Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE PRODÜKSİYON-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yasin ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya projeleri alanında yapım ve yapım sonrası aşamasına kadar öğrenciyi hem teorik hem uygulamalı bir şekilde hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Film nedir? Kısa film nedir?,Filmik öğeler nelerdir?,Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir?,Yapım öncesi aşama nedir?,Yapım öncesi aşamada öykü ve olay örgüsü nedir ve nasıl tasarlanır?,Yapım öncesi yapıma nasıl taşınır?,Yapım aşamasında neler vardır ve nelere dikkat edilmelidir?,Mise-en-scéne nedir?,Sinematografi nedir?,Set tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu hareketleri,Yapım sonrası aşama nelerden oluşur?,Kurgu nedir? Kurguda nelere dikkat edilmelidir?,Film bir bütün olarak nasıldır?,Genel değerlendirme, film değerşendirme ve çözümleme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Filmik öğelerle kısa film projesi yapar.10, 13, 14, 16, 19, 20, 4A, E, F
Yapım öncesi aşamaları tasarlayabilir ve uygulayabilir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20A, E, F
Yapım aşamasında yapılması gerekenleri uygulayabilir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20A, E, F
Yapım sonrası aşamasında yapılması gerekenleri uygulayabilir.10, 12, 13, 14, 16, 20, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Film nedir? Kısa film nedir?Film ve kısa film kavramlarını araştırarak temel tanımları anla.
2Filmik öğeler nelerdir?Filmik öğeleri (kamera açıları, ses, ışık, kurgu, vs.) belirle ve bunların önemini kavramaya çalış.
3Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir?Filmik öğelerin nasıl kullanıldığına dair örnekler bul ve nasıl bir etki yarattığını analiz et.
4Yapım öncesi aşama nedir?Yapım öncesi aşamayı araştır, senaryo yazımı ve film planlaması üzerine bilgi edin.
5Yapım öncesi aşamada öykü ve olay örgüsü nedir ve nasıl tasarlanır?Öykü ve olay örgüsü kavramlarını öğren, senaryo oluştururken nasıl kullanıldığını anlamaya çalış.
6Yapım öncesi yapıma nasıl taşınır?Yapım öncesi aşamadan yapıma geçişin sürecini incele.
7Yapım aşamasında neler vardır ve nelere dikkat edilmelidir?Yapım aşamasında olan unsurları (set tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu yönlendirmesi) örneklerle incele ve dikkat edilmesi gereken noktaları araştır.
8Mise-en-scéne nedir?Mise-en-scéne kavramını ve önemini anlamaya çalış.
9Sinematografi nedir?Sinematografiyi araştır, kamera kullanımının film üzerindeki etkisini öğren.
10Set tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu hareketleriSet tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu hareketleri gibi unsurların filmde nasıl kullanıldığını örneklerle incele.
11Yapım sonrası aşama nelerden oluşur?Yapım sonrası aşamanın (kurgu, post-prodüksiyon) aşamalarını araştır ve önemini kavramaya çalış.
12Kurgu nedir? Kurguda nelere dikkat edilmelidir?Kurgu kavramını öğren, filmdeki rolünü ve nasıl yapıldığını incele.
13Film bir bütün olarak nasıldır?Film bir bütün olarak nasıl oluşturulur, filmdeki farklı unsurların nasıl bir araya geldiğini analiz et.
14Genel değerlendirme, film değerşendirme ve çözümleme.Genel olarak film değerlendirme ve çözümleme sürecini anlamaya çalış, filmi farklı açılardan değerlendirecek analitik bir bakış geliştir.
Kaynak
Bordwell & Thompson, Film History Bordwell & Thompson, Film Art ustin, A. (2017). Immediate Media Playback: Film and Digital Media in the Classroom. Routledge. Ellis, J. (2019). Visible Learning in Media and Communication. Routledge. Barsam, R., & Monahan, D. (2016). Looking at Movies: An Introduction to Film. W. W. Norton & Company. Rabiger, M., & Hurbis-Cherrier, M. (2015). Directing: Film Techniques and Aesthetics. Routledge. Bressan, D. (2018). Hands-On Music Production with Ableton Live: Build and Fine-Tune Your Music and Mixes. Packt Publishing. Wasko, J., Phillips, M., & Meehan, E. (2019). Dazzled by Disney? The Global Disney Audiences Project. University of California Press. Ranade, A. (2018). Media and Communication Research Methods: An Introduction to Qualitative and Quantitative Approaches. SAGE Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)151
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(151/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE PRODÜKSİYON-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yasin ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya projeleri alanında yapım ve yapım sonrası aşamasına kadar öğrenciyi hem teorik hem uygulamalı bir şekilde hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Film nedir? Kısa film nedir?,Filmik öğeler nelerdir?,Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir?,Yapım öncesi aşama nedir?,Yapım öncesi aşamada öykü ve olay örgüsü nedir ve nasıl tasarlanır?,Yapım öncesi yapıma nasıl taşınır?,Yapım aşamasında neler vardır ve nelere dikkat edilmelidir?,Mise-en-scéne nedir?,Sinematografi nedir?,Set tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu hareketleri,Yapım sonrası aşama nelerden oluşur?,Kurgu nedir? Kurguda nelere dikkat edilmelidir?,Film bir bütün olarak nasıldır?,Genel değerlendirme, film değerşendirme ve çözümleme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Filmik öğelerle kısa film projesi yapar.10, 13, 14, 16, 19, 20, 4A, E, F
Yapım öncesi aşamaları tasarlayabilir ve uygulayabilir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20A, E, F
Yapım aşamasında yapılması gerekenleri uygulayabilir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20A, E, F
Yapım sonrası aşamasında yapılması gerekenleri uygulayabilir.10, 12, 13, 14, 16, 20, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Film nedir? Kısa film nedir?Film ve kısa film kavramlarını araştırarak temel tanımları anla.
2Filmik öğeler nelerdir?Filmik öğeleri (kamera açıları, ses, ışık, kurgu, vs.) belirle ve bunların önemini kavramaya çalış.
3Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir?Filmik öğelerin nasıl kullanıldığına dair örnekler bul ve nasıl bir etki yarattığını analiz et.
4Yapım öncesi aşama nedir?Yapım öncesi aşamayı araştır, senaryo yazımı ve film planlaması üzerine bilgi edin.
5Yapım öncesi aşamada öykü ve olay örgüsü nedir ve nasıl tasarlanır?Öykü ve olay örgüsü kavramlarını öğren, senaryo oluştururken nasıl kullanıldığını anlamaya çalış.
6Yapım öncesi yapıma nasıl taşınır?Yapım öncesi aşamadan yapıma geçişin sürecini incele.
7Yapım aşamasında neler vardır ve nelere dikkat edilmelidir?Yapım aşamasında olan unsurları (set tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu yönlendirmesi) örneklerle incele ve dikkat edilmesi gereken noktaları araştır.
8Mise-en-scéne nedir?Mise-en-scéne kavramını ve önemini anlamaya çalış.
9Sinematografi nedir?Sinematografiyi araştır, kamera kullanımının film üzerindeki etkisini öğren.
10Set tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu hareketleriSet tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu hareketleri gibi unsurların filmde nasıl kullanıldığını örneklerle incele.
11Yapım sonrası aşama nelerden oluşur?Yapım sonrası aşamanın (kurgu, post-prodüksiyon) aşamalarını araştır ve önemini kavramaya çalış.
12Kurgu nedir? Kurguda nelere dikkat edilmelidir?Kurgu kavramını öğren, filmdeki rolünü ve nasıl yapıldığını incele.
13Film bir bütün olarak nasıldır?Film bir bütün olarak nasıl oluşturulur, filmdeki farklı unsurların nasıl bir araya geldiğini analiz et.
14Genel değerlendirme, film değerşendirme ve çözümleme.Genel olarak film değerlendirme ve çözümleme sürecini anlamaya çalış, filmi farklı açılardan değerlendirecek analitik bir bakış geliştir.
Kaynak
Bordwell & Thompson, Film History Bordwell & Thompson, Film Art ustin, A. (2017). Immediate Media Playback: Film and Digital Media in the Classroom. Routledge. Ellis, J. (2019). Visible Learning in Media and Communication. Routledge. Barsam, R., & Monahan, D. (2016). Looking at Movies: An Introduction to Film. W. W. Norton & Company. Rabiger, M., & Hurbis-Cherrier, M. (2015). Directing: Film Techniques and Aesthetics. Routledge. Bressan, D. (2018). Hands-On Music Production with Ableton Live: Build and Fine-Tune Your Music and Mixes. Packt Publishing. Wasko, J., Phillips, M., & Meehan, E. (2019). Dazzled by Disney? The Global Disney Audiences Project. University of California Press. Ranade, A. (2018). Media and Communication Research Methods: An Introduction to Qualitative and Quantitative Approaches. SAGE Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05