Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu ders katılımcılara, davranışları ve karar alma sürecini etkilemek için oyunlaştırma ilke ve tekniklerini kullanarak ciddi oyun ve oyunlaştırılmış bir deneyim tasarlama hakkında bilgi verir.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunlaştırmaya Giriş,Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDA,Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyon,Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi Oyunlar,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler I,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II
,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme
,Konuk Konuşmacı ,Kullanıcı Testi,Uygulama Dersi ,Uygulama Dersi ,Sınıf içi Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunlaştırma uygulamalarını kavrar. 10, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 9A, F, G
Davranışları ve karar vermeyi etkilemek için oyunlaştırmayı kullanabilir. 19, 4, 5A, F
Oyunlaştırılmış bir deneyim tasarlayabilir. 13, 16, 4, 5F
Ciddi oyunların ilkelerini kullanarak senaryo tasarımı yapabilir. 13, 19, 5A, F
Ciddi oyunlar ve davranış tasarımı arasındaki ilişkiyi kurabilir.13, 19, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunlaştırmaya GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDATemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyonİlgili literatür araştırılmalıdır.
4Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi OyunlarÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler IÖn hazırlık soruları çözülmelidir.
6En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II
Sorular öğretim üyesine iletilmelidir.
7Uygulama DersiGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
8Uygulama DersiGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
9İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme
Ders materyalleri tekrar incelenmelidir.
10Konuk Konuşmacı Tartışma konuları gözden geçirilmelidir.
11Kullanıcı Testiİlgili literatür araştırılmalıdır.
12Uygulama Dersi I-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Uygulama Dersi II- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Sınıf içi SunumlarGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
1-Ders Notları 2-Güncel Makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu ders katılımcılara, davranışları ve karar alma sürecini etkilemek için oyunlaştırma ilke ve tekniklerini kullanarak ciddi oyun ve oyunlaştırılmış bir deneyim tasarlama hakkında bilgi verir.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunlaştırmaya Giriş,Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDA,Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyon,Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi Oyunlar,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler I,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II
,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme
,Konuk Konuşmacı ,Kullanıcı Testi,Uygulama Dersi ,Uygulama Dersi ,Sınıf içi Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunlaştırma uygulamalarını kavrar. 10, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 9A, F, G
Davranışları ve karar vermeyi etkilemek için oyunlaştırmayı kullanabilir. 19, 4, 5A, F
Oyunlaştırılmış bir deneyim tasarlayabilir. 13, 16, 4, 5F
Ciddi oyunların ilkelerini kullanarak senaryo tasarımı yapabilir. 13, 19, 5A, F
Ciddi oyunlar ve davranış tasarımı arasındaki ilişkiyi kurabilir.13, 19, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunlaştırmaya GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDATemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyonİlgili literatür araştırılmalıdır.
4Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi OyunlarÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler IÖn hazırlık soruları çözülmelidir.
6En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II
Sorular öğretim üyesine iletilmelidir.
7Uygulama DersiGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
8Uygulama DersiGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
9İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme
Ders materyalleri tekrar incelenmelidir.
10Konuk Konuşmacı Tartışma konuları gözden geçirilmelidir.
11Kullanıcı Testiİlgili literatür araştırılmalıdır.
12Uygulama Dersi I-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Uygulama Dersi II- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Sınıf içi SunumlarGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
1-Ders Notları 2-Güncel Makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05