Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KODLAMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Zafer DEMİRKOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu, bilgisayar bilimlerine giriş niteliğinde bir derstir. Dersin amacı, öğrenciye algoritmalarla düşünme rahatlığı sunmak ve bilgisayarların dilini anlamaktır. İrdelenecek konular arasında soyutlama, algoritmalar, veri yapıları bulunmaktadır. Ders yapısı, Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0) lisansı altındaki Harvard'ın CS50 dersinin ilk yarısı ile uyumludur.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş,Scratch,Scratch 2,C,C 2,Diziler,Diziler 2,Diziler 3,Algoritmalar,Algoritmalar 2,Hafıza,Hafıza 2,Veri Tabanları,Veri Tabanları 2,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Programlama dili temelini kullanır.10, 16, 6, 9E, F
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır.10, 16, 6, 9E, F
Programlama ile problem çözer.10, 16, 6, 9E, F
Belli kodlama dillerine hakim olur.11, 2, 9E, F
Kodlamanın temel kavramlarını anlar ve çalışmalarına uygular.10, 11, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş
1ScratchVideo
2Scratch 2Video
3CVideo
4C 2Video
5DizilerVideo
6Diziler 2Video
7Diziler 3Video
9AlgoritmalarVideo
10Algoritmalar 2Video
11HafızaVideo
12Hafıza 2Video
13Veri TabanlarıVideo
14Veri Tabanları 2Final projesine hazırlık
15Genel DeğerlendirmeFinal projesine hazırlık
Kaynak
https://manual.cs50.io Programming in C, Fourth Edition, Stephen G. Kochan, Pearson Education, 2015, ISBN 0-321-77641-0 Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KODLAMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Zafer DEMİRKOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu, bilgisayar bilimlerine giriş niteliğinde bir derstir. Dersin amacı, öğrenciye algoritmalarla düşünme rahatlığı sunmak ve bilgisayarların dilini anlamaktır. İrdelenecek konular arasında soyutlama, algoritmalar, veri yapıları bulunmaktadır. Ders yapısı, Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0) lisansı altındaki Harvard'ın CS50 dersinin ilk yarısı ile uyumludur.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş,Scratch,Scratch 2,C,C 2,Diziler,Diziler 2,Diziler 3,Algoritmalar,Algoritmalar 2,Hafıza,Hafıza 2,Veri Tabanları,Veri Tabanları 2,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Programlama dili temelini kullanır.10, 16, 6, 9E, F
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır.10, 16, 6, 9E, F
Programlama ile problem çözer.10, 16, 6, 9E, F
Belli kodlama dillerine hakim olur.11, 2, 9E, F
Kodlamanın temel kavramlarını anlar ve çalışmalarına uygular.10, 11, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş
1ScratchVideo
2Scratch 2Video
3CVideo
4C 2Video
5DizilerVideo
6Diziler 2Video
7Diziler 3Video
9AlgoritmalarVideo
10Algoritmalar 2Video
11HafızaVideo
12Hafıza 2Video
13Veri TabanlarıVideo
14Veri Tabanları 2Final projesine hazırlık
15Genel DeğerlendirmeFinal projesine hazırlık
Kaynak
https://manual.cs50.io Programming in C, Fourth Edition, Stephen G. Kochan, Pearson Education, 2015, ISBN 0-321-77641-0 Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05