Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MULTİMEDYA İÇİN MÜZİK YAPIMI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya alanlarındaki bölüm öğrencilerine film müzikleri kullanımlarının mantığını aktarmak. Bu bağlamda müziğin rolü üzerinden konseptsel yaratıcılığı ve tasarımı geliştirerek metin ve işitsel unsurların hikaye anlatımındaki kuvvetinin bilinciyle muhtemel disiplinlerarası çalışmalarda daha yaratıcı üretimler çıkarma potansiyelini kuvvetlendirmek. Sinema tarihinden mevcut çalışmalara dair paylaşımlarla "film müziğine" dair kültür edindirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Film Müziğine Giriş,Ön konsept tasarımları ve yapım öncesi,Role model kavramı ve müzikal stil belirleme,Konsept Tasarımı,Zamanlama,Müzik Editörlüğüne Giriş,Besteleme Süreci,Uygulama,Armoni Kullanımı ve Görsel Uyum Örnekleri,Post Prodüksiyon ve Teknik Aşamalar,Film Müziği Tarihine Genel Bir Bakış ve Çözümlemeler,Altın ve Gümüş Çağ'dan Görsel Örnekler ve Film Müziği Çözümlemeleri,1980 ve Günümüze Kadarki Örnekler ve Film Müziği Okumaları,Tür Sinemasından Ses ve Müzik Tasarımları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı medyumlarda müzik kullanımını kavramsal olarak tanır.16, 9A, F, H
Multimedyaya müzik için konsept oluşturur.10, 16, 6, 9A, F, H
Multimedya için post prodüksiyon aşamalarına hakimdir.10, 16, 6, 9A, E, F
Multimedya film müziğinin kullanım alanlarına hakimdir.10, 16, 6, 9A, E, F
Multimedya için müzik üretir.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Film Müziğine Giriş
2Ön konsept tasarımları ve yapım öncesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Role model kavramı ve müzikal stil belirlemeVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Konsept TasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5ZamanlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Müzik Editörlüğüne GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7Besteleme SüreciVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8UygulamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
9Armoni Kullanımı ve Görsel Uyum ÖrnekleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Post Prodüksiyon ve Teknik AşamalarVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Film Müziği Tarihine Genel Bir Bakış ve ÇözümlemelerVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Altın ve Gümüş Çağ'dan Görsel Örnekler ve Film Müziği ÇözümlemeleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
131980 ve Günümüze Kadarki Örnekler ve Film Müziği OkumalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
14Tür Sinemasından Ses ve Müzik TasarımlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
Kaynak
Taruskin, R. (2009). Müziğin Tarihi. Oxford University Press. Burkholder, J. P., Grout, D. J., & Palisca, C. V. (Yıl). Müzik Tarihi: Antik Çağdan 20. Yüzyıla. Yayınevi. Burkholder, P. J. (1994). Müziğin Sosyal Tarihi. W.W. Norton & Company. Smith, J. (2005). Müziğin Toplumsal Etkileri. Müzik Araştırmaları Dergisi, 8(3), 245-260.https://www.youtube.com/@filmriot http://filmsound.org https://www.youtube.com/@SoundWorksCollection https://www.youtube.com/@inthemix https://www.youtube.com/@RedMeansRecording

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MULTİMEDYA İÇİN MÜZİK YAPIMI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya alanlarındaki bölüm öğrencilerine film müzikleri kullanımlarının mantığını aktarmak. Bu bağlamda müziğin rolü üzerinden konseptsel yaratıcılığı ve tasarımı geliştirerek metin ve işitsel unsurların hikaye anlatımındaki kuvvetinin bilinciyle muhtemel disiplinlerarası çalışmalarda daha yaratıcı üretimler çıkarma potansiyelini kuvvetlendirmek. Sinema tarihinden mevcut çalışmalara dair paylaşımlarla "film müziğine" dair kültür edindirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Film Müziğine Giriş,Ön konsept tasarımları ve yapım öncesi,Role model kavramı ve müzikal stil belirleme,Konsept Tasarımı,Zamanlama,Müzik Editörlüğüne Giriş,Besteleme Süreci,Uygulama,Armoni Kullanımı ve Görsel Uyum Örnekleri,Post Prodüksiyon ve Teknik Aşamalar,Film Müziği Tarihine Genel Bir Bakış ve Çözümlemeler,Altın ve Gümüş Çağ'dan Görsel Örnekler ve Film Müziği Çözümlemeleri,1980 ve Günümüze Kadarki Örnekler ve Film Müziği Okumaları,Tür Sinemasından Ses ve Müzik Tasarımları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı medyumlarda müzik kullanımını kavramsal olarak tanır.16, 9A, F, H
Multimedyaya müzik için konsept oluşturur.10, 16, 6, 9A, F, H
Multimedya için post prodüksiyon aşamalarına hakimdir.10, 16, 6, 9A, E, F
Multimedya film müziğinin kullanım alanlarına hakimdir.10, 16, 6, 9A, E, F
Multimedya için müzik üretir.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Film Müziğine Giriş
2Ön konsept tasarımları ve yapım öncesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Role model kavramı ve müzikal stil belirlemeVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Konsept TasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5ZamanlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Müzik Editörlüğüne GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7Besteleme SüreciVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8UygulamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
9Armoni Kullanımı ve Görsel Uyum ÖrnekleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Post Prodüksiyon ve Teknik AşamalarVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Film Müziği Tarihine Genel Bir Bakış ve ÇözümlemelerVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Altın ve Gümüş Çağ'dan Görsel Örnekler ve Film Müziği ÇözümlemeleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
131980 ve Günümüze Kadarki Örnekler ve Film Müziği OkumalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
14Tür Sinemasından Ses ve Müzik TasarımlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
Kaynak
Taruskin, R. (2009). Müziğin Tarihi. Oxford University Press. Burkholder, J. P., Grout, D. J., & Palisca, C. V. (Yıl). Müzik Tarihi: Antik Çağdan 20. Yüzyıla. Yayınevi. Burkholder, P. J. (1994). Müziğin Sosyal Tarihi. W.W. Norton & Company. Smith, J. (2005). Müziğin Toplumsal Etkileri. Müzik Araştırmaları Dergisi, 8(3), 245-260.https://www.youtube.com/@filmriot http://filmsound.org https://www.youtube.com/@SoundWorksCollection https://www.youtube.com/@inthemix https://www.youtube.com/@RedMeansRecording

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05