Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAMA MOTORU OPTİMASYONU VE ANALİZİ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Google SEO, Google Analytics gibi araçlar ile, arama motorlarının nasıl kullanıcıya uygun ve üretici için bir reklam alanı haline getirildiğini irdelemektir. Öğrencinin, dersin sonunda bu alanlar hakim olması ve arama motorlarının çalışma biçimine dair kapsamlı bilgi edinmesi hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve derse giriş,İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu,Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder?,SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır?,İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır?,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II,Vize,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | |
2 | İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu | |
3 | Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder? | |
4 | SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır? | |
5 | İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır? | |
6 | Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri | |
7 | Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II | |
8 | Vize | |
9 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I | |
10 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II | |
11 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III | |
12 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV | |
13 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V | |
14 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI |
Kaynak |
John Slavio. (2016). SEO for Beginners : Step-by-step Beginners’ Guide to Dominate the First Page Using Google Analytics, Adwords Etc. Abhishek Kumar. Gülten, K., & Bakırcı, Ö. (2013). Uzmanından SE (4. bs.). Dikeyeksen. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAMA MOTORU OPTİMASYONU VE ANALİZİ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Google SEO, Google Analytics gibi araçlar ile, arama motorlarının nasıl kullanıcıya uygun ve üretici için bir reklam alanı haline getirildiğini irdelemektir. Öğrencinin, dersin sonunda bu alanlar hakim olması ve arama motorlarının çalışma biçimine dair kapsamlı bilgi edinmesi hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve derse giriş,İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu,Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder?,SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır?,İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır?,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II,Vize,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | |
2 | İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu | |
3 | Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder? | |
4 | SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır? | |
5 | İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır? | |
6 | Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri | |
7 | Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II | |
8 | Vize | |
9 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I | |
10 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II | |
11 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III | |
12 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV | |
13 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V | |
14 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI |
Kaynak |
John Slavio. (2016). SEO for Beginners : Step-by-step Beginners’ Guide to Dominate the First Page Using Google Analytics, Adwords Etc. Abhishek Kumar. Gülten, K., & Bakırcı, Ö. (2013). Uzmanından SE (4. bs.). Dikeyeksen. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |