Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT TARİHİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSanat nedir ve nasıl yapılır? Sanat neden ve nasıl değişir? Bir sanat eseri nasıl betimlenir ve değerlendirilir? gibi temel sorular ile Sanat Tarihi'ndeki kültürel, toplumsal, biçimsel ve biçemsel değişimler üzerine eleştirel yaklaşımlar tartışılır ve uygulanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Nedir? ve Görsel Sanat Tarihine Genel Bakış.,Tarih Öncesi: Lascaux Mağarası ve Çatalhöyük,Antik Mısır ve Yunan: Ani'nin Ölüler Kitabi, Niobid Ressamı, Mumya Portreleri ve Pompeii Duvar Resmi,Rönesans: van Eyck ve Dürer,Yüksek Rönesans: Da Vinci ve Michelangelo,Yüksek Rönesans: Raphael ve Botticelli,Rönesans Sonrası geçiş,Ara sınav,Barok ve Rococo: Caravaggio, Vermeer, Rubens, Gentileschi, Rembrandt,Romantisizm ve Neoklasisizm,Empresyonizm ve Post-Empresyonizm: Monet ve Cézanne,Ekspresyonizm, Fauvism ve Kübizm,Dadaizm ve Sürrealizm,Soyut Ekspresyonizm ve Pop Art,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat tarihi ile ilgili temel kavramlarını ortaya koyar ve tartışır.10, 16, 9A, D, E
Görsel sanatların tarihsel gelişiminde, sanatlar arası etkileşimini bilir ve projelerde uygular. 10, 16, 9A, D, E, G
Kuramsal ölçütlere göre sanat eserlerini tanımlar ve değerlendirir.10, 16, 9A, D, E
Tarihi süreç içinde değişen toplumsal, kültürel ve sosyal yapının sanat yapıtına etkisini bilir ve sanat yapıtları kendi dönemi içinde değerlendirir ve çözümler.10, 16, 9A, D, E
Sanat Tarihi disiplinin ilişkide olduğu bilim dallarını açıklar ve inceler.10, 16, 9A, D, E, G
Sanat olgusu ve malzemesinin tarihsel süreç içindeki değişim evrelerini açıklar ve tartışır.10, 16, 9A, D, E, G
Tarih öncesi dönemlerden itibaren çeşitli uygarlıkların sanat anlayışlarını karşılaştırmalı olarak analiz eder.10, 16, 9A, D, E, G
Dönemlerin temel özelliklerini tanımlayabilir ve dönemin sanat yapıtlarını çözümler ve ilişkilendirir.10, 16, 9A, D, E
Farklı uygarlıkların sanatını özellikleriyle tanımlar ve benzerlik ve farklılıklarıyla ayırt eder. 10, 16, 9A
Sanat ve sanatlar arası ilişkiyi bilir ve disiplinlerarası ilişki kurar ve çıkarım yapar.10, 16, 9A, D
Dönemlerin sanat yapıtlarını doğru analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.10, 16, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Nedir? ve Görsel Sanat Tarihine Genel Bakış.Ana Kaynak Giriş Bölümü
2Tarih Öncesi: Lascaux Mağarası ve Çatalhöyükİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 1
3Antik Mısır ve Yunan: Ani'nin Ölüler Kitabi, Niobid Ressamı, Mumya Portreleri ve Pompeii Duvar Resmiİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 3
4Rönesans: van Eyck ve Dürerİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 20
5Yüksek Rönesans: Da Vinci ve Michelangeloİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 21
6Yüksek Rönesans: Raphael ve Botticelliİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 21
7Rönesans Sonrası geçişBölüm 22
8Ara sınav
9Barok ve Rococo: Caravaggio, Vermeer, Rubens, Gentileschi, Rembrandtİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 25-26
10Romantisizm ve Neoklasisizmİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 27
11Empresyonizm ve Post-Empresyonizm: Monet ve Cézanneİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 28
12Ekspresyonizm, Fauvism ve Kübizmİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 29
13Dadaizm ve Sürrealizmİlgili kitap bölümünün, bölüm 29-30
14Soyut Ekspresyonizm ve Pop Artİlgili kitap bölümünün, bölüm 30-31
15Genel sınav
Kaynak
Tüm okumalar Gardner'ın Çağlar Boyunca Sanat kitabından öğrencilere Mebis üzerinden gönderilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT TARİHİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSanat nedir ve nasıl yapılır? Sanat neden ve nasıl değişir? Bir sanat eseri nasıl betimlenir ve değerlendirilir? gibi temel sorular ile Sanat Tarihi'ndeki kültürel, toplumsal, biçimsel ve biçemsel değişimler üzerine eleştirel yaklaşımlar tartışılır ve uygulanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Nedir? ve Görsel Sanat Tarihine Genel Bakış.,Tarih Öncesi: Lascaux Mağarası ve Çatalhöyük,Antik Mısır ve Yunan: Ani'nin Ölüler Kitabi, Niobid Ressamı, Mumya Portreleri ve Pompeii Duvar Resmi,Rönesans: van Eyck ve Dürer,Yüksek Rönesans: Da Vinci ve Michelangelo,Yüksek Rönesans: Raphael ve Botticelli,Rönesans Sonrası geçiş,Ara sınav,Barok ve Rococo: Caravaggio, Vermeer, Rubens, Gentileschi, Rembrandt,Romantisizm ve Neoklasisizm,Empresyonizm ve Post-Empresyonizm: Monet ve Cézanne,Ekspresyonizm, Fauvism ve Kübizm,Dadaizm ve Sürrealizm,Soyut Ekspresyonizm ve Pop Art,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat tarihi ile ilgili temel kavramlarını ortaya koyar ve tartışır.10, 16, 9A, D, E
Görsel sanatların tarihsel gelişiminde, sanatlar arası etkileşimini bilir ve projelerde uygular. 10, 16, 9A, D, E, G
Kuramsal ölçütlere göre sanat eserlerini tanımlar ve değerlendirir.10, 16, 9A, D, E
Tarihi süreç içinde değişen toplumsal, kültürel ve sosyal yapının sanat yapıtına etkisini bilir ve sanat yapıtları kendi dönemi içinde değerlendirir ve çözümler.10, 16, 9A, D, E
Sanat Tarihi disiplinin ilişkide olduğu bilim dallarını açıklar ve inceler.10, 16, 9A, D, E, G
Sanat olgusu ve malzemesinin tarihsel süreç içindeki değişim evrelerini açıklar ve tartışır.10, 16, 9A, D, E, G
Tarih öncesi dönemlerden itibaren çeşitli uygarlıkların sanat anlayışlarını karşılaştırmalı olarak analiz eder.10, 16, 9A, D, E, G
Dönemlerin temel özelliklerini tanımlayabilir ve dönemin sanat yapıtlarını çözümler ve ilişkilendirir.10, 16, 9A, D, E
Farklı uygarlıkların sanatını özellikleriyle tanımlar ve benzerlik ve farklılıklarıyla ayırt eder. 10, 16, 9A
Sanat ve sanatlar arası ilişkiyi bilir ve disiplinlerarası ilişki kurar ve çıkarım yapar.10, 16, 9A, D
Dönemlerin sanat yapıtlarını doğru analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.10, 16, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Nedir? ve Görsel Sanat Tarihine Genel Bakış.Ana Kaynak Giriş Bölümü
2Tarih Öncesi: Lascaux Mağarası ve Çatalhöyükİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 1
3Antik Mısır ve Yunan: Ani'nin Ölüler Kitabi, Niobid Ressamı, Mumya Portreleri ve Pompeii Duvar Resmiİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 3
4Rönesans: van Eyck ve Dürerİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 20
5Yüksek Rönesans: Da Vinci ve Michelangeloİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 21
6Yüksek Rönesans: Raphael ve Botticelliİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 21
7Rönesans Sonrası geçişBölüm 22
8Ara sınav
9Barok ve Rococo: Caravaggio, Vermeer, Rubens, Gentileschi, Rembrandtİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 25-26
10Romantisizm ve Neoklasisizmİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 27
11Empresyonizm ve Post-Empresyonizm: Monet ve Cézanneİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 28
12Ekspresyonizm, Fauvism ve Kübizmİlgili kitap bölümünün okunması, bölüm 29
13Dadaizm ve Sürrealizmİlgili kitap bölümünün, bölüm 29-30
14Soyut Ekspresyonizm ve Pop Artİlgili kitap bölümünün, bölüm 30-31
15Genel sınav
Kaynak
Tüm okumalar Gardner'ın Çağlar Boyunca Sanat kitabından öğrencilere Mebis üzerinden gönderilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05