Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇAĞDAŞ SANAT -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seval ÖZCAN ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere çağdaş sanatın ortaya çıkış koşullarını ve gelişimini 1950’li yıllardan bugüne uzanan bir zaman dilimi içerisinde örnekler ile öğretmektir. Toplumsal değişimler ile birlikte sanatta beliren yeni yaklaşımlar kronolojik olarak irdelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çağdaş Sanata Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi,Çağdaş sanatta temel kavramların sorgulanması, popüler kültür ve İngiltere ve ABD’de Pop Art,Türkiye ve Dünya da Çağdaş Sanat Müzeleri,Çağdaş Sanatta sanatçıların gelenekten nasıl faydalandıkları, gelenek ile olan ilişkilerini sorgulama,1970’ler ve Kıta Avrupası’nda sanat: New Realism,Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus ,Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus,Sanatta sanatçının bedeninin kullanılması: Performance Art,Postmodern dönemde heykel ve üç boyutlu objeler,Çağdaş sanat fuarları, bienaller ve müzeler,Batı sanat dünyasında Çin sanatı,Çağdaş Sanat Eseri bir dökümandır. Öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmeler.,Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı,Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çağdaş Sanatı tanımlar.10, 2, 6D, E, F
Sanat ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi kavrar.10, 2, 6D, E, F
Farklı sanat yaklaşımlarını ilişkilendirir.10, 16, 9A, D
Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakışla kavram ve terimleri ilişkilendirir.10, 16, 9A, D
Sanatın merkezi olarak bilinen kentlerin konumlarını hangi stratejilerle kazandıklarını açıklar.10, 16, 19, 9D, E, H
Disiplinler arası etkileşim ve aynı anda birden fazla disiplinin dahil olduğu çalışmaları karşılaştırır.10, 16, 9D, E, H
Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir.10, 16A, D, E, G, H
Geleneğe ait düşünce ve üretim biçimlerinin, çağdaş sanattaki izleri açıklar.10, 16A, D, E, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çağdaş Sanata Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgiArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
2Çağdaş sanatta temel kavramların sorgulanması, popüler kültür ve İngiltere ve ABD’de Pop ArtArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
3Türkiye ve Dünya da Çağdaş Sanat MüzeleriArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
4Çağdaş Sanatta sanatçıların gelenekten nasıl faydalandıkları, gelenek ile olan ilişkilerini sorgulamaArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
51970’ler ve Kıta Avrupası’nda sanat: New RealismArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
6Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
7Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve FluxusArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
8Sanatta sanatçının bedeninin kullanılması: Performance ArtArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
9Postmodern dönemde heykel ve üç boyutlu objelerArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
10Çağdaş sanat fuarları, bienaller ve müzelerArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
11Batı sanat dünyasında Çin sanatıArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
12Çağdaş Sanat Eseri bir dökümandır. Öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmeler.Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
13Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatıArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
14Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatıArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017
Kaynak
Robertson, Jean and McDaniel, Craig. Themes of Contemporary Art: Visual Art After 1980, Second Edition. Oxford, 2009. Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek, İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010.Koçak, Orhan. Modern ve Ötesi, 1.Basım. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010. Hopkins, David. After Modern Art 1945-2017, Second Edition. Oxford, 2000. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010. Çalıkoğlu, Levent. Çağdaş Sanat Konuşmaları-4 Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik, 1.Basım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Ekim 2009. Foster, Hal. Art since 1900 (Vol II): Modernism, Antimodernism, Postmodernism, Thames&Hudson, 2011. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Kotler, Neil G. and Kotler Philip. Museum Strategy and Marketing: Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources, USA: Jossey-Bass, 1998.
Önerilen Kaynaklar https://www.e-flux.com/journal/11/61342/what-is-contemporary-art-issue-one/ Cuauhtémoc Medina, "Contemp(t)orary: Eleven Theses", What Is Contemporary Art? (Sternberg Press, 2010) 10-21. Arnason,H. H and Mansfield, Elizabeth C. History of Modern Art, Sixth Edition. Thames&Hudson, 2009. Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra: Çağdaş Sanat ve Tarihinin Sınır Çizgisi, Zeynep Demirsü(çev.)., 2.Basım. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014. Acton, Mary. Learning to Look at Modern Art, 2nd Edition. Routledge, 2009. https://www.e-flux.com/announcements/36602/what-is-contemporary-art-out-now-on-sternberg-press/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇAĞDAŞ SANAT -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seval ÖZCAN ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere çağdaş sanatın ortaya çıkış koşullarını ve gelişimini 1950’li yıllardan bugüne uzanan bir zaman dilimi içerisinde örnekler ile öğretmektir. Toplumsal değişimler ile birlikte sanatta beliren yeni yaklaşımlar kronolojik olarak irdelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çağdaş Sanata Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi,Çağdaş sanatta temel kavramların sorgulanması, popüler kültür ve İngiltere ve ABD’de Pop Art,Türkiye ve Dünya da Çağdaş Sanat Müzeleri,Çağdaş Sanatta sanatçıların gelenekten nasıl faydalandıkları, gelenek ile olan ilişkilerini sorgulama,1970’ler ve Kıta Avrupası’nda sanat: New Realism,Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus ,Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus,Sanatta sanatçının bedeninin kullanılması: Performance Art,Postmodern dönemde heykel ve üç boyutlu objeler,Çağdaş sanat fuarları, bienaller ve müzeler,Batı sanat dünyasında Çin sanatı,Çağdaş Sanat Eseri bir dökümandır. Öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmeler.,Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı,Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çağdaş Sanatı tanımlar.10, 2, 6D, E, F
Sanat ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi kavrar.10, 2, 6D, E, F
Farklı sanat yaklaşımlarını ilişkilendirir.10, 16, 9A, D
Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakışla kavram ve terimleri ilişkilendirir.10, 16, 9A, D
Sanatın merkezi olarak bilinen kentlerin konumlarını hangi stratejilerle kazandıklarını açıklar.10, 16, 19, 9D, E, H
Disiplinler arası etkileşim ve aynı anda birden fazla disiplinin dahil olduğu çalışmaları karşılaştırır.10, 16, 9D, E, H
Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir.10, 16A, D, E, G, H
Geleneğe ait düşünce ve üretim biçimlerinin, çağdaş sanattaki izleri açıklar.10, 16A, D, E, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çağdaş Sanata Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgiArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
2Çağdaş sanatta temel kavramların sorgulanması, popüler kültür ve İngiltere ve ABD’de Pop ArtArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
3Türkiye ve Dünya da Çağdaş Sanat MüzeleriArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
4Çağdaş Sanatta sanatçıların gelenekten nasıl faydalandıkları, gelenek ile olan ilişkilerini sorgulamaArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
51970’ler ve Kıta Avrupası’nda sanat: New RealismArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
6Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve Fluxus Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
7Arazide sanat ve Land Art / Kültürel Muhalefet ve FluxusArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
8Sanatta sanatçının bedeninin kullanılması: Performance ArtArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
9Postmodern dönemde heykel ve üç boyutlu objelerArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
10Çağdaş sanat fuarları, bienaller ve müzelerArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
11Batı sanat dünyasında Çin sanatıArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
12Çağdaş Sanat Eseri bir dökümandır. Öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmeler.Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
13Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatıArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
14Batı sanat dünyasında Ortadoğu sanatıArtun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017
Kaynak
Robertson, Jean and McDaniel, Craig. Themes of Contemporary Art: Visual Art After 1980, Second Edition. Oxford, 2009. Artun, Ali ve Örge,Nursu (Ed.). Çağdaş Sanat Nedir? “Modernlik Sonrasında Sanat”, 3.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek, İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010.Koçak, Orhan. Modern ve Ötesi, 1.Basım. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010. Hopkins, David. After Modern Art 1945-2017, Second Edition. Oxford, 2000. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010. Çalıkoğlu, Levent. Çağdaş Sanat Konuşmaları-4 Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik, 1.Basım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Ekim 2009. Foster, Hal. Art since 1900 (Vol II): Modernism, Antimodernism, Postmodernism, Thames&Hudson, 2011. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Kotler, Neil G. and Kotler Philip. Museum Strategy and Marketing: Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources, USA: Jossey-Bass, 1998.
Önerilen Kaynaklar https://www.e-flux.com/journal/11/61342/what-is-contemporary-art-issue-one/ Cuauhtémoc Medina, "Contemp(t)orary: Eleven Theses", What Is Contemporary Art? (Sternberg Press, 2010) 10-21. Arnason,H. H and Mansfield, Elizabeth C. History of Modern Art, Sixth Edition. Thames&Hudson, 2009. Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra: Çağdaş Sanat ve Tarihinin Sınır Çizgisi, Zeynep Demirsü(çev.)., 2.Basım. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014. Acton, Mary. Learning to Look at Modern Art, 2nd Edition. Routledge, 2009. https://www.e-flux.com/announcements/36602/what-is-contemporary-art-out-now-on-sternberg-press/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05