Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAMA MOTORU OPTİMASYONU VE ANALİZİ-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Google SEO, Google Analytics gibi araçlar ile, arama motorlarının nasıl kullanıcıya uygun ve üretici için bir reklam alanı haline getirildiğini irdelemektir. Öğrencinin, dersin sonunda bu alanlar hakim olması ve arama motorlarının çalışma biçimine dair kapsamlı bilgi edinmesi hedeflenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve derse giriş,İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu,Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder?,SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır?,İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır?,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II,Vize,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve derse giriş
2İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu
3Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder?
4SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır?
5İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır?
6Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri
7Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II
8Vize
9SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I
10SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II
11SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III
12SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV
13SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V
14SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI
Kaynak
John Slavio. (2016). SEO for Beginners : Step-by-step Beginners’ Guide to Dominate the First Page Using Google Analytics, Adwords Etc. Abhishek Kumar. Gülten, K., & Bakırcı, Ö. (2013). Uzmanından SE (4. bs.). Dikeyeksen.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAMA MOTORU OPTİMASYONU VE ANALİZİ-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Google SEO, Google Analytics gibi araçlar ile, arama motorlarının nasıl kullanıcıya uygun ve üretici için bir reklam alanı haline getirildiğini irdelemektir. Öğrencinin, dersin sonunda bu alanlar hakim olması ve arama motorlarının çalışma biçimine dair kapsamlı bilgi edinmesi hedeflenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve derse giriş,İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu,Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder?,SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır?,İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır?,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II,Vize,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve derse giriş
2İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu
3Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder?
4SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır?
5İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır?
6Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri
7Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II
8Vize
9SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I
10SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II
11SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III
12SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV
13SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V
14SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI
Kaynak
John Slavio. (2016). SEO for Beginners : Step-by-step Beginners’ Guide to Dominate the First Page Using Google Analytics, Adwords Etc. Abhishek Kumar. Gülten, K., & Bakırcı, Ö. (2013). Uzmanından SE (4. bs.). Dikeyeksen.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05