Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RENK VE HARMONİ -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel Tasarım elemanı olarak renk olgusunu, teorik ve deneysel birikimlerin ışığında görsel düzenlemelerde dengeli ve ahenkli kullanabilmek, öte yandan; bir ifade aracı olan ‘Renk’i anlam üretme sürecinde fiziksel ve psikolojik boyutlarına değinilerek resim ve sinema sanatı üzerinden ilişkilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarımda Harmoni,Renk kavramı ve Renk Teorileri,Renk Ahengi ve Armoninin temel prensipleri,Renk Duyumlarının incelenmesi,Empresyonist ve Post Empresyonist ressamların renk anlayışları ve örnek yapıtların incelenmesi,Sinema ve Resim sanatında renk olgusunun karşılaştırılması,Sinema ve Resim sanatında renk olgusunun karşılaştırılması,Psikolojik ve Sembolik anlam içinde Renk ve renk kodlarının çözümlenmesi,Sinema ve Renk ilişkisinde; Kieslowski, Antonioni filmlerinden örneklemeler,Renk Düzenleme ve kompozisyon planlaması,Teknik ve Yöntem,Uygulama,Uygulama,Kritik ve Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Renk olgusunu teorik olarak tanımlar.10, 16, 9A
Sanatlar arası etkileşimi temel alarak çok boyutlu değerlendirir.12, 16, 19, 2, 20, 21, 6, 8, 9
Renk olgusunu Resim ve Sinema sanatıyla ilişkilendirir.10, 16, 19, 6, 9A, D, E
Kolorist sanatçı ve yönetmenlerin renk anlayışları hakkında çıkarımda bulunur.16, 6A, D, E, F, H
Renk olgusunu fiziksel ve psikolojik yönleriyle inceler.16, 9A, D, G
'Renk'i bir ifade aracı olarak kavrar.10, 16, 19, 9A, D, E
Renk öğesini tasarım ilkelerine bağlı olarak görsel düzenlemelerde kullanır.12, 2, 20, 6, 8, 9E, F, H
Resim ve sinema sanatındaki renk kullanımını benzerlik ve farklılıklarına göre değerlendirir.10, 16, 2D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarımda HarmoniSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
2Renk kavramı ve Renk TeorileriSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
3Renk Ahengi ve Armoninin temel prensipleriSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
4Renk Duyumlarının incelenmesiSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
5Empresyonist ve Post Empresyonist ressamların renk anlayışları ve örnek yapıtların incelenmesiSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
6Sinema ve Resim sanatında renk olgusunun karşılaştırılmasıMustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003
7Sinema ve Resim sanatında renk olgusunun karşılaştırılmasıMustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003
8Psikolojik ve Sembolik anlam içinde Renk ve renk kodlarının çözümlenmesiMustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003
9Sinema ve Renk ilişkisinde; Kieslowski, Antonioni filmlerinden örneklemelerMustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003
10Renk Düzenleme ve kompozisyon planlamasıÖnder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
11Teknik ve YöntemÖnder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
12UygulamaÖnder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
13UygulamaÖnder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
14Kritik ve DeğerlendirmeSunum
Kaynak
1. Sadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993, 2. E.H.Gombrich 'Sanatın Öyküsü', Remzi Kitapevi, 1997,3. ''Görme Biçimleri'', John Berger, Metis Yayınları, 2014, 4. Mustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003, 5. Önder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
''Sanatın Kısa Tarihi'', Susie Hodge, Hep Kitap Yayınevi, ''Sanat Kitabı'' Alfa yayıncılık, ''Modern Resim'', İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi, Modernizmin Serüveni'', Yapı Kredi yayınları, ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, ''Modern Sanat'', Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, ''Sanatta Devrim'', Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, Remzi Kitabevi,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RENK VE HARMONİ -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel Tasarım elemanı olarak renk olgusunu, teorik ve deneysel birikimlerin ışığında görsel düzenlemelerde dengeli ve ahenkli kullanabilmek, öte yandan; bir ifade aracı olan ‘Renk’i anlam üretme sürecinde fiziksel ve psikolojik boyutlarına değinilerek resim ve sinema sanatı üzerinden ilişkilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarımda Harmoni,Renk kavramı ve Renk Teorileri,Renk Ahengi ve Armoninin temel prensipleri,Renk Duyumlarının incelenmesi,Empresyonist ve Post Empresyonist ressamların renk anlayışları ve örnek yapıtların incelenmesi,Sinema ve Resim sanatında renk olgusunun karşılaştırılması,Sinema ve Resim sanatında renk olgusunun karşılaştırılması,Psikolojik ve Sembolik anlam içinde Renk ve renk kodlarının çözümlenmesi,Sinema ve Renk ilişkisinde; Kieslowski, Antonioni filmlerinden örneklemeler,Renk Düzenleme ve kompozisyon planlaması,Teknik ve Yöntem,Uygulama,Uygulama,Kritik ve Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Renk olgusunu teorik olarak tanımlar.10, 16, 9A
Sanatlar arası etkileşimi temel alarak çok boyutlu değerlendirir.12, 16, 19, 2, 20, 21, 6, 8, 9
Renk olgusunu Resim ve Sinema sanatıyla ilişkilendirir.10, 16, 19, 6, 9A, D, E
Kolorist sanatçı ve yönetmenlerin renk anlayışları hakkında çıkarımda bulunur.16, 6A, D, E, F, H
Renk olgusunu fiziksel ve psikolojik yönleriyle inceler.16, 9A, D, G
'Renk'i bir ifade aracı olarak kavrar.10, 16, 19, 9A, D, E
Renk öğesini tasarım ilkelerine bağlı olarak görsel düzenlemelerde kullanır.12, 2, 20, 6, 8, 9E, F, H
Resim ve sinema sanatındaki renk kullanımını benzerlik ve farklılıklarına göre değerlendirir.10, 16, 2D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarımda HarmoniSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
2Renk kavramı ve Renk TeorileriSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
3Renk Ahengi ve Armoninin temel prensipleriSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
4Renk Duyumlarının incelenmesiSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
5Empresyonist ve Post Empresyonist ressamların renk anlayışları ve örnek yapıtların incelenmesiSadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993
6Sinema ve Resim sanatında renk olgusunun karşılaştırılmasıMustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003
7Sinema ve Resim sanatında renk olgusunun karşılaştırılmasıMustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003
8Psikolojik ve Sembolik anlam içinde Renk ve renk kodlarının çözümlenmesiMustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003
9Sinema ve Renk ilişkisinde; Kieslowski, Antonioni filmlerinden örneklemelerMustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003
10Renk Düzenleme ve kompozisyon planlamasıÖnder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
11Teknik ve YöntemÖnder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
12UygulamaÖnder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
13UygulamaÖnder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
14Kritik ve DeğerlendirmeSunum
Kaynak
1. Sadettin Çağlarca, 'Renk ve Armoni Kuralları', İnkılap Kitapevi, 1993, 2. E.H.Gombrich 'Sanatın Öyküsü', Remzi Kitapevi, 1997,3. ''Görme Biçimleri'', John Berger, Metis Yayınları, 2014, 4. Mustafa Sözen, 'Sinemada Renk- Sembolik Anlamlar', Detay yayıncılık, 2003, 5. Önder Şenyapılı, 'Sinema Tasarım', Boyut Kitapları, 2003,
''Sanatın Kısa Tarihi'', Susie Hodge, Hep Kitap Yayınevi, ''Sanat Kitabı'' Alfa yayıncılık, ''Modern Resim'', İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi, Modernizmin Serüveni'', Yapı Kredi yayınları, ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, ''Modern Sanat'', Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, ''Sanatta Devrim'', Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, Remzi Kitabevi,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05