuilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
10Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilikilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
11Müzik ve Yabancılaşmailgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
12Müzik sosyolojisi ve siyasetilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
13Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşümilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
14Müzik endüstrisi ve dijital müzikilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
Kaynak
Günay, E. (2006). Müzik sosyolojisi. Ankara: Bağlam Yayıncılık. Kutluk. F. (1997). Müzik ve politika. Ankara: Doruk Yayıncılık. Oskay, Ü.(1995). Müzik ve Yabancılaşma. İstanbul: Der Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6530
Proje Sunumu / Seminer6318
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZİK ENDÜSTRİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı müzik sosyolojisi ekseninde dijitalleşme ile birlikte değişen müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı, bu yapıya hizmet eden organizasyon ve yönetim sürecini analiz etmelerini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş,Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümü,Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzik,Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı ,Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeç,Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzik,Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürü,Eleştirel Yaklaşımlar,Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksu,Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilik,Müzik ve Yabancılaşma,Müzik sosyolojisi ve siyaset,Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşüm,Müzik endüstrisi ve dijital müzik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müzik, sosyolojisi, felsefe ve estetik ilişkisini analiz eder10, 16, 9A, E
Müzik sosyolojisinde toplumsallaşma sürecinde müziğin etkisini analiz eder.10, 16, 9F
Dijitalleşen dünyada müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı değerlendirir.10, 16F
Kültür ve gündelik hayat ilişkisini ve müzikte yabancılaşmayı irdeler.10, 16, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçişilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
2Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümüilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
3Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzikilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
4Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı ilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
5Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeçilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
6Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzikilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
7Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürüilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
8Eleştirel Yaklaşımlarilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
9Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksuilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
10Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilikilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
11Müzik ve Yabancılaşmailgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
12Müzik sosyolojisi ve siyasetilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
13Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşümilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
14Müzik endüstrisi ve dijital müzikilgili kitaptan konuya ilişkin makalenin okunması
Kaynak
Günay, E. (2006). Müzik sosyolojisi. Ankara: Bağlam Yayıncılık. Kutluk. F. (1997). Müzik ve politika. Ankara: Doruk Yayıncılık. Oskay, Ü.(1995). Müzik ve Yabancılaşma. İstanbul: Der Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05